1.GÜN : HALA ÖĞRENCİ... / ADIM ADIM MUSKA BÖREĞİ



Okul dönemi bitsede insanın hala öğrenmesi gereken şeyler oluyor çoğu zaman..Susması gereken,kavga etmesi gereken, arkasını dönüp gitmesi gereken, bazende ağlaya ağlaya kendine sövmesi gereken şeyler..

Ben bu evreyi ruh dünyamın dengesizliğinden sanırım bazen ağır bazende oldukça hafif geçiriyorum..Ramazan bu hala öğrenci olan ruhuma çok çok çok iyi gelsede bazı durumlarda ağır aksak hallerim geri dönüyor gibi..

Neyse biz beni geçelim..Olaya gelelim..

Diyorum(z) ki hergüne bir tarif yayınlayalım bu sefer Ramazan'a öğrenci olalım bol postlu mutlu huzurlu bir ay geçirelim.. Başlangıç Peçete'den ve Yasemin'den geldi sırayı kendime zorla aldım :)

Yemek yok çünkü o konuda da hala "öğrenci" modundayım..Tatlısı tuzlusu durumu ise kardelen misali kafamı çıkarma çabam var..Çıkaracağım reçeteleri  sahura veya iftar sonrası çayın yanına olacaklarını belirtir miss kokulu Ramazanlar dilerim! :)

Saygılar efendim..






tahin&pekmez







İç anadolunun kavrulmuş susamdan üretilen tahini ve üzüm bağlarından dolayı taptaze pekmezleri meşhur bilirsiniz..Biz düşündük taşındık bunları çok seven babaya hediye yapalım dedik yedirdik ve onun onayını aldık..








TAHİN PEKMEZLİ MUFFİN




50 gr oda sıcaklığında tereyağ

3/4 su bardağı pekmez


1/2 su bardağı tahin


2 yumurta


1 paket kabartma tozu


1.5 su bardağı un




Üzeri için susam




Tereyağını ve pekmezi iyice çırpın yumurtaları birer birer ekleyin ve tahini ekledikten sonra tüm kuru malzemeleri katıp homojenize olunca çırpmayı bırakın.12-14 adet muffin kalıbınıza harcı paylaştırın üzerine susam serpiştirip ön ısıtmalı 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin.











muskaböreği






Bu börek çocukluğumun böreği :) Annemin tüm aileye verdiği en güzel börek tariflerinden biri..Şeklini oluşturma konusunda problem yaşayanlar için adım adım fotoğrafı verdim, olmadı diyorsanız flickrda paint halinde gösterdim :)




SULU / BANYOLU MUSKA BÖREĞİ


3 iri börek için aşağıdaki tarif kafi.Kişi sayınıza göre daha kolay belirlersiniz.


1 yufka

3 yemek kaşığı ezilmiş peynir

1/2 çay bardağı eritilmiş tereyağ


Üzerine dilerseniz galeta ununa bulayın,dilerseniz biraz pekmez serpiştirip susam dökün.


Yufkaya tereyağını sürün, belirtilen şekilde oluşturup muska şeklini bitirdiğinizde sarkan yufkanın ucunu suya batırıp böreğin üstüne aynı sarmaya devam eder gibi yapıştırın.Süzgecin içine aldığınız börekleri sudan geçirip-heryeri ıslanmalı- 1 gece buzlukta bekletin.Ertesi gün 180 derece fırında kahverengileşene kadar pişirin.



Bakalım yarın ne olacak :)


Sevgilerimle..


gokche!