BADEMLİ BİSCOTTİ








Bol köpüklü kahveye batırmalık,klasik bir o kadar da esnetilebilir tarif. Dilediğiniz eklemeleri kaldırıyor ve cidden kasmadan haftada iki kez yapmam isteniyor kıtırlığını 3-4 gün muhafaza edişi bana inanılmaz bir kolaylık sağlıyor :)

Tarif Dorie Greenspan 'a ait. 











BADEMLİ BİSCOTTİ 


210 gr un ( 2 su bardağından 1 yemek kaşığı eksik)

75 gr mısır unu  (3/4 su bardağı)

6 gr kabartma tozu (yarım paket)

Bir iri çimdik tuz

200 gr şeker ( 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı)

110 gr tereyağ

2 large yumurta

75 gr file badem* (1/3 su bardağı)









*Ben ilk yapışımda aynı oranda kabuklu tuzsuz kavrulmamış badem kullandım,ikincisinde file ile karıştırdım.


Un,mısır unu,tuz ve kabartma tozunu bir kapta karıştırın. 

Bir başka kapta tereyağ ve şekeri 3 dakika çırpın. Sırayla yumurtaları ekleyip ikişer dakika çırpın. Unlu karışımı yumurtalı karışımla buluşturup en son iri kıydığınız bademleri veya file bademlerinizi ekleyin. Hamur hafif ele yapışan kıvamda olacak sorun değil.

Yağlı kağıt serili tepisinize harcı  30 cm x 4 cm boyutunda iki baton şekilde pay edin. 











Harcı elinizle cok yaymayın ve bastırmayın iki baton rulo gibi düşünün. Yayılacakları için iki baton arasında bir el kadar yaklaşık 5 cm mesafe bırakın ki yapışmasınlar.












Ön ısıtmalı 180 derece fırında önce 15 dakika bu şekilde pişirin. Ardından fırından cıkarıp 30 dakika soğutun. Soğuduktan sonra yaklaşık 2 cm kalınlığında dilimler kesin. 30 adet biscottimiz olacak.

Tel ızgaraya(tepsinizde olur lakin ızgarada daha iyi ısınıp kıtırlaşıyor) yağlı kağıt serip bu dilimleri yanyana dizin. Tekrar ön ısıtmalı fırında 180 derece 15 dakika pişirin. Eşim daha gevrek sevdiği için ben dakikayı bazen uzatıyorum lakin gözüm fırında oluyor dikkat edin. 

Soğuduktan sonra hava almayan bir kaba alın. Ya da benim gibi bir ucunu bademli çikolatay bulayın :)











Sevgilerimle..

Gökçe :)