ÇOK ÇİKOLATALI YAĞSIZ MUZLU KEK VE YER FISTIĞI EZMELİ VANİLYALI DİP SOS


İkisi birbirinden alakasız tarifler aslında, ama yağsız ve ultra nemli bir kek ile ikindi vakti elmalarınızı batıracağınız bir dip sosu yazmak zorundaydım :) Çünkü basit ama çok lezizler!

Kekin dokusu şu zamana kadar yaptıklarımın arasında en nemli olan oldu,nasıl derseniz içinde elma sosu ve muz var. Her çatalda dokusunun nemliliğini kaybetmemesi, kahve yanında hemen hazır oluşu yüzünden benim favorim.

İçerisinde size en komplike gelecek şey elma sosu olabilir lakin onuda kısa sürede hazırlamak mümkün.Tarifteki kadarı için  1 büyük boy elmayı kabuk ve çekirdeklerini ayıklayıp irice doğrayın, yarım çay bardağı su ve birkaç damla limon suyuyla kısık ateşte kaynatıp yumuşadığında blendırdan geçirin eğer çok cıvıksa biraz daha kaynatabilirsiniz. Sonuçta marmeladımsı bir kıvamı olacak hatta püre gibi.Soğuduğunda dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.








ÇOK ÇİKOLATALI YAĞSIZ MUZLU KEKK

3 orta boy muz olgunlaşmış

150 gr şeker( 1 su bardağından 2 yemek kaşığı eksik)

125 ml elma sosu (1/2 su bardağı + 2 yemek kaşığı)yukarıda yazının içinde belirttim)

1 large yumurta

140 gr un(1 su bardağı + 3 yemek kaşığı)

50 gr kakao( 1/2 su bardağı + 2 yemek kaşığı)

7 gr karbonat( 1 tatlı kaşığı)

Bir iri çimdik tuz

150 gr iri kıyılmış çikolata



Muz ve şekeri 2-3 dakika kadar mikserle çırpın,ardından kalan sıvı malzemeleri ekleyin. Tamamen karıştığında kalan kuru malzemeleri ekleyin ve hazırladığınız ufak boy kare borcama harcı dökün.Ön ısıtmalı 180 derece fırında 25-35 dakika pişirin.





Untitled



Elmaları genelde yer fıstığı ezmesi ile tüketen biriyseniz bu dip sosu bence beğeneceksiniz. Yoğurdu markette rastladığım Eker 'in vanilyalı süzme yoğurduyla yaptım. Yoğurdu sevdim ama şekersiz olsaydı aşık olurdum sanırım. :) Yer fıstığı ezmesinde şekersiz dilediğiniz markayı kullanabilirsiniz. Ben yurt dışından aldığım bir ürünü kullandım. Balı en son damak tadınıza göre ekleyebilirsiniz. Spor sonrası iyi bir atıştırmalık olacağına eminim! :)



YER FISTIĞI EZMELİ VANİLYALI DİP SOS 


1 yemek kaşığı yer fıstğı ezmesi (Şeker ilavesiz)

1 yemek kaşığı vanilyalı süzme yoğurt (Eker)

1/2 yemek kaşığı bal 


Bir kasede tüm malzemeleri karışıtırıp mümkünse o an da elma dilimleri ile tüketin.






Untitled





Şimdiden afiyet olsun! Yarın serin bir içecek paylaşımı yapacağım (umarım) :)


Sevgilerimle..


gokche!