EV YAPIMI BADEM SÜTÜ VE BADEM SÜTLÜ MEYVELİ CHAİ PUDİNG

Badem sütü malesef ki ülkemizde gayet abzürt fiyatlara satılan bir içecek. Bir çok şeyi anlamadığım gibi kendisinin fiyatını da anlamış değilim.

Badem sütü dediğimiz şey aslında suda yumuşatılan bademlerin rondodan geçirilip süzülmesiyle oluşan süt ve ürünlerini kullanmayan her türlü özel diyetin yegane besini. Bu kadar popüler yapan ise evde de uygulanabilir olması ve tadının -bence- soya sütünden daha leziz oluşu!

Ek not : Rondodan geçirdikten sonra kalan badem tanelerini oda ısısında kurutup herşeye katabilirsiniz sakın atmayın!
Untitled
EV YAPIMI BADEM SÜTÜ


1 cup tuzsuz taze badem

5 cup su

Bir çimdik tuz


Bademleri bir gece önceden üzerini geçecek kadar oda ısısında suya koyup bekletin. Ertesi gün suyunu süzdürün, tarifteki su miktarı ve tuz ile motoru kuvvetli bir rondo da çektirin. Taneli bir görüntüsü olacaktır,süzdüreceğiz.

Temiz ve orta kalınlıkta bir tülbenti süzgecinize yerleştirin, süzgecinizi derin bir kabın üzerine koyup badem sütünüzü tülbentinizin üzerine boşaltın. Suyun çoğu süzüldüğünde tülbenti büzdürüp kuvvetlice sıkın ve tülbentte kalan taneleri temiz bir tepsiye serin. Kalan sütü bir iki gün buzdolabında saklayabilirsiniz.

En güzeli tazeyken tüketmek. Eğer ertesi gün tüketecekseniz çalkalayarak servis edin. Bu reçete ne tatlı ne tuzlu olacaktır dilediğiniz şekilde değerlendirebilirsiniz.


Chai hayatınıza girdi mi ? Ben uzun bir müddettir dışarıdan izliyorum ve tipi bana oldukça böceğimsi geldiği için almıyordum :) Chai tadı olmayan bir tohum,jellenen kıvamı ve yoğun protein içeriği farklı farklı kullanılabilir. Badem sütüne meyve ilavesi ve bal/agave şurubu gibi tatlandırıcı ile puding kılıfına sokulabilir. 




Untitled




BADEM SÜTLÜ MEYVELİ CHAİ PUDİNG 


1 cup badem sütü

1/4 cup chai tohumu

Agave şurubu/ Bal

Kivi ve yabanmersini

Ceviz




Süt ve chai tohumunu karıştırıp buzdolabına kaldırın. En az 4 saat veya en iyi şekilde bir gece bekletin. Zaman dolunca damak tadınıza göre tatlandırıcı ve meyve ile servis edin.

Ben servis edeceğim kavanozun dibinde yabanmersinlerini biraz ezdim ve tatlandırdığım chai pudingi ile kivi dilimleriyle servis ettim.





Umarım yarına o çok yazmak istediğim çilekli pastayı yazabilirim :)


Sevgilerimle..

gokche!