HUMMİNGBİRD BAKERY'NİN ÇİKOLATALI MUFFİNLERİ

red and chocolate






Başlığı görünce garipsemiş olabilirsiniz lakin ben çikolataya en çok kırmızıyı yakıştırıyorum..Bu kendimi bildim bileli böyle..


Sonuç? Çikolatanın rengi kırmızı diye sayıklar haldeyim..


Mutfakta sıradan bir gün ama can(lar) çikolatalı 'bişiler' derdinde dolanıp duruyorlar..Her mutfağa giriş çıkış akılda hangi tarif sorusunu beynime vuruyor..Denenmedik ne kaldı yahu derken bu tarif ve Hummingbird Bakery 'nin kitabıyla ile sırıta sırıta mutfağa koşuyorum..


Sonuç? Leziz ötesi,yerken çikolata yemiş gibi olacağım dediğim mini mini kekler..Üstelik deneyen herkesten bu cevabı almış olmak, yazmak için çok güzel sebep oldu..




* Hummingbird Bakery : Londra'da ünlü bir pastane/bakery.






hummingbird bakery chocolate muffins








HUMMİNGBİRD BAKERY'NİN ÇİKOLATALI MUFFİNLERİ




Tarif Hummingbird Bakery Cookbook ' dan..




2 yumurta


1 cup un


1 cup toz şeker


6 tablespoon kakao (Kahve Dünyasından aldığım dark -koyu kakaoyu kullandım)


2 teaspoon kabartma tozu


2/3 cup süt


155 gr eritilmiş tereyağ 


115 gr iri kıyılmış sütlü çikolata ya da bitter çikolata  


Bir çimdik tuz






Üzeri için:


Frambuaz


Nutella


Sprinkle 




sifted






Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.Bir başka kapta un,kakao,kabartma tozu ve tuzu karıştırın.Bir diğer kapta süt ve tereyağını karıştırın.


3 karışımı birbirine yavaş yavaş ekleyerek tek kapta birleştirin.Çikolata parçalarınıda ekleyip 12'li muffin kalbınıza her boşluğa 2/3'si dolacak şekilde paylaştırın.Önceden ısttığınız  170 derece fırında 30 dakika pişirin.






chocolate chunk






Tamamen soğuduğunda nutella,frambuaz ve sprinklelarla süsleyin.Elbet ki en güzel muffini kendiniz yemeği unutmayın :)








:)






Haftanın ortasında nasıl bir dilekle yazı bitirilir bilmiyorum..İyisi mi siz kendinize kahve yapın kitaplarınızı alıp serin havanın tadını çıkarın..



Sevgilerimle..


gokche!