Bİ'SÜRÜ..

strawberry


Çilek bahar çığlığı atmaya yeter mi ?


Baştan söyleyeyim aklıma ne geldiyse yazdım yazısı olacak bu.. Kafam allak bullak..


Bilgisayar formata gidince anladım değerini herşeyin.. :) Bloga giremiyorum mailie bakamıyorum kitlendim kaldım.. Ne kadar hayatımıza girmiş teknoloji onu farkettim olmazsa olmazımız olmuş..Ama ben herşeye inat çıktım bilgisayarımın formatınıda fırsat bilip gezdim tozdum fotoğraflar çektim baharın kokusuyla sarhoş oldum ve pazar günü yurda zor döndüm :)

Herkes (arkadaşlarım annemin arkadaşları kısaca çevremdekiler) inatla bir cafe açmam taraftarı..Tabiki bende açmak istiyorum ama istediğim butik pastaneden çok mini bir cafe.. Pembeli kırmızılı beyazlı bir kısımda mis gibi kurabiyelerin oldugu,bir kısmında eger olursa şeker hamurlu cicili bicili sunumların güldüğü, bir kısımdada çeşit çeşit çikolataların oldugu ve bol bol farklı tuzluların(salatalar atıstırmalıklar borekler yumusacık pogacalar) oldugu bir yer..Sıcak samimi..İçeri girince hafiften bir müzik karıslasın sizi sonrada sımıscak kahve/cayınız gelsin.. Birde canınız ne cekerse o ara masanızda olsun.. 

 
Fiyatları gördüğünüzde ' İki kuruş şeye verdiğimiz paraya bak' diye sitem etmediğiniz öğrenciside ev hanımıda çalışanında gelebileceği bir yer.. Mutfağından hiç çıkmayacağım deliler gibi üretebileceğim bir yer..


Konu dağıldı nasıl toparlayacagımı merak ediyorsunuz.. Dağınık bırakacağım.. Bilinen tarifler var bugün.. Ama garip bir şekilde bunlara annemin arakadaşları tarafından rağbet var.. Bu hafta ardarda güncelleme yapacgım bloga..Pc gidici.. Tarifler kalıcı olmalı yoksa onlarda pc'nin peşi sıra gidecek..




incirli tatlıhalleyli



Ön not: Bu yazıda ki tarifler tarif defterinde ki müthiş hanımlardan alındı.. Kesinlikle harikalar!



İNCİRLİ TATLI

incirli cevizli köpük gibi bir kek kahveyle ıslatılıp bol muhallebiyle servis ediliyor..Sanırım ilk sırayı alması bu tarifi çok dağıtmamdan kaynaklanıyor..


kek için ;

7 adet kuru incir küp küp dogranmıs

1 su bardagı ceviz içi elinizle minik parcalara bölünmüş

1 su bardağı un

3 yumurta

1 paket kabartma tozu


ıslatmak için;

1 su bardagı kaynar su

1 yemek kasıgı kahve (nescafe gold önerim :))

1/2 su bardağı toz şeker


muhallebisi için;


1 lt süt

2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı nişasta

5 yemek kaşığı tepeleme şeker

50 gr tereyag

1 poşet krem şanti (muhallebiye yumusak doku kazandırıyor)



kek;

yumurta ve şekeri eriyinceye kadar çırpın köpüksü bir kıvam alacak

üstüne ceviz ve inciri ekleyin spatula ile karısıtırp un ve kabartma tozunu ekleyin cok fazla karıstırmayın homojen olsun yeter aksi takdirde köpüksü yapı sönecektir

170 derecede dikdortgen borcamda 10-13 dakika pişirin cabun pişiyor dikkat

muhallebi;

sütü sos tencerenizde un nişasta ve şekerle iyice karısıtırn topaklanma önelemek amaçlı

daha sonra ocaga alın ve kısık ateste gözgöz olana dek pişirin muhallebi kıvamını alınca kenara alın ve tereyagını ekleyip mikserle cırpın soğudugunda krem şantiyi ekleyip iyice cırpın

kek çıktıgında ıslatmak için hazırladıgınız kahveyi keke dökün , iyice sogudunda sogumus muhallebiniz ustune boşaltın ve buzdolabında servis anına kadar bekletin

servis önerisi: kakao ama tarcında yakısır



HALLEYLİ PASTA

krem şanti halley ve çikolatalı sos.. Hayır diyen görmedim ;)

2 paket 10'lu halley

2 paket krema şanti(4 poşet yani)

1 paket çikolatalı sos

1-1.5 lt süt

istenirse ceviz fındık hindiastan cevizi içine /dışına katmak amaçlı


çikolata sosumuzu hazırlayın kenarda sogusun, krem şantileri üzerinde yazan süt miktarına göre koyu kıvam kazanana kadar cırpın

halleyleri elinizle cok minik olmayacak sekilde kırın ve krem santiye katın

derin bir salata kasesine veya porsiyonluk kaselerni streç film oturtun ve karısımı içine poşaltın

buzlukta en az 6 saat dondurun cıkardıgınızda soguttugunuz çikolata sosunu dokup servis edin





loveaglayankek






KALPLİ KOZALAKLAR


Bu kalpli kozalakları sevgililer gününde yapmıştım ama evdeki malzemelere gore :) Tadı hoşuma gitmişti evdekilerinde oyle.. Aldıgım şekilde yazıyorum..Şekil tavsiyesi ise hediye edeceğiniz kişiye göre değişecek..


1 paket kakaolu pirinç patlağı (mumkunse kellogs)

3 yemek kaşığı bal

3 yemek kaşığı kakao

50 gr margarin

süsleme için pudra şekeri



margarini tavada iyice eritin balı katın dikkat edin yanmasın ustune kakaoyu katın oda karısıma eklenince pirinç patlaklarınıda ekleyin

hemen aktarmak istediğiniz kalıplara veya limon sıkacagınızın ust kısmına doldurun kısa zamanda soguyor

ters cevirip veya kalıptan cıkarıp ustune pudra sekeri serpin


AĞLAYAN KEK


Bu kek beni çok güldürdü adıyla :) tadan herkesten onay aldıgına gore yazabilirim sanırım..

4 yumurta

3 kahve fincanı şeker

3 kahve fincanı un

1 çay bardagı portakal suyu (keki oldukca yumusatacak)

1 paket kabartma tozu


üstüne;

1 poşet krem şanti

1 su bardağı süt

1 adet çikolatalı sos

2-2,5 su bardagı süt


yumurta ve sekeri iyice cırpın üstüne protakal suyunuda ilave edin ve cırpmaya devam edin

elediğiniz un ve kabartma tozunuda ekleyip 150 derecde kare bir borcamda pişirin

kek çıktıgında sıcakken 1 su bardagı sut ile ıslatın

kek sogudugunda 1 poşet krem şanti ile 1 su bardagı sütü iyice çırpın ve üzerine yayın

en son çikolata sosu hazırlayın üzerine yayın ve buzdolabında bekletin



Uzun mu oldu? Yok bence kısa olmuş.. Herkesin bildiği blogumda olmasını istediğim tarifler not edildi..


Şimdilik ben diğer yazının fotograflarını ayarlaya durayım..

Bol güneşli bol çiçekli haftalar diliyorum :)

Sevgiler..

gokche!