SES VERİYORUM....DENEME 1-2 !



strawberry2kiwi








Niye böyle giriş yaptım ? Çünkü Stil Direktörüm 'E yeter yani!' diye isyan etmese yazacağım yoktu..Aslında anlatmak istediğim o kadar çok şey var ki ama fotoğraflarını bulamıyorum ya da fotoğraf çekmeyi unutuyorum :)

Mesela haziranda kesinlikle neşesiyle eğlencesiyle cıvıl cıvıl halleriyle işte bu dediğim bir buluşma gerçekleştirdik Nane Şekeri ve arkadaşı Ayşe ile (ki kesinlikle iki hoş sohbet bayan olunca benim çenem düştü:)) İyi ki tanışmışız dedim :) 


Sonra dün itibari ile muhtesem fotografları muhtesem kurabiye ve pastaları ile benim gönlümde taht kuran Eya ile tanıştım :) Eğlenceli kıpır kıpır bir pastacı diyorum ben ona kesinlikle bu hitaba yakısıyor:) E iki mutfak delisi bir araya gelirse ne olur? Tabi ki Eminönü turu!!! :)Sonunda da bir kahve molası..İyi ki geldin Eya :)



kiwi2




Yazıstıgınız insanların neşeli kıpır kıpır oluşu kadar mutluluk verici bir şey varmıdır? :))))




kiwi3





Bu tart meyve beyaz çikolata ve ince tart tabanının birleştiğinde ne kadar tehlikeli oldugunu gosteriyor:)Tatlı tart hamuru üstüne sütlü çikolata kaplama oda soguyunca beyaz çikolatalı krema ve meyveler..Başka kelimeye ihityac duyulmuyor anlatırken bile:)



MARTHA DAY'İN FRANSIZ TART HAMURU(TATLI)


23cmlik tart kalıbı için (ben kelepçeli 18-20cmlik kalıp kullandım kenarlarını yuksek tuttum ve daha ince oldu)


200 gr un

1/4 tatlı kasıgı tuz

115 gr soğuk küp küp doğranmıs tereyag

1 yumurta sarısı

1/4 tatlı kasıgı limon suyu

2-3 yemek kasıgı soguk su

1 yemek kasıgı pudra sekeri


Tart hamuru için en risksiz yöntem rondoda yapmak, tereyag su limon suyu hepsi mumkunse buz gibi olmalı, bu sayede hamuru yakma dediğimiz durum hamuru toparlarken yasanmayacak aşırı kırılganlıktan kurutlacaktır

Un, pudra sekeri ve tuzu rondoya eleyin ustune kesilmiş soguk tereyagınızı koyup ekmek kırıntısını andırana kadar çektirin

2 yk suyui limon suyu ve yumurta sarısını bir kenarda cırpın ve bu karısıma ekleyin tekrar cektirin

Hamur yavas yavas toparlanacaktır hala kuruysa kalan 1 yk suyuda ekleyin

Rondodan cıkarıp parmak uçlarınızla hamuru toparlayın homojen bir karısım(her yandan eşit goruncek sekilde,herhangi bir pütürlülük kalmayacak sekilde)olunca hemen hamuru yuvarlayın strec filme sarıp en az 30 dakika buzdolabında sogutun

Soguma işlemi bittiğinde hamuru yagladıgınız kalıbınıza serin ve ustune yaglı kagıt yerleştirip nohuti fasulye vs gibi agır bakliyatlar yerleştirin(baska hangi bakliyat kaldıysa:))

**Benim bu tartlar için kullandıgım baklıyatım var fırında işim bitince bir kavanoza dolduruyorum sogumasını bekleyip(sıcakken kapagını kaparsanız berbat bir koku olur bir daha açtıgınızda) kapagını kapayıp dolabıma saklıyorum bilginize..

200 derece ön ısıtmalı fırında 15 dakika bu halde pişirin ardından yağlı kağıtı kaldırıp 10 dakika daha pişirin (pembeleşmiş olmalı değilse 5er dakika daha pişirmeye devam edebilirsiniz ama kontrollu olun)

Tamamen sogudugunda içini ~60gr sütlü çikolata ile kaplayın önce oda sıcaklıgında sonra dolapta sogutun

Bir kenarda soguttunuz beyaz çikolatalı krema ile doldurun..

Beyaz çikolatalı krema için tıklayın..


Üstü için 2-3 adet kiviyi küp küp dograyın ben boyle dagınık hallerini daha bir seviyorum meyvelerin :) Ardından üstünü 2 paket tart jölesi ile kararmasını önlemek için sıvayın..

Dolapta sogumaya bırakın mumkunse soguk servis yapın


Mutfagınızdan çikolata kokusu hiç eksik olmasın..


Sevgilerimle..


gokche!