EN PRATİĞİNDEN..



Çok küçüktüm ama hatırlıyorum bir arkadaşım hayata nasıl baktığın önemli demişti bilmiş bilmiş..O cümleyi kendide anlamışmıydı? Tabi ki hayır! Ama demişti hani konuşmak için..

Çocukça diye gülmüştü büyükler..

Bu yaşımda hiç olmadık bir zamanda aklıma geldi gülümsedim..Neydi ki o öyle dedim kendi kendime..

En rahat düşünme ortamıma geçtim, mutfağa kuruldum..Önce az şekerli limonlu bir çay yaptım içerkende beynimin düşünmekten üşenen kalan kısmına neler yapacağımı oturttum..

Tasarladım vazgeçtim önüme yığılan kitapları okumaktan sıkıldığımdan sanırım bilgisayarı kurcaladım bir iki tarif kestirdim gözüme sonra başladım..

Tekrar hatırlatılmasının bir sebebi vardı bittabi bu anımınım..Sıcaktan yoğunluktan bunalan bünyemi ''Olsun sağlıklıyım,olsun mutluyum, olsun beni seven 19 adet ufaklık var!'' diye motive etmek için..Bakışımı değiştirmek için..

Şimdi sadede gelelim diyorsunuz..

En pratik tarifler olsun, uğraştırmadan diyorum,buyrun ;






cury & rosemary






Köri ve biberiye sever ben için kaçınılmaz kahvaltı atıştırmalığı,düşünüp oluşturmakta bir o kadar eğlenceliydi :) Blogu takip eden canım arkadaşımda deneyip komşularına tattırmış onay almışsa şayet yayınlamak gerek..





KÖRİ VE BİBERİYELİ MUFFİN


2 yumurta

1,5 tatlı kaşığı köri

1/2 su bardağı sıvı yağ

3/4 su bardağı süt

1 tatlı kaşığı tuz

1 paket çeşnili kabartma tozu

1,5 su bardağı un

1 yemek kaşığı iri doğranmış biberiye


Yumurta,tuz,köriyi çırpın.Sıvı yağ ve sütü ekleyin.En son un ve kabartma tozunu ekleyip muffin kalıplarınızın 2/3ünü dolduracak kadar pay edin.En tepelerine biberiye serpin.

180 dereceli ön ısıtmalı fırında 17-20 dakika pişirin,kürdan testini unutmayın!

Serviste : Kesinlikle labne peyniri..






ıspanaklıfırıldak







Asıl tarifi farklılaştırdık eğlendirdik diyelim :)


ISPANAKLI FIRILDAK / YUMURTASIZ-BAYATLAMAYAN POĞAÇA 


1 su bardağı sıcak süt (kaynar değil serçe parmağınızı hafifçe yaksa kafi)

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı maden suyu

1 paket instant maya

4 su bardağı un  ve fazlası

2 yemek kaşığı şeker

1 yemek kaşığı tuz



Şeker, maya ve sütü 10 dakika bir kenarda karıştırıp bekletin.Ardından sıvı yağ ve maden suyunu ekleyin.Tuzuda ekleyip yavaşi yavaş unu katmaya başlayın,sıvı miktarı yüksek bir harç bu yüzden çok un isteyecektir.Amaç ele yapışmayan yumuşak bir hamur..

Oluşan hamuru ılık bir yerde 1 saat bekletin..Neredeyse iki misli oluyor..

Bu aşamadan sonra dilerseniz yuvarlar yağladığınız tepsinize dizersiniz dilerseniz annemin yaptığı gibi arasına kavurduğunuz ıspanağı ya da fotoğrafta yok ama mantarlı sosisli harcı koyup rulo yaparsınız..Püf noktası ruloyu çok sarmamak yani yaklaşık 3-4 cm eninde bir dikdörtgen olsa kafi arasına harcı döküp karşılıklı iki ucunu birleştirmeniz ve dilimleniz yeter..Fırındada oldukça kabarıyorlar..

180 derecede karamel tonlarına gelene kadar pişirin..







smitten oetmealraisin






Şeklini umursamadan sadece o gevrekliği isteyerek kurabiye yapmazmısınız? Ben yaparım hatta sabah bir bardak soğuk sütüme en güzel eşlikçi olurlar...
Evdekilerin yulaflı kurabiyelere bayıldığını düşünürsek muhteşem bir tarif :)





YULAFLI KURU ÜZÜMLÜ KURABİYE /THİCK CHEWY OATMEAL RAİSİN COOKİE

**Tarif SmittenKitchen'dan..


1/2 cup yumuşamış tereyağ ~113 gr

1 yumurta

2/3 cup light kahverengi şeker

1/2 tsp vanilya ekstrası veya birkaç damla vanilya aroması 

3/4 cup un

1/2 tsp tarçın

1/2 tsp karbonat

1/4 tsp tuz *

1.5 cup yulaf ezmesi 

1/2 cup ceviz(opsiyonel)

3/4 cup sarı kuru üzüm

*Tarif sahibi notu yarım çay kaşığındanda fazla olması taraftarı,daha iyi olduğunu düşünmüş..





oetmealraisin_1






Tereyağ,şeker,vanilya ve yumurtayı krema kıvamına gelene kadar çırpın.Tarçın,un,karbonat ve tuzu bu karışıma ekleyin.En son üzüm,ceviz ve yulafı ekleyin.

Bu aşamada ben ve tarif sahibi gibi sabırsızlık edip buzdolabında 15-30 dakika bekletmezseniz hafif yayılan kurabiyeleriniz olacaktır bilginize..

1,5 tbsp veya bir dondurma kaşığı ile harcı yağlı kağıt serili tepsinize aktarın.175 derece ön ısıtmalı fırında 10-12 dakika pişirin.Çıktıklarında hafif yumuşak gibi görünebilirler iyice soğumaları için bir tel ızgarada bekletin..



Sıcaklar koşa koşa geliyor benim mutfak aşkım sıcakta daha da pekişiyor :) Sonum hayrola diyeyim..




Sevgiler..


gokche!