VİŞNELİ ÇİKOLATALI CHEESECAKE, BÜYÜKANNENİN ZENCEFİLLİ KURABİYESİ / ESKİ USÜL ZENCEFİLLİ KURABİYE




$grandmothers ginger cookie2




Bana tarifler bir anda geliyor..Geliyor geliyorda ben oraya buraya yazıp ziyan ediyorum o ayrı.. Cheesecake'in tarifini bulana kadar canım cıktı..

Biraz, geçiyordum uğradım durumu var üzerimde.. 
Herkesi geziyorum ama bazen yazıyorum bazen güle oynaya okuyup -itiraf ediyorum- kaçıyorum :( Sebebim var elbet : hava değişimi :( !

Beni yoran mutfaktan çok havalar bu ara.. Serroseden mektubum geldi yayınlayamadım :( Akdeniz akşamları hediyeleşme etkinliğinin güzelliklerini tattırdı bana diyemedim :( Birde üstüne üstlük bir ton deneme yaptım memnun kaldım ardı arkasına yayınlamam gerekirken yapamıyorum :(

Biri beni iteklesin :)))

Ama önce Kübraya yaptığım kurabiyeler ve annemin grubuna giden cheesecake'i paylaşmalı değil mi?


grandmothers ginger cookie3grandmothers  ginger cookie



BÜYÜKANNENİN ZENCEFİLLİ KURABİYESİ / ESKİ USÜL ZENCEFİLLİ KURABİYE


Amerikan kurabiyeleri diyip işin içinden sıyrılmak yok :) Zencefil tarçın pekmez ve üstüne serpilmiş parlayan şeker ile büyükannelerin yapacağı kolaylıkta ve o lezzette bir kurabiye :) Noelde ki favoriler arasında ama ben bu serin günlerde de kahveye koşarak geleceğini umuyorum bu parıldakların:):)

60 adet

2,5 su bardağı sade tam bugday unu

1 tatlı kasıgı karbonat

1/4 tatlı kasıgı tarcın,karanfil

1,5 tatlı kasıgı zencefil

115 gr tereyag

1 yumurta

1+3/4 su bardagı toz seker

4 yemek kasıgı pekmez

1 tatlı kasıgı taze limon suyu



şekerin 2/3si ile tereyagını krema kıvamına gelene dek cırpın

un baharatlar ve karbonatı bir kenarda eleyin

ardından krema kıvamındaki harcınıza yumurta pekmez ve limon suyunu ekleyin

unlu karısımıda ekleyip 3 adet yaglı kagıt serili tepsinize 2 cm capında yaptıgınız topları kalan toz şekere bulayıp 5 cm aralıklarla dizin

ön ısıtmalı fırında 160 derede 12 dakika pişirin vakit yetmezse biraz daha bekletebilirsiniz önemli olan üst tabakanın sertleşmesi dikkat edin


** Bir defada 2 tepsiden fazla koymayın hamur dısarda durdugunda sorun cıkarmayacaktır..







sourcherry chocolate cheesecake




VİŞNELİ ÇİKOLATALI CHEESECAKE


taban :  
2 paket eti sultani biskuvi (un halde),50 gr erimiş tereyag


3 yumurta

1 su bardagı seker

200 ml krema

550 gr labne peynir

1 yemek kasıgı un

1 su bardağı vişne

1 su bardağı çikolata


23-25 cmlik kelepçeli kalıp

150 derecede 1 saat



labne peynir krema ve sekeri çırpın ,yumurtaları bir bir ekleyerek cırpın ve en son unu ekleyip karıstırın

kalıbın dibine serdiğiniz biskuvilerin ustune harcı dökün ve tezgaha birkaç kez vurun (içindeki havayı cıkarıyoruz)

üstüne vişneleri ve çikolatayı serpin ve ön ısıtmalı fırında pişirin


**vişne ve çikolata miktarında oynama yapabilirsiniz.


Birkaç gündür hava serin doldurun çaylarınızı alın üstünüze pikenizi stoklayın filmlerinizi.. Benden söylemesi :)



Sevgilerimle..


gokche!