ÇİKOLATALI MAYONEZLİ KEK ve ÇİKOLATALI SÜZME YOĞURTLU KREMA



egg for me







Markettn aldığım her bir yumurta tanesi her tarif için ilham demek bazen onlarsızda yaşayabiliyorum ama kesinlikle çok değil..Oldukça az..


Sadece yumurta değil tabi ki,elimde ki malzemelerin ilham verdiği çoktur lakin yumurtayla mayonezin bana nemli leziz bir çikolatalı kek olarak döneceğini tahmin etmemiştim..İşin içine süzme yoğurt girince çikolatada şart oldu..



sour cream/süzme yoğurt






Süzme yoğurt aslında tarifteki sour cream'in yerine oynuyor..Doku olarak daha yoğun kabul ediyorum lakin yedek oyuncu asıl oyuncu olmadığı zaman devreye girmiyormuydu? Yanlış mı biliyorum :)




chocolate!





Mayonezi,yumurtayı,hatta süzme yoğurdu bile ilham kabul ederken çikolatayı pas geçemem..Ayrı bir mesele kendisi ama kavanozda durduğu zaman beni oldukça rahatsız ediyor muhakkak taze taze kullanayım derdine düşüyorum..Sanırım ondan bu blogda çikolata kokusu daha yoğun..Sanırım..

Pul küvertürler Kahve Dünyasından...Eritmelik pul çikolatalar ne zaman bizim sınırlarımız içinde de olacak diye çığlık attığımda birilerinin beni duyduğunu biliyordum devamlı aynı şubeden alışveriş yapınca stanttaki bayan külçe beklerken pullarla geldi..Sevindim! Fazlasıyla!Kesme derdi olmadanda hayat gayet güzel..


Ayrıca; kimisi reklam aldığımı düşünen mailler atsada bu duruma çikolata masrafım için keşke diyor ve bunun gerçek olmadığını sadece beğendiğim için özellikle belirttiğimi yazdığımı bilmenizi istiyorum..Reklam aldığımda bunu kesinlikle anlarsınız merakta kalmayın :)



Chocolate Mayonnaise Cake with Chocolate Sour Cream Frosting





Evet bunca yazı sonrası assolisti sahneye çağırmalı diye düşünüp sizi mayonezli kek ve süzme yoğur-çikolata karışımdan oluşan kremasıyla başbaşa bırakıyorum..


Krema mevzunda ; ganaşa benzerliği sizi aldatmasın ganaştaki gibi kremamsı bir dokusu yok daha çok eğer yediyseniz bilirsiniz Pelit Pastanesinin delisi olduğum süzme pastasına benziyor..Yoğun çikolata ve hafif bir kıvam desek en doğrusu olur sanırım..Şeker mevzunda ise biraz geride kaldı benim tarifim..Açıkçası tam ağzıma göre çünkü bitter lezzeti yerinde ama daha şekerli seviyorsanız glikoz miktarını arttırmalısınız..


Kek mevzunda ; mayonezi görünce şaşırmayın..Ülke sınırlarımız dışında tereyağ yerine elma sosu (apple sauce) ve mayonez kullanılıyor..(Ek bilgi : Elde bir elma soslu brownie var yakın zamanda iki tarif halinde gelecek kendileri) Bence mayonez daha çok tereyağ dokusuna yakın..Oldukça da nemli dokulu bir kek oluyor..Hani biraz daha brownieye yaklaşmışız gibi..





Chocolate Mayonnaise Cake with Chocolate Sour Cream Frosting







ÇİKOLATALI MAYONEZLİ KEK 



60 gr bitter çikolata

2/3 cup dark kakao

1+ 3/4 cup kaynar su

2+3/4 cup un

1+1/4 teaspoon karbonat

1/4 teaspoon kabartma tozu

1 cup şeker

1 cup  esmer şeker

1+1/3 cup tam yağlı mayonez

2 large yumurta

1 teaspoon vanilya aroması 




3 adet 20 cmlik kalıbın tabanını yağlayıp unlayın..(Ek bilgi ; genelde kakaolu keklerin dibini un yerine kakao ile kapladığınızda piştiğinde daha hoş bir görüntü olur diğer türlü unun beyaz dokusu kekin tabanında pekte hoş olmayabiliyor.)

Isıya dayanıklı bir kaba kaynar su,çikolata ve kakaoyu ekleyin bir çatal yardımıyla karıştırın çikolata eriyip görüntü homojenize olduğunda bir kenara alın..

Kakao hariç tüm kuru malzemeleri bir kaban eleyin..Mayonezle şekerleri 2-3 dakika çırpın..Yumurtaları birer birer olmak üzere ekleyip vanilya aromasınıda katın..

Mayonezli harca elediğiniz kuru karışımı çikolatalı sıvı karışımla 3 partide ekleyin..Karışımı kaplara (herbiri 2+1/3 cup şeklinde)boşaltın..180 derece ön ısıtmalı fırında 30-32 dakika pişirin..

Fırından çıktığında bir tel ızgara üzerine alın tamamen soğuduklarında tepelerini bir tırtırklı bıçakla düzleyip kenara kaldırın..

ÇİKOLATALI VE SÜZME YOĞURTLU KREMA



5 cup / 1.250 lt için..

425 gr iyi kalite bitter çikolata

1+1/4 teaspoon instant espresso {opsiyonel}

2+1/4 cup sour cream (bizde en yakını süzme yoğurt -Sütaş-)

1/4-1/2 cup light mısır şurubu /glikoz (oranı damak tadınıza göre ayarlayın ben min.düzeyde kullandım)

3/4 teaspoon vanilya aroması



**Bu kremada önemli nokta herşeyin oda sıcaklığında olması..

Çikolatayı ve kahveyi benmaride eritin..Oda sıcaklığına gelmesi için tezgaha alın..Vanilya aroması,glikoz/mısır şurubu ve sour cream/süzme yoğurdu bir kenarda çırpın..Üzerine oda sıcaklığına gelmiş çikolatayı yavaşça ekleyerek hızlı bir şekilde karıştırın..Çırpma işlemini yaparsanız çabuk sertleşecek ve kremayı uygulayamayacaksınız bunun için ayrıca buzdolabında 30 dakikadan fazla tutmayın...
Eğer bir şekilde katılaşırsa kaynar su dolu başka kaba krema dolu kabınızı oturtun ve hızlıca karıştırın bu sayede tekrar yumuşayacaktır..

Pastayı oluşturmak için ben keklerin 2 katını kullandım 3.kat deneme amaçlı yendi ama bu kreama ile 3 katlı bir pasta yapmanız mümkün..Patlardan birini ortasına birkaç tatlı kaşığı krema koyduğunuz tabağınıza alın (bu sayede pastanız tabağa sabitlenecek tutkal misali)Patların arasına max 1 cup olacak şekilde kremayı yayın..Bu aşamda frambuaz,vişne gibi ekşi meyveler koyabilirsiniz ardından pastayı oluşturup dışını sıvayın..Süsleme olarak ben renkli sprinkle/şekerlemeleri kullandım..

Evet delicesine bir aşk sprinklelarla yaşadığım :)



An itibari ile kapıda bekleyen iki brownie var..Buradan çıkacak tek dilek tüm haftayı mutlu mesut ve çikolatalı geçirin!


Sevgilerimle..


gokche!