ADIM ADIM KARAMEL SOS..

Karamel sos herhalde bu blogun en çok istek alanıydı her ne kadar bugün yayınlamaya uğraşsamda beceremedim..Çalıştığımı bahane etmeyeceğim çünkü sebep bu değil daha çok adım adım fotoğraflayıp onların en düzgün yansıtanı seçmek..Fotoğraflarım süper kalitede de ayır ayır bulamıyorum diye demiyorum malum termometremiz yok rengi en düzgün yansıtanı bulmak sorun..Allahtan bir tarifin 100'den fazla fotoğrafını çekme gibi bir rahatsızlığım var :)


Denedikten sonra bana geri dönersiniz değil mi ?



sugar and wooden spoon -1



Muhakkak derin bir çelik tencere ve tahta kaşık/metal bir çırpıcı şartımız var..Yüksek ısıya ve köpürmeye anca bunlar dayanıyor..Tereyağın taze olması ve kremanın yağlı seçilmesi ise kıvamı etkileyeci..

Çalıştığımız şeker yavaşlığı sevmeyen bir gıda..Hızlı olmalı ve herşeyi oda sıcaklığında tutmalısınız..Aksi takdirde soğuk malzemenin şekerin aniden katılaşmasını sağlayacak.

Ve dikkatli olun çünkü oluşturma süresi boyunca çoğunlukla karıştıracaksınız..


Marka önerileri :

1-Şeker : Konya Şeker

2-Krema : Tikveşli

3-Tereyağ : Biz mahallemizde ki taze ve haftalık süt ürünleri satan bir dükkandan alıyoruz



KARAMEL SOS

Tarif Simple Recipes'ten..


1 cup şeker

90 gr tereyağ

1/2 cup krema


**Fotoğraflar ve numaralarla anlattığım cümlenin halini göstermeye çalıştım..Umarım olmuştur..




collage _1



1-Orta yükseklikte (kabın dışına alev taşmamalı yakma ihtimali var) ateşte şekeri tahta kaşık veya metal çırpıcı ile eritmeye başlayın

2-Kristalize görüntü bir süre sonra artacaktır problem yok daha sonra eriyecekler,temiz bir mutfak fırçasını(kesinlikle silikon değil) ılık suya batırıp iyice süzdürdükten sonra kabınızın kenarlarına yapışan şekerleri temizleyebilirsiniz

3-Kristalize şekerlerin bir kısmı erimeye amacımız tamamen eritmesini sağlamak

4-Bu aşamada tamamen eridi ama yakma durumu söz konusu dikkatli olun,burada yardımcınız burnunuz eğer hafifte olsa yanık kokusu alırsanız kabınızı hemen tezgaha alın




collage_2



5-Eridikten sonra bu renk ve halde olmalı

6-Tereyağını küp küp doğrayıp kabınıza atın biraz sıçrama olacaktır dikkat edin

7-Tamamen eridiğinde tatlı bir renk alacak köpürmeye devam

8-Yavaş yavaş kremayı eklemeye başlayabilirsiniz,yükselecek bir şeker var önünüzde mümkünse biraz geride durun




collage_3



9-Köpürmeler azalıyor istenen kıvam oluşuyor

10-İstenen renk ve hafif bir yoğunluk var..İşte karamel sosunuz hazır :) Oda sıcaklığında durduktan 200-250 ml alan bir kavanoza koyabilirsiniz..Biraz soğuduktan sonra istenen kıvama ulaşıyor..Buzdolabında 2 hafta durabiliyor..








Benim bu aşamada bir isteğim olacak acaba bu sos ile yapabileceğiniz tarifin ismini hayal ettiğiniz de olur yorum kısmına bırakabilir misiniz?



Sevgilerimle..


gokche!