ANNEMİN ISLAK KEKİ

ıslak kek





Erkek kardeşim serzenişte..Annemin yaptıklarından yapsan yeni deneme yapmasan diye..Açıklamasını vakit kaybetmedende yapıyor 'Hani beğenmediğimden değil yeni yaptıklarını ama damağım annemin yaptıklarını özledi.Hangi malzeme eksikse söyle vallahi kiloyla alacağım.'(Bu büyük bir yalan! Çünkü süt eksik Gökhan alır mısın dediğim an apartman merdivenlerini onar onar inerek ortadan kayboluyor.)

Neyse gülüyorum ve başlıyorum keki çırpmaya ama aklım kitabımı kurcalarken gördüğüm kurabiyelerde..Nasılda yeşil yeşil bakıyorlar tamam ya yapıyorum diyip onuda bir taraftan ayarlamaya çalışıyorum..Fırına atıyorum!

Su içmek için geri döndüğümde (Allahtan kekide çıkaracaktım!) erkek kardeşimin bu pişmişşşş diye fırın kapağını komple açtığını görüyorum ve birden giren soğuk havanın bir süre sonra kekin üst görüntüsünü sapıttıracağını ama buna rağmen çökmediğini anlamış bulunuyorum...

Anne tarifleri nasıl katledilir diye sorar dururdum kendime oranı belli malzemesi belli diye..İşte büyük konuşmuşum basbaya katlettik pufur pufur kabaran keki iki kardeş :) (kendime çok yükleniyorum ya sadece ortası biraz pütürlü kaldı o kadar)






ıslak kek aşama





ANNEMİN ISLAK KEKİ 


4 yumurta

2 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

1 paket margarin  veya  1 +1/4 su bardağı sıvı yağ

25 gr / 1 paket kakao

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

2,5 su bardağı un


Margarin  kullanacaksanız şeker ile krema kıvamına getirip yumurtaları ekleyerek çırpın sütüde ekleyip homojenize edin.Kullanmayacaksanız yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpın,sıvı yağ ve sütü ekleyip homojenize edin.Bu karışımdan 1 su bardağı ayırın.İçindeki yumurtadan rahatsız oluyorsanız bir sos tenceresinde ısıtabilirsiniz.

Un , k.tozunu ve vanilyalı eleyerek ekleyin.Yağlanmış 30 cm kadar bir kek kalıbına (ki anneler genelde aliminyum bir tepside pişirir ve aliminyum tepsi ısıyı her yöne rahat ilettiği için çok daha güzel kabarır tavsiye edilir) harcınızı dökün ilk 20 dakika asla açmadan 180 derecede pişirin.Kürdan testini unutmayın.Çıktığında sosu dökün.Üstüne şekerlemelerden serpin..


Sevgilerimle..


gokche!