BAHAR ÇARPAR MI ? EVET ÇARPAR....

cupcake bookpecan3moonsun:)


durun!

bambaşka fikirlerle geri döndüm! üstelik bahardan geri aldım enerjimi sağolsun o beni çok fazla sömürmüştü sıra bende!!!

bu aralar bol bol mutfağa girdim fotograflar cektim aslında..ama benim için en önemli olanları sıralamak gerekirse;

varan1- moonsun'a diyeceğim kelimleri sıraladım lakin benim bir türlü ulaşamayan mektubuma inat ondan bana iki paket geldi ve kelimlerimi kaybettim! evcek sevindik şeker kız candy!! :) coooook tesekkur ederim demek hafif kaçar biliyorum o yüzden bende 2.mektubumu/paketimi yollara sürmeye karar verdim :) üstteki muhtesem kartlar,pecan ve kitap için çooook tesekkur ederim :) dediğim üzere alır almaz denediğim cupcakeler artık yayınlanıyor :))

varan2-küçüklüğümden beridir bir hayalim var mutfak haricinde:) DÜNYAYI GEZMEK! bir çok arkadaşım yurt dışında bu biraz sinir bozucu..onlar okuyorlardır diyeceksiniz ki sorunuzun cevabı kocaman bir evet ama umrumda değil :) bende gitmek istiyorum beni burda tutacak hiç bir şeyim yok..kafaya koydum! gezmeliyim eve kapanmak ya da sessiz sedasız durmak bana göre değil (blog dahil değildir bu denilene :))

bu kararı almamda kendimi bildim bileli olan eğitim problemlerimin etkisi var.. hayır yanlıs anlamayın basarısız bir öğrenci değilim fakat tesettur mevzu beni -garip ama- kendi ülkemden soğutuyor..belki daha önce demişimdir bilemiyorum ama üniversite formunu doldururken sisteme lanet ettiğim çok olmuştur (neyse kader diyoruz susuyoruz ) annemde o dönemde yurt dışını düşün demişti..yaramaz hatta yarı hiperaktif bir kızın hayali nerdeyse olacaktı babam okul öncesi tam sana göre değilmi istediğin tüm delilikler için serbest olursun o meslekte diye beni caydırana kadar..delilikten kastımız bonibonlar lolipoplar çığlık çığlığa şarkı söylemek puzzle yapmak vs vs anlaştık ok? :) başka bişi anlaşılmasın :)

annem hala önün açık seni bağlayan ne var ki git gez gör der hala..sanırım soğuduğum okula deftere kitaba biraz daha yakın kalmam gerekecek her ne kadar sınav dönemi isteksizlikten ders notlarımı kemirsemde :P yapmam gerekenler var sanırım :))) mayısta okul bitiyor kafam çooooook karışık :(


varan3-alışveriş..vizeler..bahar çarpması...bunlarda önemli değil mi ama :)

sıraya koydugum cupcakeler arasında muzlu pecanlı benim favorim o biraz daha sonra gelecek..limonlu annemin favorisi..havuclu portakallı yegenlerimin :) chocolate chip ise sanırım herkesin :))

kolllar sıvandı tarifler yazılmak için sıralandı..buyrun efendim..




limo2nlemon




LİMONLU CUPCAKE

190 derecede 20-25 dakika 12 adet cupcake


2 yumurta çırpılmış

2 tablespoon süt

1/2 teaspoon kabartma tozu

3/4 cup kendinden kabarn un**

8 tablespoon tereyag (120 gr)

1/2 limon kabuğu ve suyu

1/2 cup şeker


şeker ve yağı krema kıvamına gelene kadar çırpın

sütü ve yumurtayı ekle sonrasında un ve k.tozunu ele ve bir spatula ile karıstırın

homojen bir karısım elde edince limon suyu ve kabugunuda ekleyip karıstırın ve muffin kalıbınıza pay edin

önceden ısıtılmış fırınına verip ertesi günki kahvenizin yanına eşlik edecek cupcakeleriniz oldugu için şükredin :)




chocolate chiporange & carrot



CHOCOLATE CHİP CUPCAKE


190 derecede 20-25 dakika 8 adet cupcake


2 büyük yumurta

7 tablespoon tereyağ (105 gr)

1/2 cup şeker

3/4 cup kendinden kabaran un**

1/2 cup damla çikolata


şeker ve yağı krema kıvamına gelene kadar çırpın yumurtaları teker teker ekleyerek cırpmaya devam edin en son unu ekleyip spatula ile karıstırın

muffin kaplarınıza pay etmeden önce çikolatalarınıza harca yedirin ve önceden ısıtılmış fırınınızda mis kokuyu duymaya çalışın :)



HAVUÇLU PORTAKALLI PECANLI CUPCAKE


180 derecede 20-25 dakika 12 adet cupcake


175gr (2 etli orta boy havuç) rendelenmiş suyu alınmış

1 küçük portakal kabugu ve suyu

2 buyuk yumurta

1/2 cup esmer şeker

1/4 cup pecan

1 cup un

1+ 1/4 teaspoon kabarta tozu

un k.tozu ve portakal kaubug+suyu, havuc rendesi en sona bırakın diğerlerini daha önceki cupcakeler gibi birleştirin yalnız yumurtalar tek tek eklenip yedirilecek

portakal kabugu suyu ve havuc rendesini harca ekleyin spatula ile karıstırın

un k.tozunu ustune eleyin ve spatula ile karıstırıp muffin kaplarına pay edin

ön ısıtılmıs fırında extra nemli cupcakelerinizi bekleyin :)


süsleme için: inci draje,pasta süsleri, çilekli kremaşanti (1 pkt krema serleştirici+1 su bardagından biraz daha az süt ile)


****kendinden kabaran un : daha önce bahsettim ama diyeyim yine 1 su bardagına 1 tatlı kaşığı kabartma tozu ile olusuyor.



sizede bahar çarptı mı?

sırada tuzlular ve çoook geciken lavantalı kurabiyeler var sanırım..

sendromsuz pazartesi dileğimle..


bahar..ben..herşey.. tıklayın..

sevgiler..


gokche!