SÜTLÜ MAYALI POĞAÇA VE PASTANE POĞAÇASI

Untitled




Çocukluğumda teyzem sağolsun en çok tükettiğimiz reçete. Annemle beraber defterlerinde ki müthiş tariflerden biri. Onca zaman sonra sürekli yapan ben oldum,bayrağı devr aldım sanırım :)



SÜTLÜ MAYALI POĞAÇA


Tarif Teyzem :)


400 ml süt ( 2 su bardağı )


200 ml sıvı yağ  (1 su bardağı )


25 gr şeker (2 yemek kaşığı)


10 gr tuz (1 tatlı kaşığı)


2 yumurta (sarılarını ayırın)


400-550 gr kadar un (4-5 su bardağı kadar)


10 gr instant maya (1 paket)




Sütü serçe parmağınızı hafif yakacak ısıda olana dek ısıtın. Çok kaynar olursa maya ölür,yeterli sıcakta olmazsa da aktive olmaz. 


Sütün içine şeker ve mayayı ekleyip biraz köpürmesi için bekletin. O sırada karıştırma kabınıza yağ,yumurta aklarını ve tuzu ekleyip elinizle karıştırın. Köpüklenmeye başlayan mayayı ilave edip yavaş yavaş unu ekleyin. Yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur olmalı. 


Hamurunuz toparlandığında üzerini örtün ve sıcak bir yerde(kalorifere yakın veya mutfağın sıcak bir köşesi gibi ) en az 1 saat bekletin. Süre sonunda iyice kabaracak,yumurta büyüklüğünde bezeler yapıp dilediğiniz bir harçala doldurup (ben sade yaptım) tepsiye aralıklı bir şekilde dizip tekrar kabarması için en az 30 dakika bekletin.


Süre sonunda yumurta sarılarını yüzeylerine sürüp 180 derece ön ısıtmalı fırında pişirin.




Refika'nın açtığı yemek okulu sayfasında sanırım en sevilen tarifler klasikler. Bu da onlardan biri ve bence üniversite kantininde,işe giderken,lise yılları pastane kuyruklarında en sevdiğimiz bu idi :) Yağlı oluşu belki evet problem ama ayda yılda bir bir tane yemekten zarar gelmez.




Untitled  



PASTANE POĞAÇASI


Tarif Burak'ın Ekmek Teknesi



100 ml su 
(1/2 su bardagı)

100 ml süt
(1/2 su bardagı)

150 ml sıvı yağ 
(3/4 su bardagı)

125 gr tereyağ 


10 gr insant maya (1 paket)


1 yumurta(sarısını ayırın)


25 gr şeker ( 2 yemek kaşığı)


10 gr tuz (1 tatlı kaşığı)


650 gr un (5.5 su bardağı gerekirse daha fazla)



Sütü ve suyu serçe parmağınızı hafif yakacak ısıda olana dek ısıtın. Çok kaynar olursa maya ölür,yeterli sıcakta olmazsa da aktive olmaz. Sütün içine şeker ve mayayı ekleyip biraz köpürmesi için bekletin.


Diğer bir kaba sıvı yağ,yumurta akı ve tuzu aktarı karıştırın. Üzerine mayalı karışımı döküp tereyağını ekleyin. Unu azar azar ekleyerek yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edin, üzerini örtün ve sıcak bir yerde(kalorifere yakın veya mutfağın sıcak bir köşesi gibi )  2 saat bekletin. 


Süre sonunda yumurtadan biraz daha büyük (80 gr ) bezeler yapıp dilediğiniz bir harçala doldurup (ben sade yaptım) tepsiye aralıklı dizin. 1,5 saat daha bu şekilde bekletin. 


Süre sonunda yumurta sarısını bir yemek kaşığı kadar sıvı yağ ekleyip karıştırın ve poğaçaların yüzeyine sürün. Pastanelerde ki gibi bir görüntü istiyorsanız çatal ile üzerine çizikler atın. Bu aşamada orjinal tarif 200 derecede desede ben,180 derece ön ısıtmalı fırında pişirdim.




Sevgilerimle..

Gökçe :)