SICAKLAR İÇİN EN GÜZEL İÇECEK NEDİR?





DSC06742




Tüm bu limonatlar 1 hafta için hergün değiştirilerek yapıldı kimini bir sitede görüp fikir hoşuma gitti kiminde tarife sadık kalayım derken yine beceremeyip kendi tarifimi çıkarmam sonucu oluştu..

Yaz sıcakğını bahane etmeyeceğim çünkü laptopun başından ayrılmıyorum film izlemekten bu siteyi günlük hatta saat başı kurcalamktan başka bir şey yapmıyorum..Birde ara sıra mutfağa giriyorum..

Artık etiketlere içecekler kısmınıda eklemiş oluyorum bu arada :)
Limonatada şeker bence belli bir miktardan sonra opsiyonel..Ben bile bazen tatlı bazen ekşi tercih ediyorum minimum miktarları belirttim üstünde oynama yapmak size kalmış:)

Birde unutmadan zencefil fikri için İlahitatlara ayrıca teşekkürü bir borç biliriz ;))

Dipköşe not: Uyuşukluğumu üstümden atmamın şerefine birde sütlü tatlıları toparladıgım bir post gelecek yakında..


TEMEL LİMONATA TARİFİ



5 iri limon (kabukları rendeleyin suyunu sıkın)

1/2 su bardağı şeker (tatlı olsun derseniz 1 su bardagına tamamlayın)

1,5 lt su


Limonların kabuklarını rendeleyin ve şeker ile parmak uçlarınızla (avuçlarsanız sıcaklıktan dolayı şekeri eritir ve istenen aromayı bulamazsınız) ovuşturun

Şeker sarımtırak bir renk alacak ve ortama müthiş bir koku salınacak :)

Ardından suyu ekleyip şeker eridiğinde buzları atın!






DSC06704





VİŞNELİ LİMONATA


1 su bardağı vişne

1,5 su bardağı su

1/2-1 su bardağı seker(damak tadınıza gore)



Temek limonata tarifine bu karısımı sogudugunda ekleyin






DSC05818





NANELİ LİMONATA


Eğer nane tadının baskın olmasını istiyorsanız birkaç yaprak naneyi limonla şekeri ovarken ekleyin ama normal bir tad için yaklasık 1 su bardagı ince kıyılmıs naneyi temel limonata tarifine ekleyin..


Dipköşe not: Aslında daha sarımtırak bir limonata rengi elde etmiştim ama fotoğraf çektiğim gün hava baya kapalıydı :(




DSC06748






Tarifi Smitten Kitchen'da görmüştüm fakat ben değişiklikler yaptım ;)



KARPUZLU LİMONATA


2 cup (çekirdekleri çıkarılmış)rondoda sıvı hale getirilmiş karpuz

1 cup limon suyu

3 tbsp şeker

1 cup su (yogun geldiğini düşünürseniz 1 cup daha)


Su hariç tüm malzemeyi karıstırın seker eridiğinde bir süzgeçten karpuzun püre kalan kısımlarını ayırın

Serviste buzla beraber minik karpuz dilimleri oldukça şirin olacaktır




Siz evde en çok hangi çeşidini içiyorsunuz?


Sevgilerimle..


gokche!