LİMONLU KURU KAYISILI KURABİYE VE LAVANTALI KURABİYE



lavender cookie




biliyorum hani tuzlular diyorsunuz..diyorsunuz ama elde o kadar çok tarif var ki tuzlular yine ertelendi..

küçüklüğümde annem çamaşırların arasına lavanta kesecikleri koyardı..o kadar güzel kokardı ki her an yeni bişiler almak giymek isterdim dolabımdan..

hele vücudum dershaneye giderken çiçekçilerin önünden geçtiğimde gelen o koku sıcacık yatağı bırakıp saçma sapan bir sistemin uyguladığı zevzek bir sınavın hazırlığı için yollara düştüğüme isyan eder uykunun o yumuşacık kollarına geri dönmemi isterdi..lavantanın sinirleri yatıştırıcı iyi uyku sağlama amaçlı kullanılmasının bunda etkisi varmıydı ? tabi ki evet :)

son zamanlarda sivilcelerede iyi geldiğini ibrahim saraçoğlundan duymamızla lavantalara koşmamız bir oldu..çamasırların arasındakini kullanamazdık :)

aldık ama benim kitabımda gördüğüm bu kurabiyelerde ne zamandır aklımdaydı..üstüne şeker bulanmıştı kitapta ama ben şeker hamuruyla süsleme fikrine kapılınca bazılarını da mideye indirince buna gerek kalmadı :)


LAVANTALI KURABİYE


200 derecede 10 dakika 18 adet


50gr / 1/4 su bardagı şeker

115gr tereyag

30ml /2 tatlı kasıgı kuru lavanta

15ml/ 1 yemek kasıgı taze lavanta

175 gr / 1,5 su bardagı un


**ben kuru lavanta kullandım ve rondoda benimkiler biraz iri oldugundan incelttim. işlem görmemiş ilaçlanmamış lavanta kullanmaya dikkat edin..!

oda sıc. yag ve sekeri çırpın azar azar un ve lavatayı ekleyin

hamur toparlanır toparlanmaz aliminyum folyoya sarın 15 dakika soğutun

hafifçe unlanmış tezgahta 5 cm çapında kesin önceden ısıttıgınız fırında pişirin





dried apricotlemon




kavanozun dibindeki toz antep fıstığı biraz kuru kayısı iki limon az miktarda kırık küvertürler elinizdeyse size 2 farklı tarif vermem mümkün..



LİMONLU KURU KAYISILI KURABİYE


2 limon kabuğu ve 1/2 limon suyu

3 yemek kasıgı yoğurt

3/4 su bardağı şeker

2 yemek kaşığı nişasta

10 kuru kayısı minik minik doğranmış

125 gr margarin

1/2 yemek kaşığı kabartma tozu

3 su bardağı un


oda sıc. margarini şekeri yoğurdu bir kaba alın ve iyice karıştırın

ardından kuru kayısı limon kabuğu ve suyunu ekleyin

nişasta kabartma tozunu ekleyin unu azar azar yumuşak kıvamı tutturana kadar ekleyin belki sizin el ısınıza gore daha az veya daha cok alacaktır

cevizden biraz daha ufak toplar yapıp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin

170 derecede ustleri pembeleşince alın ve pudra sekeri serpin


**bu kurabiyeleri mini fırında yaptık arzuda o zaman hiç ısı ayarı yapmadım açıkçası.çünkü o fırının ayarını bilmiyorum.evde bu tarz kurabiyeleri 180 dereceden düşük ısıda yapıyorum..


sevgiler..


gokche!