HAFTA BİTMEDEN...

rice krispie bars(chocolate)





Söz verdiğime bir ekledim..Bence bunca süre sustuktan sonra çifter hatta beşer beşer gitmek az bile :)




ÇİKOLATALI PİRİNÇ PATLAĞI 


Tarif Martha S.'dan


75 gr tereyağ


300 gr marshmallow 


1/4 cup kakao 


6 cup kakaolu pirinç patlağı 


60-80 gr bitter çikalata  (benmari üsulu eritilmiş)


İri kıyılmış fındık 




Küçük boy kare borcama veya 20-22 cm'lik kare kalıba yağlı kağıt serin.


Bir tencerede tereyağ,kakao ve marshmallowu eritin.Bu eritme işlemi 5-6 dakika sürecektir kısık ısıda tutun aksi taktirde kakao yanabiliyor.Tavsiyem kullanacağınız spatula veya kaşığa tereyağ sürmeniz bu sayede yapışmayacak çalışmanız kolay olacaktır.Eridiğinde ocaktan alın,ardından pirinç patlaklarını ekleyip iyice karıştırıp kalıba yayın.Çok sıcak olacaktır elinizi değilde sürekli tereyağ sürülmüş spatula veya kaşığınızı kullanın.Oda ısısında soğuyup katılaşınca dilimleyip benmari usülü erittiğiniz çikolataya batırıp kırılmış fındıkları serpip oda sıcaklığında çikolatanın donmasını bekleyin.


Sert bir dokusu var mümkünse dişine güvenene servis edin. :P






chocolate mascarpone brownies





Brownie diyip geçtiğiniz şey bu tarifte evrim geçiriyor.Mascarpone ve tereyağ birleşince sünger dokusu tadıyor hissi veren bir reçete..Kalorisi yüksek..Üstü kıtır içi oldukça nemli..


İlk yediğimde anlayamadım diye ikinci dilime el atıp yoldan falan çıkarıyor dikkat edin :)




ÇİKOLATALI MASCARPONE'LU BROWNİE


Tariflerine bayıldığım orjinalliğine aşık olduğum N.S.H.P.'dan 


225 gr tereyağ


120 gr bitter çikolata


1+1/4 cup şeker


1/2 cup kakao


1/2 cup mascarpone


3 large boy yumurta


1/2 cup un 


1/4 teaspoon tuz




Tereyağını eritin ardından çikolatayı ekleyip kaynamasına müsade etmeden tüm karışımı eritip bir kenara alın.İçerisine kakao,şeker ve tuzu ekleyip karıştırın.


Diğer bir kapta yumurta ve mascarpone'u çırpın homojenize olduğunda tereyağlı-çikolatalı karışımı ekleyin.En son unu ekleyip 20-22 cm'lik kare kalıbınıza yağlı kağıt serdiğiniz kalıba boşaltın.(Küçük boy kare borcam kullandım dilimler yüksek oldu bu yüzden.)Ön ısıtmalı 170 derece fırında 45-50 dakika pişirin.






chocolate mascarpone brownies







Sevgiler..Saygılar..


Güzel bir pazartesiye uyanıp hafta içi güzel haberle dönmek dileğiyle! :)


gokche!

MARLON BRANDO : KAHVERENGİ TEREYAĞ (BROWN BUTTER) / ADIM ADIM KAHVERENGİ TEREYAĞ (BROWN BUTTER)

BrownButterChocolateChipCookies




Godfather filmini bilmeyen yoktur..Neticede klasik..Ama bir gün mutfakla ilişkilendirip benzetmelerde kullanacağımı söyleselerdi gözlerimi devasa boyutta açıp yok artık diye kızar filmi izlemeye devam ederdim..

Hadi diyelim bir iş yaptık koskaca mafya ailesinin babasını aldık tereyağına kondurduk ; o zaman tereyağın rengiyle nedir bu derdimiz?

Yakmadan önce köpürdükten az sonra..Eğer kahverengi tereyağ veya kahverengileştirilmiş tereyağ mevzu açıklamak istesem bu cümle kadar yakınını imkan yok bulamam..

Tereyağ mutfakla aşk yaşayanlar listesinin başında..Kekte,börekte,yemeklerde veya sabahları çayınızın yanına kızarttığınız ekmeğinizi "parlatmada" en yetenekli gıda..Yediğim herşey de öncelikle damağımın aradığı yegane koku ve lezzet yine ondan kaynaklı..

Bu kurabiyede başka formda da olsa ana karakter o..Bu yüzdendir ki baba yani  Godfather 'ın Marlon Brando'su neyse bu kurabiyenin tereyağı da o..Benzetme oldu mu bence oldu hatta tam oldu  :)) 



BrownButterChocolateChipCookies2





Herşey iyi güzel daha öncede size kendisinden bahsetmiştim ama aşamalarını iç fotoğraflamamıştım.Bu tarif bir açıdan bununda sebebi oldu, işte kahverengi tereyağ (brown butter) oluşum aşamaları..


Şimdi tarife geçebiliriz :)




KAHVERENGİ TEREYAĞ VE ÇİKOLATA PARÇALI KURABİYE


Tarif The Little Red House 'tan




225 gr tereyağ 


1/2 cup şeker


1+3/4 cup kahverengi şeker*


2 yumurta


3 cup un 


1.5 teaspoon karbonat


3/4 teaspoon tuz


1 cup iri kıyılmış pecan **


450 gr bitter çikolata parçaları***


Benim ilavem : 


2/3 cup hindistan cevizi


Üzerine : deniz tuzu


* Kahverengi şekeri evde yapmanız mümkün.Yapacağınız şey her 1 cup beyaz şekere 1 tablespoon sülfürsüz pekmez ekleyip bir çatal yardımıyla karıştırmak.Sülfürsüz diye belirtmeyi özellikle istedim çünkü yurt dışında yaşayan arkadaşlar için sayabildiğim kadarıyla 3 çeşit pekmezle karşılaşma durumları var ama Türkiye sınırları dahilinde ki pekmezlerin sülfürsüz olduğunu biliyorum.


**Pecan yerine ben ciddi saplantım olan Tadım'ın Karnaval paketini kullandım kesinlikle daha leziz oldular :)


***Miktar fazla görünebilir ama kesinlikle azatlamamanız gereken yegane malzeme olduğunu düşünüyorum.Yapı taşı gibi bir şey bu tarifte.Çikolatanızı yüksek kakao oranlı seçmeniz en baş şart olmakla beraber mümkünse damla çikolata yerine iri parçalanmış çikolata kullanmanız tavsiyemdir.




Yukarıda verdiğim linklerde ki aşamalar ve tarif  gibi tereyağınızı hazırlayıp tekrar donması için dolaba kaldırın.


Bir kapta un,tuz,karbonatı eleyin.


Bir başka kapta eski katı formuna dönen tereyağını buzdolabından çıkarıp krema kıvamına gelene kadar tarifteki şekerleri ekleyip çırpın.Ardından tek tek yumurtaları ekleyin.Birkaç dakika çırpıp homojenize olduğunda unlu karışımı yavaş yavaş ekleyip hamur tek bir görünüme kavuştuğu an mixerinizi durdurun.


Çikolata,kuruyemiş ve eğer ekleyecekseniz hindistan cevizini koyun ve iyice karıştırın.


Harç oldukça bereketli bu yüzden birden fazla tepsi kullanacaksınız.Tepsilerinize yağlı kağıt serdikten aralıklı olarak (çok yayılmayacaklar) bir yemek kaşığı olacak şekilde harcınızı pay edin.Eğer kullanacaksanız en tepesine bir çimdik deniz tuzu serpin. 180 derece fırında 11-13 dakika pişirin. Çıktıklarında yumuşak olacaklardır fakat soğudukça sertleşecekler.


Kişisel bir tavsiye daha : Sıcakken çikolatanın akıcılığına ısısına dikkat ederek bir bardak soğuk sütle yiyin! 




BrownButterChocolateChipCookies3




Hafta kapamadan mascarpone ve çikolatayla brownie yapacağız..Son soğuklara uygun bol kalorili tarifler diyeyim en iyisi :)




Sevgilerimle..


gokche!

2012 = "YİNE" ÇİKOLATA..

workshop



Konuşacak çok şey var :)

Geçirilmiş güzel bir çikolata workshop'u var çünkü..

Yenebilinecek maksimum seviyede çikolata ve en sevdiğim dev bardaklarda kahve var çünkü..

Tüm etkinlikler arasında alacaklarım listesinimi ellerine geçirdiler acaba sorusunu hediye kutularına bıraktığım bir gülümseme var çünkü..

Tüm fotoğraflar burda,güzeldi çok güzeldi :)

Çikolata nasıl temperlenir? Kalıplara doldurduk mu? Nasıl temizleyeceğiz? Dolgusu ne olsun? vs sorularımıza en sabırlı halde cevaplar verip bizi hem güldürüp hem eğiten şefimize teşekkürü bir borç bilir, Binnur Hanıma diğer davetlerde buluşmak üzere diye ortalağı batıracağımıza dair sözümüzü veririz :P 





tesekkur



Yılbaşında (evet baya oldu :( ) yeni senemizi dondurmayla kutladıkları için Carte D'or 'a teşekkürler :)





4 Ingredients Nutella Brownies







4 malzeme..Tahminim her evde olan veya kolayca ulaşılcak malzemeler..Aniden bastıran çikolata krizine veya misafire birebir..Ekstra çikolatanız varsa ne ala yoksa nutella bize yeter :)


Tarifin aslı 12'li mini muffin kalıplarında pişiyor..Lakin bende bu kalıp olmayınca 6'lı orta boy muffin kalıbını kullandım..Eğer kalıbınız varsa 12'li kalıp şiddetle tavsiyemdir..





4 Ingredients = 6 Nutella Brownies









4 MALZEMELİ NUTELLALI BROWNİE


Tarif  S.S.L. blogundan




1/2 cup nutella


1 large boy yumurta


5 tablespoon un 


1/2 cup iri kıyılmış fındık 






Nutella ve yumurtayı  çırpın.Ardından unu ekleyin ve muffin kalıplarınıza yerleştirdiğiniz muffin kağıtlarına 3/4'ü dolacak şekilde harcınızı doldurun.Tepelerine kıyılmış fındığı serpin. 180 derecede ön ısıtmalı fırında 11-12 dakika pişirin.


İlk çıktıklarına oranla biraz sönme yaşanacaktır bilginize.






moist!







Servisi sıcacık bir bardak kahve yanı,eşlikçiniz en sevdiğiniz kitap ve yerleşiminiz mümkünse bir camın kenarı :)




Bu hafta çok yazacağım diye sayıklıyorum dilerim gerçeğe dökebilirim..




Sevgilerimle..


gokche!