NİŞASTALI DAİRE KURABİYE


cornstarch cookie




Güzel haberlerim var :)




Sabah çoktan oldu..

Güzel haber herkese göre farklılık gösterir çoğu zaman..Kimisine Tarkan'ın yeni albümü {harika bir albüm!},kimisine fırından hiç çökmeden çıkan kek,kimisine yepyeni alınmış oku beni diye çığlıklar atan kitap, kimisi içinde hobim mesleğim olmalı derken çıkan Çikokap yarışması ödülü Kahve Dünyasının Pasta Atölyesinde bir kurs :)

Durum anlaşıldı sanırım :) Kazanamam diye girmemiştim ama iddialı değildim doğruya doğru..Haksızlık olmadan başkalarına oylatmadan dürüst olarak kazanabilmeme şok oldum..Nasıl yani diye bir kaç kez baktım :)


Benim için güzel haber mutfakla alakalı herşeyi kapsıyor {etkinlikler,yarışmalar vs.} sizin için neler ?







cornstarch cookie 2






Bu kurabiyeler CafeDerins'e gidenler..Çok beğendiğini yazmıştı lakin ben tarifi vermede birazcık geciktim :) Tarif  Denizimin hediyesi Oktay Ustanın kitabından..Nişastadan dolayı kıyır kıyır bir kurabiye..Şeklide de deforme olmuyor..






cornstarch






NİŞASTALI DAİRE KURABİYE



250 gr margarin / tereyağ

2 yumurta

3 su bardağı nişasta

1 su bardağı un

1 su bardağı toz şeker

1 paket kabartma tozu


Önce şeker ve yağı karıştırın.Ardından yavaş yavaş un,nişasta ve şekeri ekleyin.Yumuşak bir hamur olacak.1 cm kalınlığında açın.170 derece fırında 15-20 dakika pişirin.

Benmari usulü erittiğiniz yaklaşık 80 gr sütlü-bitter çikolatanıza bir biçak yardımıyla kurabiyelerinizin içine veya yarısına sürün.

Üstüne h.cevizi,antep fıstığı,toz fındık veya renkli sprinkle serpebilirsiniz..






cornstarch_





Krem şantili kek tariflerinde pandispanya olarak denemek istediğimi söylemiştim..Güzel olacağından şüphem yoktu lakin nasıl durduğunu merak etmiştim böyle duruyormuş..Krem şantili pandispanya, çikolatalı krema ve file antep fıstığı arjantin şekeleri ile şipşak ve lezzetli bir pasta elde ettim..Buzlukta ki traşlamadan arta kalan çikolatalı kekide rondoda kırıntı formuna sokup üst süslemesine ekleyince şirin bir görüntüsü oldu :)






kremşanti_pandispanya





Bu hafta havalardan dolayı şaşırmış bir haldeyiz..Yarı yorgun yarı uykulu yarı hastayız..

Güzel pazarlar herkese...



Sevgilerimle...


gokche!