ADIM ADIM DULCE DE LECHE VE DULCE DE LECHE BROWNİE



dulcedeleche



Uzun uzun yazmayacağım bu sefer :)
Tarif daha öncede dediğim gibi Cenk'ten :)


DULCE DE LECHE


1 lt tam yağlı sütü (daha sonra yazımda da bahsedeceğim ama benim inatla önerdiğim süt The Sütçü'den aldığım süt linki burada tıklayın)

1,5 su bardağı şeker

1 çubuk vanilya (ortası kesilip bir bıçağın düz kısmıyla hayvarı alınmış şekilde)

1/2 çay kaşığı karbonat

Sütü şekeri ve vanilyayı tencereye koyup şeker eriyene kadar karıştırın , karbonatı ekleyin(dikkat köpürecektir) 1 saat kadar karısıtırıp vanilyayı tencereden alın resimlerdeki adımları takip edin

Karamel rengini alana kadar 1-2 saat karıstırmaya devam edin




dulce de leche brownie4dulce de leche brownie2




Ve uzun süredir aklımda bir taraftanda envai çeşit notlarımda unutmamalı diye kaydettiğim tarif:)
Dulce De Leche ile birleştiğinde cinnetlik bir lezzet oluyor minik bir parça ağzıma attım ve hemen mutfaktan kaçtım çünkü bir başladınmı durmak mümkün değildi ;)




DULCE DE LECHE BROWNİE

Tarif David Lebovitz 'den 


12 dilim brownie


115 gr küçük parçalara bölünmüş tuzlu /tuzsuz tereyag

170 gr küçk parçalara kesilmiş bitter çikolata (kahve dunyasından aldıgım bitter küvertürü kullandım)

1/4 cup/ 25 gr kakao

3 iri yumurta

1 cup şeker

1tsp vanilya extract

1 cup un

1 cup dulce de leche

1 cup ceviz irice kıyılmıs (opsiyonel)


20cmlik kare bir kalıbın (ben 26 cmlik yuvarlak kalıp kullandım) içini yaglı kagıt serin

Büyük boy sos tencerenizde önce tereyagını eritin ardından ısıyı çok kısık ateşe düşürüp minik parçalara böldüğünüz çikolatayı içine atın ve yavasca karısıtırarak eritin ocaktan alın

Bu harca kakaoyu ekleyip homojenize edin ardından karısıma yumurtaları birer birer yedirerek ekleyin şekeri vanilyayı ve unuda katıp karısıtırın

En son cevizi ekleyin ve hazırladıgınız kalıbınıza eşit aralıklarla bir dulce de leche bir harcınızı dökün

Bıcakla s harfi çizdirip girdaplar olusturun ön ısıtımalı 175 derecede fırında 35-45 dakika pişirin


**Dikkat edin dulce de leche cıktıgında çok sıvı oluyor yanmayın :) Bu brownie 2. günü cok cok daha iyi oluyor ve en fazla 3 gün dayanma süresi var..1 gece buzdolabında bekledikten sonra enfes bir hal alıyor..





dulce de leche browniedulce de leche brownie3






Tabi biz yarısını fırından çıkar çıkmaz yedik :)





Şimdi kendimi her gördüğümde içimi serinleten Sorbet tarifleri ile başbaşa bırakacağım..

Mutfağınızın mutluluktan taşması dileğimle :))




Sevgilerimle...


gokche!