ÇİKOLATALI KABAKLI SÜPER KEK

Untitled





Niye süper? Çünkü ilk tadımda 4 kişiye tarif dağıttım,kalan birkaç kişide kekin kalanını sıyırıyordu.

Bir tarifin "bir tane daha!" hissi uyandırması benim için geçer not almasına sebep. Seneler önce kabaklı bir kek denemiş ama istediğim nemliliği bulamamıştım. O zamanlar instagram yok tabi ilk ben denedim benim tarifim diyemiyor kimse :) 

Geçenlerde kabaklı bir kek görüp vurulana dek yine yapma planım yoktu aslında. Denedim. 3 kez ard arda pişirdim tattırdım dağıttım derken geç kalmadan yazmam gerektiğini farkettim. Kabaklı olduğunu söylediğimde herkes şoka girip farkedilmemesinden bahsetti. Bu kekin artılarından biride bu sanırım :)






Untitled







ÇİKOLATALI KABAKLI SÜPER KEK

Tarif Zoe


280 gr un ( 2+ 1/2 su bardağı )

55 gr kakao ( 1/2 su bardağı + 2 yemek kaşığı)

1 tepeleme çay kaşığı karbonat

1 tepeleme çay kaşığı tuz

113 gr tereyağ oda ısısında

2 large yumurta

225 gr esmer şeker (2 su bardagından 2 yemek kaşığı eksik)

170 gr şeker (1 su bardagı )

125 ml sıvı yağ (1/2 u bardağı + 2 yemek kaşığı)

120 ml yoğurt (1/2 u bardağı + 2 yemek kaşığı)

2 orta boy yeşil kabak ( rendenin ince kısımla rendeleyin)

115 gr bitter çikolata eritilip ılınmış


*Esmer şeker yerine normal şeker kullanabilirsiniz,bitter yerine sütlü çikolata da kullanabilirsiniz. Kabak rendelendiğinde sulanacaktır ilk çıkan suyunu atıp kalan nemliliğiyle keke ekleyeceksiniz,sıkıp suyunu çıkarmaya çalışmayın.


Kuru malzemeleri bir kenara eleyin. Tereyağ ve iki çeşit şekeri çırpmaya başlayın. Kremamsı bir doku aldığında sıvı yağ ve yumurtaları tek tek eleyerek çırpmaya devam edin. 

Yumurtalı karışıma bir yoğurt bir kuru karışım sırasıyla ekleyin ve çırpın. En son kabak rendenizi ve çikolatanızı ekleyin bir dakika daha çırpın.

Şu tip bir Bundt kek kalıbını veya elinizde ki farklı bir kek kalıbını hazırlayın,harcı buna aktarın.Ön ısıtmalı 180 derece fırında 45-60 dakika pişirin ve bu süreyi aşmayın. 




Sevgilerimle..

Gökçe :)