GECİKEN DOĞUM GÜNÜ PASTAM......




































ödüllendirmem ise eminönü turumdu :) dolaşırken rastladığım yukarda gördüğünüz peçete ise en güldüğüm tevfuk oldu! :) bu yaş için peçete bulabileceğimi sanmıyordum da:)))







gelelim pastaya kremaya keke..

aldıgım kitaplardan biri dunya mutfaklarından hamur işleri diğeri dünyanın en guzel tatlıları..

hemen hamur işleri kitabımdaki pandispanyalara baktım ve içlerinden geleneksel çikolatalı pandispanyayı yapmaya basladım.mutfak tartısı pyrex vs gibi bir ölçü kabınız varsa cok cok kolaylasacak bir tarif yoksa ölçüler internette mevcut ben kullanmadıgım için size site sunamıyorum.

tarifi vermeden önce belirtmek istediklerim var;





1- kekte kaliteli çikolata kullanmalısınız bunun için kahve dunyası(chocolate world) zambo(fermo) iyi birer alternatif..

2- katı yag içerikli malesef ama onuda tereyagla besleyici kılmak mumkun..

3- 2 adet 23veya 20 cmlik kalıp istiyor ama ben hala bir ayarlanabilir çember kalıp alamadıgım için (uygun fiyatlı bulan veya yurt dısında daha uygun diyenlerle iletişime gecelim :)) 20 ve 23 cmlik kalıp kullandım ve 23 cmlşk keki 20 cmlige gore kenarlarını trasladım..

4- ilk kez 4 katlı bir pasta yaptım ama oldukca lezzetli oldugunu soyleyen ev ahalisi beni mutlu etti paylaşmam gerektiğini hissettim :)

5-konuyla alakalı değil tamam ama yumurta aklarınızı saklayın cunku elimde biriken yumurta aklarımla tariler mevcut paylaşacagım ayrıca macaron yapmanız için bir fırsatınız var :)

**yumurta akları nasıl saklanır? ben her yumurta için bir çimdik tuz atıp kaselerle buzluga kaldırıyorum bunu yabancı bir blogda okumustum kaselerinizin ustune kac yumurta akı oldugunu yazın benim gibi acabalarınız olmasın :)




ÇİKOLATALI ÇİLEKLİ PASTA


2 adet 20 veya 23 cmlik kalıp yoksa benim gibi 20ve 23cmlik kullanıp 23cmliğin fazlasını traslayabilirsiniz


bol miktarda çilek
..

çikolatalı krema;
bu konuda bir iki kelime etmek istiyorum ben yumurta olmayan (alerji ve koku yuzunden) kremaları seviyorum krem şantiyi zorda kalmadıkca kullanmıyorum bu pastada da sevdiğim krem peynirli bol çikolatalı kremamı kullandım..damak tadıma gore ayarladıgım kendi kremam bu..dilerseniz kendi kremanızıda yapabilirsiniz..benim kremam eger 3 katlı yapacaksanız pastayı sıvamayada yetecektir ben bilerek kabaca bir goruntu sevdiğim için bu şekilde yaptım..ayrıca bu krema cok lezzetli bir puding oolmaya aday! :)


şimdi başlayalım....


pandispanya için;


3 yumurta

1 yumurta sarısı

115 gr bitter çikolata

260 gr un

260 gr esmer şeker(ben normal seker kullandım)

140 gr yumusamıs tereyag

275 ml süt

1 tatlı kasıgı karbonat

1/2 tatlı kasıgı tuz


180 derece 40 dakika

benmari düzeneğinizi hazırlayın 1 yumurta sarısı, şeker, ince kıydıgınız çikolata ve sütün 1/3ini bu düzeneğe aktarın tamamen eridğinde kenara alıp ılıtın

un karbonat ve tuzu bir kaseye eleyin

bir baska kasede tereyagını tüy gibi olana dek cırpın ve yumurtaları tek tek ekleyerek devam edin

yumurtalı karısıma düşük devirde kademeli olarak süt un süt un şeklinde en son un katılacak sekilde unlu karısımı ve sutu ekleyin

en son soguttugunuz çikolatalı karısımı ekleyip spatula veya bir çırpıcı ile karıstırın ve kalıplarınıza aktarın


**ben bir gece oncesinden kolay kesilsin diye pandispanyayı yapmıstım

fırından cıkardıgınız keki kalıptan cıkarın ve tel uzerinde sogutun

tamamen soguyunca en ust tabakasını traslayın

notlarda belirttiğim gibi kalıplara gore her iki kalıptaki kekide 2ye kesin ki kitapta ki gibi kesmeden 2 keki arasına ganaj yaparak kullanabilirsiniz


krema için;


1,5 su bardagı sut

5 yemek kasıgı seker

1 yemek kasıgı mısır nişastası

1 yemek kasıgı un

100 gr sütlü çikolata

100 gr bitter çikolata

200 gr krem peynir


sütü nişasta ve unu bir sos tenceresinie alıp devamlı karıstırın ki toplaklanmasın

kaynamaya koyu kıvama gelmeye baslayınca atesin ustunden alın

hemen ardından kıydıgınız çikolataları ekleyip devamlı karıstırın cikolatalar eriyince peyniride ekleyip kuvvetlice cırpın

soguması için dolaba kaldırın


*****kek yumusak pandispanyaları sevenlere kuru gelebilir bunu için sutle ıslatmak gerek ama bana cok kuru gelmedi


1.kek dilimini varsa doner pasta standına yoksa servis tabagına aktarın...2 yemek kasıgı dolusu soguttugunuz kremadan surun ve ince dilimlediğiniz çilekleri veya istediğiniz herhangi meyve krokan vs dizin ustlerine 1 yemek kasıgı kremadan paylasıtırın ki diğer kek katı tutunsun ardından diğer kek katını koyup bu işlemi kek dilimleri bitene kadar uygulayın

en uste kalan kremayı boca edip pudra sekeri ve çilek dilimleriyle susleyin


şimdiden afiyet olsunn :)



sevgilerimle...



gokche!