ARADA DEREDE DEVİL'S FOOD CAKE...........

Neden arada derede ?

Çünkü yaklasık 1 saatte kaplaması süslemeleri hazır olmak zorundaydı :)

Elimde Dorie Greenspan'ın şu kitabı gecenin bir vakti hangi keki/pandispanyayı yapsam diye bir oraya bir bu tarafa tuhaf bir halde dolanıyorum..Sonra kendi kendime niye cupcake ve kurabiye süslemiyorum ki diyorum..Kesinlik bana gore pastadan daha kolaylar ;)

Annem kesin bir dille yapılacak yarına muhakkak hazır olmalı diye arkamdan sesleniyor..Kafamın içini okumuş olabilir mi ? Olabilir o bir anne..Zaten sevimli minik bir prensese gidecekse çok fazla soru sormamak gerek :)

Düşünüp taşınıp bir karar veriyorum krema felan olmasın hafif olsun dendi ustune süslüde olmalıymış..Şeker hamuru beni kurtarır tabi yine kaplarken Ayşe teyzenin çamaşırları gibi kenardan köşeden cart etmezse :)

Devil's Food Cake yapalım diyorum, muhakkak bol çikolatalı olmalı çünkü :)
Gerisi mi ? İşte fotoğraf anlatıyor...



devilfoodcake2devilfoodcake





DEVİL'S FOOD CAKE


Dorie Greenspan Baking From My Home To Yours kitabından alınmıştır.
Amerika'nın klasiklerinden oldukça ün kazanmış nemli dokusu bol kakaosu/çikolatası ile ciddi bir kalori deposudur kendisi..


1+1/3 cup un

1/2 cup kakao

3/4 tsp karbonat

1/2 tsp kabartma tozu

1/4 tsp tuz

10 tbsp tereyag /~ 150 gr oda sıcaklıgında

1/2 cup light kahverengi şeker(beyaz şekerde olur)

1/2 cup toz şeker

3 iri yumurta

1 tsp vanilya extract

2 ounces bitter çikolata erimiş ve soğumuş / ~ 60 gr

1/2 cup buttermilk veya tam yağlı süt oda sıcaklıgında

1/2 cup kaynar su

4 ounces sütlü çikolata minik parçalara bölünmüş/~ 120 gr veya 2/3 cup aynı çeşit damla çikolata


**ben bir tane 20 cmlik kalıp kullandım 160 derecede biraz daha uzun süre pişirdim bilginize..


Fırını 180 derece ısıtın, altına yaglı kagıt serilmiş 2 adet 20 cmlik kalıp hazırlayın

Un, kakao, tuz, karbonat ve kabartma tozunu bir kaba eleyin

Geniş bir kapta tereyagını krema kıvamına getirin ardından şekerleri ekleyip 3 dakika çırpın

Yumurtaları birer birer harca yedirerek ekleyin mixer hızını biraz düşürüp vanilyayı ve erittiğiniz bitter çikolatayı ekleyin

Süt/buttermilk ve elediğiniz kuru karısımı en son süt/buttermilk olacak sekilde 3 aşamada harcınıza ekleyin

Homojenize olup düşük hızda devam ettiğiniz bu çırpma işlemine yavas yavas kaynar suyuda ekleyin

Plastik bir spatula ile 2 kalıba karısımı paylastırın ve 25-30 dakika pişirin


Ben piştikten sonra tel ızagara üzerinde soğumasını bekledim ardından kalıptan cıkarıp strece sardım ve ertesi gun iki kata ayırıp arasına bolca blendırda cektirdiğim çileklerden sürdüm

Şeker hamuru ile kaplamadan önce ise 1 poşet krem şanti ile 3/4 su bardağı sütü çırptım ve pastayı sıvadım, hemen buzdolabına kaldırıp sogumasını sagladım

O arada seker hamurunu actım soguyan pastayı kaplayıp yine dolaba kaldırdım..Süslemeleride hazırladıktan sonra dolaptan cıkardıgım pastayı süsledim..



Sevgilerimle...


gokche!