8. GÜN : WAİTRESS


instant pudding tart 3





Gece yattığımda çoğu zaman daha yastığa başımı koymadan "Waitress" filmindeki gibi değişik tartlar turtalar düşünürüm..Yok yok daha doğru kelime aklıma gelir olacak aslında..Düşünmek istenen bir eylem..

Aklıma pat diye düşen turtalar yüzünden uyuyamadığım anları bilirim..Çoğu zaman sabahı zor edip kahvaltı etmeden elimde bir bardak çay ya da kahve {o da ayıltmak içindir muhakkak kendimi} fırının başına dikilirim..

Bu son zamanlarda havalardan dolayı fırından tırım tırım kaçtığımızı düşünürsek şuan buzdolabına yakın yerlerde dolanıyorum..Malzemeleri tezgaha koyup gözlerimi kapayıp düşünüyorum {evet evet bunu yapıyorum} sonrasında aklıma düşen soğuk her ne tatlısıysa malzemelerin arasından ayıklayıp işime başlıyorum..

Bittiğinde hatta servisinde yaşadığım hazzı ne verebilir diye sorulduğunda verecek cevabım ezbere : hiçbirşey!

Bu sefer tezgahta vişne,çikolatalı puding,biskuvi ve krema kaldı..Yiyenler onayladı ama sizde onaylarsanız tadından yenmez diyorum :)






instant pudding tart






PRATİK VİŞNELİ VE ÇİKOLATALI TART (PİŞİRİLMEDEN)


Taban :

1 paket yulaflı biskuvi {165 gr}
 
70 gr tereyağ erimiş

~2 su bardağı vişne

Karışım:

1 paket Dr oetker bitter çikolatalı puding + 1.5 su bardağı süt

1 poşet krem şanti + 3/4 su bardağı süt veya yarım ölçü ev yapımı krem şanti










Taban için toz hale getirdiğiniz biskuvilerle tereyağı ile karıştırıp 20 cmlik yuvarlak bir kalıba yayın.Yanlardan 1-2 parmak yüksekliğe sahip olması kafi.Aynı tabana çekirdeklerini ayıklayıp süzdüğünüz (buzluktan çıkardığınızda olmamalı,aksi takdirde sulandırıp tabanı bozuyor) vişneleri dizin.
Pudingi belirtilen süt miktarıyla hazırlayın ılınana kadar tezgahta bekletin.Ilındıktan sonra vişnelerin üzerine gezdirin ve soğuyana kadar buzlukta bekletin.Kremanızı hazırlayıp sıkma torbanızla veya aparatınızla süsleyin.Yoksa rastgele kremayı sürerek yine üzerine vişneler atabilirsiniz.Süsleme kısmını servise yakın zamanda yapın ve servise kadar buzdolabında bekletin.



Yarına fırınla beraberiz, Paris cafelerinden biri La Palette'nin çilekli tartını adım adım tart hamuruyla yayınlamak var planda :)



Sevgilerimle..


gokche!