ÇİKOLATALI BUNDT KEK veya YILIN ÇİKOLATALI KEKİ



Untitled





Bazı tarifleri herkesin deneyip onay vermesi harika bir yorum lakin görselin gözüme ve mideme hitabı daha bir yaptırıcı etken oluyor :)

Bu tarifi de "King Arthur Flour" instagram hesabında yılın keki ilan ettiğinde not etmiştim. Yapmak için hemen karar versem de yazmam baya bir sürdü :)

Ben doku olarak hazır satılan topkeklere çok benzettim,çok yumuşak hafif nemli kesinlikle yerken "ağır mı sanki" diye düşündürmeyen cinsten .Sosunu kullanmayıp taze meyve ile servis ettim. Tercih sizin bol vanilyalı bir top dondurma ile de çok çok iyi olacağını düşünüyorum.






Untitled




ÇİKOLATALI BUNDT KEK veya YILIN ÇİKOLATALI KEKİ

Tarif KingArthurFlour


1 cup kahve*

220 gr tereyağ 

3/4 cup kakao

2 cup şeker

3/4 tsp kabartma tozu

1/4 tsp karbonat

3/4 tsp tuz

2 cup un

2 large yumurta

1/2 cup yoğurt


*Kahve mevzu : diler benim yaptığım gibi bir dolu tatlı kaşığı Türk kahvesi ile 1 cup suyu demlersiniz diler filtre kahve kullanırsınız. Daha da kolayı için nescafe ile de olabilir.
Bir sos tenceresinde kahve,tereyağ ve kakaoyu ısıtın. Fokurdatmadan karışım tek tip olunca bir kenara alıp 10 dakika soğutun.

Kalan kuru malzemeleri bir kapta karıştırın. Bir başka kapta yumurta ve yoğurdu çırpın.Kuru malzemelerin üzerine önce kakaolu karışımdan sonra yumurtalı karışımdan ekleyip homojenize olana dek çırpın.

Yağlayıp kakaoya buladığınız bundt kek kalıbınıza harcı döküp ön ısıtmalı 180 derece fırında 50-55 dakika pişirin.





Untitled






Yedikçe beni hatırlayın :))


Sevgilerimle..