KAHVELİ VANİLYALI ÇİKOLATALI KUP , ÇİKOLATALI ÖPÜCÜKLER


dünyanın en güzel tatlıları kitabını almıstım yakın zamanda hatırlarsanız..cokta hosuma gitmişti tarifleri..tabakları sunumları cok ilgimi çekmiş bir kaç tarifin kenarına köşesine post -it yapıstırıp yapılacaklar listesine eklemiştim..

yukardaki o ismi uzunca olan kupta hem lezzetli hemde pratik oluşu ile gelen misafirler için ekstra sofraya konulabilir lezzetler gibi..

ben kahveli kısmına kahve dunyasından aldıgım orta kavrulmus turk kahvesi kullanmıstım..ama siz değişik dunya kahveleri nescafe vs ilede yapabilirsiniz..eminim cok lezzetli olacaktır..











KAHVELİ VANİLYALI ÇİKOLATALI KUPLAR


285 gr / 1,5 su bardagı seker

90 gr / 6 yemek kasıgı nişasta

900ml / 3+3/4 su bardagı süt

3 yumurta sarısı

75 gr tereyag

30 gr / 2 yemek kasıgı kakao

20 gr / 1 yemek kasıgı kahve

1 tatlı kasıgı vanilya (ben vanilin değil vanilya cubugunun havyarını kullandım)



**ben tereyagın yarısını kadarını kullandım ve 6 adet bardaga porsiyon ettim.


kahveli krema;

1/2 su bardagı şeker

2 yemek kasıgı nişasta

ve sütün 1/3 ini çırpıcınızla sos tencerenizde once bir karıstırın

daha sonra ateşin ustune alın ve kıvam almaya baslar gibi oldugunda yumurta sarısınıda katıp kaynayana kadar pişirin

kaynadıktan sonra 1 yemek kasıgı kahve ve 2 yemek kasıgı tereyagını ekleyip ateşi söndürüp iyice cırpın ve kuplarınıza pay edin


vanilyalı krema;

1/2 su bardagı seker

1 tatlı kasıgı vanilya

1+ 1/4 su bardagı süt

2 yemek kasıgı nişasta


çikolatalı krema;

kalan süt nişasta seker ve kakaoyu karısıtırın

vanilyalı ve çikolatalı kremada kahveli kremadaki aşamaları uygulayın..

buzdolabında soguktan sonra dilimlenmiş çilekle servis edin





bu öpücükler yoğun çikolata kokusu ve tadını sevenler için...bir sabah kahvaltısına konuk olmuslardı ve cokta lezzetli bulundular dogrusu :)


beyaz(fildişi) ve sütlü küvertür kullandım ben bu kurabiyeler için.aslında bitter isteniyordu ama sütlü küvertürle yapılan harca 1 yemek kasıgı kakao eklenince tam oldugu kanısına vardım..

o gun evdeki bitter stogum tukenmiştide :)

bu tarif çikolatalı klasik tarifler olarak gecer yabancı bloglarda..

ben dunyanın en guzel kurabiyeleri kitabımdan aldım..




ÇİKOLATALI ÖPÜCÜKLER


75 gr fildişi küvertür

75 gr bitter küvertür (veya beniim gibi sütlü küvertür + 1 yemek kasıgı tepeleme kakao)

115 gr tereyag

115 gr / 1/2 su bardagı seker

2 adet cırpılmıs yumurta

225 gr / 2 su bardagı un

üstü için pudra şekeri


190 derecede 12 dakika yaklasık 20-25 adet



tereyag ve şekeri krema kıvamına gelene kadar cırpın

yumurtaları ve unu ekleyip cırpmaya devam edin

çikolatalaları ayrı ayrı benmari yontemi ile eritin

harcı ikiye ayırın birine eritilmiş fildişi birinede eritilmiş bitteri ekleyip bir spatulla karıstırın

**mikserle cırparsanız çikolata harcın içinde soguyup katılasaktır spatula ile karıstırın

aliminyuma sarın dolapta bir saat sogutun

daha sonra 1 tatlı kasıgı yaglı kagıt serili tepsiye koyup ön ısıtmalı fırında verilen ısıda pişirin

dikkat edin yayılacaklardır


ayrıca oldukca kalorili bir kurabiye ama fırından cıkan o koku için yapılır :)


guzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğimle :)


sevgiler..


gokche!