AKVARYUM PASTASI VE ARKA PLANDAKİLER..












 





 




ÇİKOLATA KOKULU PANDİSPANYA


115 gr tereyağ (eritilip ılıtılmış)

6 orta boy yumurta

55 gr kakao(varlhona,altınmarka,nomu gibi kaliteli kakao markaları ciddi bir lezzzet farkı demek)

225 gr şeker

115 gr un

1 tatlı kasıgı kabartma tozu

1/8 tatlı kasıgı tuz

2 tatlı kasıgı vanilya esansı


yumurtaları ve sekeri sıcak ama kaynamayan bir kabın ustunde ( benmari gibi ) cırpın yaklasık 10 dakika sonra beyazlasmıs olacak o zaman durun

kalan kuru karısımı 3 kez eleyin

hazır olan yumurtalı karısma 3 parti halinde (yağ unlu karısım yağ unlu karışım şeklinde) kuru karısımı ve yağı ekleyin spatula ile karıstırın mixer kullanmayın

2 ayrı 20 cmlik kalıba karısımı aktarın..180 derecede 25 dakikada mis kokulu pandispanyalar hazır olacak..


ben kekleri patlara ayrımadım.. her ikiside 2 ye bölüncek durumdaydı ben kalın iki kek arasına kalın krema dusundum (amerikan stili) keki daha da nemli yapmak istedim ve 1 su bardagı sutle ıslattım..ganajın 1/3ini arasına kalanı dısına kullandım ve buzdolabında 30-45 dakka sogutup sonra seker hamuru ile kapladım..


hafta sonunuz boğaz kenarında bir yerde olacaksa.. benim içinde koklayın onu..


sevgilerimle..


gokche!