ANTEP FISTIKLI LİMONLU MİNİ KEK

Untitled  


River Cafe. NY sınırlarında bir kafe. Tariflerinden oluşan birden fazla kitabı var lakin ben dönüp dolaşıp bu reçetede kalıyorum. Çünkü rengi ve dokusu beni en cezbeden bu :)



Untitled  



Çabuk bitsin diye tarifi yarım ölçü yapıp 3 orta boy tartölet kalıbında pişirdim. Bilginiz olsun bu şekilde sunumda çok keyifli oldu :)



ANTEP FISTIKLI LİMONLU MİNİ KEK

Tarif River Cafe 


Kek için :


250 gr tereyağ

4 large yumurta

1 iri limonun kabuğu

250 gr şeker (1 + 1/2 su bardağı)

120 gr toz antep fıstığı (1 su bardağı + 2 yemek kaşığı)

100 gr toz badem(antep fıstığı kullandım) (1 su bardağı)

40 gr un  ( 4 yemek kaşığı)

Şurup için :

1 iri limonun suyu

50 gr şeker ( 4 yemke kaşığı)



Untitled  




Tereyağ,limon kabuğu ve şekeri krema kıvamına gelene dek çırpın ardından sırasıyla yumurtaları ekleyin.

Un ve kuru yemiş ununu ekleyip diler yağlayıp unlayıp hazırladığınız iki ufak baton kalıba diler 6 adet orta boy tartölet kalıbında karışımı dökün.

İki mini baton kalıpta pişirecekseniz 150 derecede 35-40 dakika,tartölet kalıbında pişirecekseniz 180 derecede 20-30 dakika pişirin.Kürdan testi yapmayı unutmayın.

Servis için şurubu şeker eriyene kadar ısıtın birkaç dakika kaynatın,ılınınca keklere pay edin ardından bol antep fıstığı serpip servis edin.


Sevgilerimle..

Gökçe :)