TAZE SOĞANLI İNGİLİZ EKMEĞİ







Taze soğan bizim hayatımızın ayrılmaz parçası olunca ekmekte denemek istedim lakin kafama uygun tarif bulamamıştım. Ardından Joy bir tarif verdi ve dokusu kızartıp tereyağ sürünce zirveye çıkan tadıyla bizim vazgeçilmezimiz oldu :) 

İki püf noktası var. Buttermilk oda ısısında olmalı maya önden biraz köpürtülmeli. Karbonatı pas geçmeyin buttermilk ile tepkimeye girip dokuyu hem yükseltip hem yumuşatıyor maya yardımcısı












TAZE SOĞANLI İNGİLİZ EKMEĞİ

Tarif Joythebaker
30 gr mısır unu yoksa irmik (3 yemek kaşığı)

10 gr instant maya ( 1 paket )

80 ml su ( 8 yemek kaşığı)

15 gr şeker ( 1 yemek kaşığı)

385 gr un ( 3.5 su bardağı )

250 ml buttermilk ( 1 + 1/4 su bardağı ) *

30 ml zeytinyağ ( 3 yemek kaşığı)

10 gr tuz ( 1 yemek kaşığı)

2 gr karbonat ( 1/2 cay kasıgı)

Bir iri çimdik taze öğütülmüş karabiber

6-7 adet taze soğan


* Buttermilk yazısına tıkladığınızda çıkan tariflerden yoğurt süt karışımını kullandım ve oda ısısına gelmesini bekledim.



gibi.








Suyu maya için uygun ısıya getirin.  Şeker ve mayayı ekleyip bir kenarda köpürtün. 

Un, karbonat,karabiber ve tuzu bir kapta karıştırın. Üzerine buttermilk,maya ve zeytinyağını ekleyip diler elinizle diler mikserle karıştırın. En son kıydığınız taze soğanları ekleyin. Ele yapışan bir hamur olacak sorun yok. 

22 x 12 cmlik  baton bir kek-ekmek kalıbının heryerini (ben baton borcam kullandım) önce yağlayın ardından 2 yemek kaşığı m.unu veya irmiği serpin.

Kalıbınıza hamurunuzu yerleştirip üstüne kalan m.unu veya irmiği serpin. Temiz bir bezle üstünü örtüp 1 saat mayalanmaya bırakın. 

Mayalanma sonunda ön ısıtmalı 200 derece fırında 20-25 dakika pişirin. Soğuduktan sonra dilimleyip kızartın kişisel tavsiyem :)




Sevgilerimle..

Gökçe :)