KAHVE FESTİVALİNDEN ELDE KALANLAR..








Şimdiiiii; biz pazar günü iki kardeş takıldık geldik festivale ama umduğumuzu bulamadık baştan söyleyeyim!

Büyük firmaların olmayışı beni çok şaşırttı, bir elin parmağını geçmeyecek (hatta bu bile büyük bir rakam olur!) kadar firmanın oluşu bir kıpır kıpırlık olmayışına garip geldi..

Garip değil mi ? Yoksa çok mu normal ? 

Çok detaya girmeyeceğim lakin gireceğim bir detay bile yok.Gelmedik çok şey kaybettik mi derseniz havanın o güzelliğinde evdeyseniz şayet muhteşem bir pazar günü kaçırdınız he değil dışardaysanız kahve festivaline gelmemekle bir şey kaçırmadınız..

Buyrun kanıtları eldeki bir avuç fotoğraf :)







Bu kahve şirketi farklılık yapmış ve dibine kahve süt tozu şeker karışımını yerleştirmiş! Üstüne sıcak su..Hooop işte sokakta aniden bastıran kahve krizinize çözüm bulundu:)








Dibek kahvesi oradaydı..Stand şirindi :) Sıra asla...! Sıradan dolayı sayamadığım kadar kişi ben gibi uzaktan bakındı..Kokusu yeter mi derken amcaların kahve hazırlama esnasında ki neşeli hallerinin yeteceği kanısına vardık..







Bu dibek taşını çekmemek olmazdı...Aromaların daha keskin ve net anlaşılması için neyin şart olduğu anlaşılıyordur umarım :) Amcaya bu taşı satıp satmadıklarını sormak aklıma gelmedi değil ;P









En ilginci bu bitki çaylarıydı! Tomurcuk şeklinde Kiwa Han standında bulduk..O kadar cezbediciydi ki fotoğraflar sarnıcın ışıklandırması ve karanlığı yüzünden pek net değil bu arada..





 



Size garip gelmesin ama ben şeker kurabiye kavanozu aşığıyım ! Bu fotoğraf sırf bunun yüzünden çekildi..Gördüğüm an benim olsun diye eriyorum..Paşabahçenin bu kavanozlarından edindim ama çevremde farklı markaların boyut, şekil ve tarzlarda farkettiğimde dizlerimin bağı çözülüyor..Bu bir nevi aşk olmalı :)










Bind  standına uğramamak görmemek imkansız..Girişte ki bir adet çikolata kaplı lokum tek kaçamağımdı bilginize :)


Festivalden çıktığımızda koştur koştur S.Ahmet köftecisine sonrada Kabataş sahile indik..Planda yoktu ama havanın güzelliği bizi cezbetti..Bahardan kalma klişe bir söz olsada gerçekten kafa dinlemek için mükemmel bir pazardı! :)

Konuyla alakasız olsada ve söz verdiğimi yapamasamda yer fıstığı ezmeli lezzetli bir kekle bu akşamı kapatmak istiyorum :) 











YER FISTIĞI EZMELİ KEK


1,5 cup şeker

3 iri yumurta

1/2 cup yer fıstığı ezmesi(chuncky diye tabir edilen fıstık parçacıklı olan çeşidini kullandım)

125 gr tereyağ

2 tbsp sıvı yağ

1 cup süt

2,5 cup un 

1 paket kabartma tozu / 1 tbsp kabartma tozu

1/2 tsp karbonat



Kuru malzemeleri karıştırın ve bir kenarda eleyin.Yer fıstığı ezmesi, yumurta, tereyağ ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.

Süt ve sıvı yağı üzerine ekleyin.Ardından kuru malzemeleri eleyerek karışımınıza ekleyin homojenize olduğunda çırpmayı bırakın.

Bu karışım oldukça güzel kabarıyor, ben Tantitoniden aldığım ve çok severek kullandığım ortası delik silikon kalıbımda pişirdim ve neredeyse iki misli kabardı.Evinizde buna uygun kalıbınıza harcı döküp 180 derecede 35-40 dakika pişirin.Kürdan testini unutmayın..

Süsleme için  Dr.oetker'in yeni çıkardığı süsleme glazürünü kullandım.Keki kalabalık bir davet sofrasında sundum ve bu haliyle tam not aldım!

Bu haftaya şeker hamuru buluşatırma niyetim var..

Güzel bir türk kahvesi alın kendinize, havalar hala güzel kendinizi sahile bırakın biraz kafa dinleyin bugünlerde olmaz mı ?


Sevgilerimle..



gokche!