ÇİKOLATALI VE KIRMIZI CEVİZLİ KURABİYE ve YABAN MERSİNİ,BEYAZ ÇİKOLATA VE PİKAN CEVİZLİ KUP

Untitled



Bizim bildiğimiz ceviz ülkemizde yetişenler arasında ki sıralamayla sınırlı. Adilcevaz(Ahlat) her gittiğimde mideye indirdiğim cevizler benim sıralamamda birinci.Ufak, yağlı ve dona karşı direnç göstermesi benim her gördüğümde hayranlıkla bakıp mideye indirmem bittabi önemli bir etken.Genel sıralamada ise Kırşehir Kaman cevizi baş rolde.

Tüm bunların arasında birde pikan ceviziyle tanıştık yakın zamanda,ben şu ara Malatya Pazarından temin etsem de daha önce Amerika'daki arkadaşlarım getiriyorlardı. Bizim cevize oranla daha tok bir yapı bir tık daha yağlı ve uzun görüntüsüyle bir çok tarifte onu da kullandım.

Şimdi gelelim asıl meseleye. Kırmızı cevize :)

Aslında tamamen doğal yollarla yurt dışında başlayan serüveni 2015 itibari ile Kahramanmaraşta devam eder hale gelmiş. Yani artık yerli kırmızı cevizimiz var! :) Bizim kendi cevizimizden tek farklı kabuğunda ki morumsu dokusu.

Doğal yollarla elde edilişi ve renginin güzelliği yüzünden bende her dışarı çıkışımda alıyor ama hiçbir şeye kullanmadan yiyordum.Bu sefer çok çikolatalı bir kurabiye yapıp tepesine kondurmak istedim. Salatalara da kullandım ama o başka zamana :)

Özel Not : Blogumun ceviz üreticisi bir seveni var idi,bana ulaşmasını talep ediyorum! 


Tarife dönersek, biraz farklı bir teknikle iç dokusu nemli bol çikolatalı bir kurabiye yapıyoruz. Ben bazılarını biraz daha uzun tuttum hafif kıtırlaştığında da gayet güzel oldular. Orjinal haliyle yapıp sıcakken cevizleri üzerine batırıp soğutun ardından bir bardak sade kahve ile bol çikolatalı kurabiyenizi yiyin!







ÇİKOLATA VE KIRMIZI CEVİZLİ KURABİYE

Tarif P.O.Y.

230 gr tereyağ oda sıcaklığında

1+1/2 cup şeker

2 yumurta

3 tbsp koyu kahve

2+2/3 cup un

1/2 cup kakao

1 tsp karbonat

1/2 tsp tuz

2 cup iri kıyılmış çikolata




Untitled


Tereyağının yarısını eritin ve oda ısısında soğumasını bekleyin, katılaşmayacak sadece soğuması yeterli. Kalan tereyağı ile soğumuş sıvı halde ki tereyağını çırpın ardından şekeri ekleyip krema kıvamına gelene dek çırpın en son yumurtaları ekleyin.

Bir diğer kapta un, karbonat, tuz ve kakaoyu karıştırın. Yumurtalı karışıma kuru malzemelerinizi yavaş yavaş ekleyin, bir yandan da kahveyi ekleyin.En son çikolatalarınızı ekleyin. Yumuşak ama ele yapışmayan bir harcınız olacak.

Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye (bir tepsiye max 10 adet olacak şekilde) hamurunuzdan parçalar alarak 18-20 adet kurabiye yerleştirin. Ön ısıtmalı 180 derece fırında 8 dakika pişirin. İlk başta yumuşak ve pişmemiş görünecekler ama soğudukça sertleşecekler dakikayı geçirmeyin.

Fırından çıkarır çıkarmaz ortalarına cevizi hafifçe bastırın. Tamamen soğuduktan sonra servis edin.




Untitled



Pişmeden sabahtan yapıp dolaba atsakta akşam çıkarıp yesek diye düşünürken bloguna hayran hayran baktığım Linda Lomelino'nun bu tarifine rastladım. Ben biraz değiştirdim ve sonuçtan oldukça memnun kaldım. Yabanmersinlerini çiğ halde atmak ve biskuvi yerine ceviz kırıntılarını koymak ayrıca lezzet kattı.


YABAN MERSİNİ,BEYAZ ÇİKOLATA VE PİKAN CEVİZLİ KUP


250 gr yaban mersini

100 gr pikan cevizi

50 ml süt kreması (1/4 su bardağı)

200 gr labne

100 gr beyaz çikolata


Labne ve süt kremasını çırpın. Ardından benmaride erittiğiniz beyaz çikolatayı ekleyip çırptıktan sonra pikanları irice kıyın. Krema, yaban mersini ve pikan cevizi şeklinde iki kupu doldurun.


Güzel haftalar!

Sevgilerimle..

gokche!