KAKULELİ PORTAKALLI CHEESECAKE, SARIMSAKLI ACILI BURGU, MANTAR KURABİYE, KUSKUSLU TON BALIKLI SALATA.......

cardamom




Kakule ne ki? Tadı nasıl? İsmi çok estetikmiş ama he ben sırf bu yüzden alırım ben! :)

İşte aktara giderken ki tüm sorularım bu..Elde var 100 gr kakule.. E çok güzelde ben bunu nerde kullanacağım :S Google babaya sorduk cevabı aldık sizi bilgilendirelim dedik linki bir tık mesafenize taşıdık buyrun.. Ben alırım ederim diyorum ama hemen sonrasında derin bir araştırma peydah olur evde ve evet bakalım bu baharat nelere şifa nerelerde kullanılır diye paralarım kendimi :) Severim bulduklarımı paylaşmayı ama kakulenin ki pek bir eğlenceliydi :)

En bariz özelliği iştah açıcı ve ağız kokusu giderici oluşu.. İştah acıcı durumu eğlenceli olan kısmı.. Malum diyetteyim kilo başlı başına problemim uzun müddettir annem bu da nesi diye pakete baktığında Kakuleeee :) diye çığlık atmam yetmedi üstüne bu özelliğini belirttim erkek kardeşim ve annem duyar duymaz artı telefonun ucundaki biricikim kahkaya boğuldu..
Erkek kardeşimin yorumu ile bende önce anlam veremediğim sonra farkında olmadan geleceğimi kararttığım bu bitkinin güldürücü etkisini çözmüş oldum..

Gökhan : Ya sen delirdin mi 34 bedensin diye mi aldın kakuleyi ? Ya iştahımı kapayacagım diye canın çıkarken sen iştah açıcı almışsın pesssssss :) Aman bol bol ye ihtiyacın var senin :)

Annem : Kızım önce bir okusaydın neymiş neyin nesiymiş diye.. Adı hoş kokusu hoş diye mi aldın yahu :) Sakın yiyeyim falan deme akrep nalanı geçersin bu yaşında :))))



fruit



Tabi ki biz abarttık bu özelliğini geyiğe vurduk biraz.. Gülmeye yer arıyorlarmış kader beni çıkarmış diye düşünüp kakulenin dış kabugunu açtım kokusu gerçekten hoş.. Nane gibi keskin değil ama ferah.. İçinde ki mini tohumlarını cıkarıp ezdim ve hooop yapmaya koyuldugum portakallı cheesecake'i şenlendirdim.. Aroması yoğun az koymakta fayda gördüm ama siz krem peyniri çırparken ekleyip damak zevkinize göre azaltır arttırır veya hiç eklemezsiniz.. :)





orange cardamom cheesecakemantar kurabiye





KAKULELİ PORTAKALLI CHEESECAKE


1/2 çay kaşığı tohumları cıkarılmıs dövülmüş kakule

1 büyük portakalın kabugu ve yarısının suyu

400 gr krema peynir (yörsan white tercihim)

200 ml krema (tikveşli kesinlikle!)

200 gr labne (ülker içim kullandım)

4 yumurta

2 su bardagı seker

1 yemek kasıgı dolusu un

26cmlik bir kalıpta yaptım

taban için ;

2 paket eti sultani biskuvi rondoda un haline getirilmiş

75 gr tereyag eritilmiş


tabanı için;

hazırlayın kalıbınızın tabanına yerleştirin ve buzdolabına kaldırın

harcı için;

krema peyniri labneyi ve kremayı kabınıza alın kakuleyi ekleyin ve çırpmaya baslayın homojenize olması yeterli

ustune şekeri ekleyip devam edin ve yumurtaları herbirini ekledikten sonra tekrar cırpmak sartıyla tek tek ekleyin

homojenize olunca unuda ekleyip çırpmaya devam edin un karısır karısmaz durun

buzdolabından cıkardıgınız kalıba harcınızı dökün ve 140 derecede 30 dakika sonra 170 derecede 35 dakika pişirin



MANTAR KURABİYE


Bu tarif bizim kızalrın onayını almıs bir tarif.. Bana ait.. Ama size memnun kaldıgım Denizimin hediye ettiği oktay ustanın kitabından olan tarifide yazacağım..


150 gr margarin

4 yemek kasıgı tepeleme toz şeker

3 yemek kaşığı tepeleme un

250 gr mısır nişastası

1 paket kabartma tozu

1 su şişesi kapağı :)

1 tatlı kasıgı dolusu kakao


margarinle şekeri birbirine iyice yedirin ve mısır nişastasını yavas yavas ekleyerek bitirdiğinizde una geçin kabartma tozunuda ekleyip yumusak bir hamur elde edin
cevizden biraz ufak toplar yapın ve şişe kapağını kakaoya bulayıp kurabiyelerin ustune hafifçe bastırın benim gibi yuklenirseniz fotografta ki gibi fazla yayılırlar :)

180 derecede ustu beyaz kalacak sekilde pişirin


oktay ustanınki;

250 gr margarin

1 su bardagı pudra sekeri

2 su bardagın un

2 su bardagı bugday nişastası

1 paket kabartma tozu

1 tatlı kasıgı kakao ve 1 su şisesinin kapağı :)

aynı methodla yapıp 170 derecede 20-25 dakika pişirilecek





sarımsaklı acılı burgusarımsaklı acılı burgu




SARIMSAKLI ACILI BURGU

Evdeki milföyü değerlendirmekti amacım biranda popüler oldu :) Kızlarla yaptıgımız cay partisinde favori oldu öyle ki yurt müdireside tarifi not etti :) Sofrada hoş bir atıştırmalık olabilir..


3 - adet dikdörtgen milföy hamuru çözdürülmüş

1 yemek kaşığı zeytinyag

1/2 yemek kaşığı acı biber

1 yemek kaşığı su

3 buyuk diş sarımsak ezilmiş


milföyleri hafif unlu tezgahta biraz acın ve istediğiniz kalınlık+ uzunlukta kesin

z.yag kırmızı biber sarımsak ve suyu iyice karısıtırın

bir fırca yardımıyla milfoyun uzerine bolca sürün

fırfır misali bir ucunu tutup diğerini çevirin ve tepsiye yerleştirip uçlarını hafifçe bastırın

180 derecede kızarana kadar pişirin





tonlu salata







KUSKUSLU TON BALIKLI SALATA



1/2 paket kuskus

1 kutu konserve mısır(soguk suda yıkanmıs)

2 kutu konserve ton balıgı(yagı iyice süzülmüş)

1 su bardagı kıyılmış dereotu

1 yemek kaşığı kadar mayonez

1 limon suyu ve 1-2 cay kasıgı tuz


mayonez hariç diğer hersey hepsi soguk bir şekildeyken karıstırılır ve sunum esnasında mayonez sıkılır süsleme amaçlı limon dilimleri goruntu için :)

Sevgiler..



gokche!