27.GÜN :BAYRAM HAZIRLIKLARI VOL.5 / ADIM ADIM KARAMEL ŞEKERLEMESİ



gift1



Sevmeyen var mıdır? Sanmıyorum..Yapımında şeker termometresi istediğini çoğu kez okudunuz biliyorum lakin bende yok..O zaman yapmayacak mıyız? Tabi ki hayır..Dakikalara ve adım adım çekmeye çalıştığım resimlere dikkat ederseniz karamel yapmaktan kolayı yok! {çok mu iddalı oldu ne :)}


KARAMEL ŞEKERLEMESİ

1 cup süt kreması


1/4 cup su

1/2 cup glikoz

1/2 cup toz şeker

55 gr tereyağ küp doğranmış oda ısısında




toplu




ÖNERİ :

1-Sıcak şekerle çalıştığınızı unutmayın bu yüzden ellerinize dikkat edin.

2-Karışım genelde bir köpürme halinde olacağı için küçük kap kullanmayın.

3-Kalıp olarak marketlerde bulabileceğiniz aliminyumdan yapılma hazır kalıpları kullandım temizleme derdi olmaması bir yana sadece yağladığımı ve kolay çıktığını düşünürsek karamel için özel kalıp hazırlamak pek cazip gelmiyor.


Hızlı çalışılacak bu yüzden öneridekileri yapmayacaksanız 22 X 22 cmlik bir kare kalıba yağlı kağıt serin üzerine bir fırça yardımıyla tereyağ sürün.

Krema ve tatlandırılmış sütü bir kapta kaynatmadan ısıtın.

Glikoz,şeker ve su bir başka mümkünse 3 litrelik bir kaba aktarın kehribar/amber rengini alana dek orta ısıda 12-15 dakika kaynatın.

Termometreniz varsa 250 F /120 C görmeniz gerek.Bu aşamada tereyağı ve ardından ısıttığınız krema-tatlandırılmış süt karışımını bu karışıma ekleyin.

Dikkat edin köpürecektir ve her karıştırışınızda kabaracaktır! 5 dakika kadar orta ısıda karıştırıpyine şayet termometreniz varsa 244 F/ 117 C olduğunda hazırladığınız kalıba dökün.



step3




Paketlemede yağlı kağt kullanacağız 10 cm'e 7 cm'lik dikdörtgenler oluşturacağız ama bir farkla,okul öncesi okumanın bir güzel yanı olan desenli makas kullanarak..Karamel şekerlerinin paketlerinin iki ucunuda bu makaslarla keseceğiz..




1



Gördünüz mü ne kadar kolay..Paketleme kısmı bayram sırasında eklenir sanırım :)


Vol.6 : Matcha'lı beyaz çikolatalı truff


Sevgilerimle..


gokche!