ŞEFTALİLİ LİMONATA VE HURMALI HİNDİSTAN CEVİZLİ RULOLAR


Havalar tekrar ısındığına göre gerekeni yapıyoruz son şeftalilerle :) Şeftali için yassı/japon şeftali önerimdir hem aroması hem tadı çok daha yoğun..





Untitled






ŞEFTALİLİ LİMONATA


6 adet iri şeftali 

3 iri limonun rendelenmiş kabuğu

250 ml limon suyu (1 + 1/4 su  bardağı) 

50 gr şeker (4 yemek kaşığı)

1-1.5 litre soğuk su (5-7 su bardağı)


500 ml su, limon kabukları,şeker ve iri doğradığınız şeftaliyi bir kapta ısıtın. Şeker eriyip şeftaliler hafif yumuşasa kafi. Bir süzgeçten bu karışımı geçirip önce limon suyunu ardından damak tadınıza göre kalan suyu ekleyin. Ben toplamda 1 litre su kullandım ve bol buz.






Untitled




Ben bu ruloları en çok sade Türk kahvesiyle tüketiyorum ve yarım ölçü yapıyorum. Siz fındık yerine başka kuruyemiş çeşitlerini deneyebilirsiniz lakin ben fındıkla seviyorum :)



HURMALI HİNDİSTAN CEVİZLİ RULOLAR

Tarif Tracy

450 gr hurma

140 gr kavrulmuş kabuksuz fındık (1+1/2 su bardağı)

75 gr  hindistan cevizi (1+1/2 su bardağı)


Hurmaların çekirdeklerini çıkarın rondoya atın,birkaç saniye çalıştırıp ardından fındıkları ekleyin. Bir süre sonra hamur kıvamına geliyor. Baş parmağınız kalınlığında rulolar yapıp hindistan cevizine bulayın. Çok yumuşak sevmezseniz buzdolabında 30 dakika bekletip servis edin.




Sevgilerimle...



Gökçe :)