SÜZME YOĞURTLU LİMON SOSLU CHEESECAKE....


arşivi boşaltma çalışmalarına başlamam gerektiğini farketmem baya uzun bir zaman aldı..krem peynirli brownie ya da diğer adıyla brownie cheesecake'i yayınlamadan önce süzme yogurtla yapılıp begeni kazanan tarifi istenen limonlu cheesecake'i vermeden olmazdı..


yanda gordugunuz bu pastanın kahvaltı sonrası caya eşlik etmesi gerekti bu yuzdendir ki pandispanyayı istediğim şekilde yapacagım diye tutturdum krem santi artan beyaz çikolatalı krema çilekler kedi dilleri kalp şekilli çikolatalarla aslında tam oldu..herkesten onay aldı tarifi dagıtıldı tamam ama bence yagını azatmalıyım ki oyle yapıp baska bir pastada denedim merak etmeyin o da yakında :)







cheesecakeler lor peyniri suzme peyniri labne ve krem peynirle yapılıyor biliyorsunuz ama hepsini denesemde itiraf etmeliyim ki bana hepsi uyuyor :))

lor peynir + tarcınlısı yolda orneğin :) annemin arkadaslarına gonderdiğim bu hafif lezzetler tarifleriyle gidiyor gercekten begendiklerini duymak cok guzel..

ama tabi arada çöpün bağrına koşanlarda oluyor..tabi o anlarımda gormeyin beni resmen bunalıma giriyorum baya da uzun sürüyor..evet ciddiyim kesinlikle morelim sıfıra iniyor..fırın malzeme vaktim emeğim düşündükçe kötü oluyorum :(




SÜZME YOĞURTLU LİMON SOSLU CHEESECAKE


taban;

1-1,5 paket burcak biskuvi

75 gr tereyag


cheesecake;

500gr süzme yogurt(markası sütaştı)

3 yumurta

3 yemek kasıgı un

1 su bardagı seker

200 ml - 1 kutu krema


limon sosu için tıktık!


süzme yoğurt krema kıvamına gelene dek cırpın

sekeri ekleyip eriyene kadar cırpmaya devam edin

yumurtaları tek tek ekleyerek -her birini yedirmeden diğerini eklemeyin!- harc krema kıvamına gelince hemen unuda ekleyip cırpmaya devam edin

kalıba bosaltın ve bir kaç kez tepsiyi masaya vurun ki içindeki çatlak olusumunu saglayan hava kabarıkları patlasın he baktınız patlamıyor alın bir kurdan iş başına :)

22 cmlik kalıpta 180 derecede yaklasık 40-60 dakika pişirin kızaracak ama tam ortası hafif cıvık kalacaktır sorun değil

piştiğinde fırında sogusun ve tamamen sogudugunda buzdolabına alıp en az 4 saat bekletin

aslında 1-2 gun beklemesi lezzetini oturtacaktır ama tabi dayanabilirseniz :)



şimdiden afiyet olsun! :)

sevgilerimle..


gokche!