HAVUÇLU CEVİZLİ KEK

Untitled






Annemin havuçlu keki puf puf tam anne tipi. Onu not ettim paylaşacağım ama Starbucks'ta arkadaşlarımın yedikten sonra harika süper vs diye ölüp bittikleri ama yüzeyi dümdüz diye ek notlarla bana fotoğraflarını gönderdikleri kekin tarifi için birkaç kg havuç heba ettikten sonra şunu farkettim bunu ben zaten yapıyordum! :) 

Şöyle ki ilk yemek kitaplarım dünyanın en güzel kurabiyeleri,tatlıları vs diye giden seri idi. Neredeyse çoğunu deneyip evdekilere bol bol kilo aldırdım :)

Orda en beğendiğim keklerden biride bu havuçlu cevizli kekti. İçine kuru üzüm kattım bir ara cevizleri kavurdum esmer şeker yerine beyaz şeker kullandım derken defalarca değiştirdim.

Ama nemli dokusu ve dümdüz yüzeyini her daim istisnasız sağladım. Tadan herkese tarif dağıttım, buraya yazmak aklıma dolapta kalan havuçlardan kek yapayım diye düşünürken geldi :)

Geç olsun güç olmasın :)


HAVUÇLU CEVİZLİ KEK


450 gr ince rendelenmiş havuç (500-550 gr havucu temizleyip rendelediğinizde takriben bu rakam kadar oluyor)

4 yumurta

1 + 1/2 su bardağı şeker

1 + 1/4 su bardağı sıvı yağ

1 yemek kaşığı tarçın 

Bir iri çimdik tuz

1 paket kabartma tozu 

1 çay kaşığı karbonat

1 + 1/2 su bardağı un 

1 su bardağı kavrulmuş ve soğumuş iri kıyılmış ceviz

1/2 su bardağı sarı kuru üzüm (koymayabilirsiniz)


Un, karbonat,tuz,tarçın ve kabartma tozunu bir kaba eleyin. 

Başka bir kapta şeker ve yumurtayı iyice çırpın şeker eriyince sıvı yağ ve havuçları ekleyin. Kuru malzemeleri yavaş yavaş ekleyin. En son kuru üzüm ve cevizide ekleyip birkaç kez bir kaşık yardımıyla karıştırın.

Hazırladığınız 24 veya 26 cm (ben 26 cmlik kalıp kullanıyorum genelde) yuvarlak kalıba harcı dökün. Harç cıvık gelebilir korkmayın. Ön ısıtmalı 180 derece fırında 40-45 dakika hiç kapağı açmadan pişirin. 35 dakika sonrasında kontrol etmeye başlayabilirsiniz.

Serviste çırpılmış krema uygun olabilir ama demli çayla harika oluyor :)





Untitled






Sevgilerimle...

Gökçe :)