KEFİRLİ KEK , LORLU TARÇINLI CHEESECAKE , MOZAİK PASTA , SOSİSLİ KAŞARLI KİŞ


Ne başlık ama :) Yazmayı çok sevmeme rağmen bazen tıkanıp kalıyorum..Sanki bunu için bir blog açmamışım gibi buraya yazmayı durduramıyorum..Bulmalaıyım sebebini..Bekliyordu bu tarifler.. Ay ben bundan çok memnun kaldım diye not ettiğim herşeyi aktarmanın zamanı geldi.. :)

Akşam İstanbul'a geçeceğim.. Denenecek listem hazırda :) Perşembe ve cuma günü öğlen vakitlerinde Beşiktaş civarlarında avare gibi dolaşan iki bayan görürseniz yanına gelip birine sorun Gökçe sen misin diye :) Yanımda ki Meri olacak kesin :)

Loru annem çok sever kahvaltıda omlette poğaçada muhakkak kullanır.. Ben bayadır cheesecakete nasıl olur derken Üç Beyazsız Hamur İşleri kitabımda buldum.. Oldukça bereketli ve annemin deyimi ile tam bize göre idi.. Çatlama yapmadı bir sorun yaşatmadı annemin arkadaşlarına gideceği için dilim fotoğrafından çok kalıp fotografı sergilenecek :)


Kefirli kek; ertesi gün çok yumuşak ve kefirin hiç belli değil.. Evde kefirmi var deneyin derim :)





ricotta cinnamon cheesecakekefirli kek




LORLU TARÇINLI CHEESECAKE

400 gr tuzsuz lor peyniri

1 yemek kaşığı kuş üzümü (çöpleri temizlenip suda şişirilmiş)

4 yumurta akı sarısı ayrı

2 cay bardagı süt kreması

1,5 çay bardağı pekmez

1 yemek kaşığı tam buğday unu

1er çay kaşığı portakal ve limon kabuğu rendesi (ben bunu yerine 1,5 tatlı kasıgı tarcın koydum)

bir tutam doğal kaya tuzu

2 yemek kaşığı dolmalık fıstık

Taban için: Tarif verilmişti ama denemedim ondanda dogru bulmadım vermeyi.. Eti formun kepekli yulaflı biskuvisininden 4 paket alıp un haline getirdim 50 gr erimiş tereyag ekleyip tabana yaydım harcı hazırlayana kadar da dolapta beklettim..

lorla yumurta sarılarını bir tahta kaşık ile iyice ezin

krema ve pekmezi ilave edip onları iyice yedirin, tarçını ekleyin

ardından un ve kuruladıgınız kuş üzümlerini ekleyin

tuz ile yumurta akını köpük köpük olana dek çırpın

yumurta aklarını karısıma yavasca katıp köpükleri söndrümeden karısıtırın

24 cmlik kalıba aktarıp ustune dolmalık fıstıkları serpin ve önceden ısıtılmıs fırına 150 derecede 1 saat pişirin

son 10-15 dakikada yavasca kapagı acıp kontrol edebilirsiniz ustu cok kızarmıssa aliminyum folyo ortup tekrar kapagı kapatmak kaydıyla..

piştiğinde fırın kapağını 5-6 cm acık bırakıp 1 saat daha bekletin sogudugunda en az 6 saatte oda sıcaklıgında misafir edin :) sonra yallah buzdolabına..


KEFİRLİ KEK


20-22 cmlik kalp kalıpta 180 derecede 40-45 dakika

4 yumurta

1,5 su bardağı şeker

1 su bardağı kefir

1 su bardağı sıvı yag

3 yemek kasıgı dolu dolu kakao

2,5 su bardağı un

1 paket kabartma tozu


yumurta ve sekeri çırpın

üstüne kefir ve sıvı yagı ekleyip homojenize edin

en son un kakao ve kabartma tozunu eleyip ekleyin ve çırpın

önceden ısıtılmıs fırına yaglanmıs kalıptaki kekinizi verin

ılındıktan sonra servis yapın ertesi güne agzı kapalı bir kapta beklettiğinizde yumusacık oldugunu farkedeceksiniz



kaşarlı sosisli kişmosaic



SOSİSLİ KAŞARLI KİŞ


buradaki linkte taban tarifinin yarısını 20cmlik bir kalıba uygulayın..


10 adet kokteyl sosis

1 yemek kaşığı salça

1 su bardagı rendelenmiş kaşar

1 ufak yumurta

1 cay bardagı krema


sosisleri salçaya bulayın

tabanın ustune dizin bir taraftanda krema ve yumurtayı çırpın

karısımı sosislerin ustune yaydıktan sonra ustune 1 su bardagı kaşarı serpin

180 derecede ustu kızarana kadar pişirin



BEYAZ ÇİKOLATALI MOZAİK PASTA

erkek kardeşim en çok bu yaptığım şekilde seviyor o yüzden önce bunu yazıyorum ama aslında aklımda bambaşka bir tarif var oda yakında gelir :)


2 su bardağı süt ile 1 paket beyaz çikolatalı sosu pişirin

1 paket yulaflı biskuvi ve 1 paket pötibör biskuviyi iyice kırın

4 yemek kasıgı silme kakaoyu kırdıgınız biskuvilerin ustune dokun

ardından sosuda ekleyin ve iyice karıstırın

dikdortgen bir kalıba strec film serip ustune harcı boca edin en az 6 saat veya 1 gece buzlukta bekletin

servis etmeden yarım saat once buzdolabına alın

servis önerisi : çikolatalı sos taze meyve:)



denenecekler listemi kabartıyorum en kısa zamanda dönmek dileğimle :)


sevgilerimle..



gokche!