ÇÖREK OTLU KIRMIZI BİBERLİ MISIRLI KİŞ(QUICHE), PEYNİRLİ BAHARATLI MUFFİNLER, TARÇINLI MUZLU KURABİYE :)


az önce etkinlikler ne acaba bu ay diye bloglarda dolanırken baharatlar ve minik atıstırmalıklar konulu etkinlikler gözüme carptı..

elimde pek tabi bir ton tarif var :) onlarla ufaktan ufaktan vedalasayım hemde etkinliklere katılayım istedim..

başlık yine uzun ama arşiv paylaşılana kadar el mecbur bu boyle :)
güzel bir olay paylaşacağım bugün..
moonsun'u tanımayan var mı ? yoktur tahmin etmiştim :) gecenlerde önce ki postta bahsettiğim pecan muhabbeti açıldı ve yeni bir dost kazandım cok mutluyum :) iyi ki pecan yaratılmış dedim yani!

bazen bazı seyleri insanların unuttugunu dusunurken tamda sizin gibi düşünen birini buldugunuzda mutluluktan havalara uçarsınız değil mi ? ben o konumdaydım dun aksam :) anlatabildim mi bilmiyorum bu cumleden sonra ama kısaca hala boyle insanlar dostluklar varmış demek diye tekrar tekrar düşündüm dün akşam ve milyon kere şükrettiim karşılaştıgımız için :)

sanal alemde dostlukmu olur diyen pek çok kişiye, çıkarsız karşılıksız hiçbir şey yapmayan pek çok kişiye inat kanatsız bir melek gelmiş karsımada anlamamısım! blogunu okudugumda ya ne tatlı bayan ya tam benim kafadan(bu ne demek diye sormayın işte öyle birşey :D) diyip duruyordum ama bir iki mail sonucu tam tamına bir dost oldugunu farkettim karsımda :) mutlumuyum hemde cooook ! :) iyi ki varsın moonsun'ım arkadasım :)

tarife geleyim :)

bu şirin muzlu tarcınlı kurabiyeleri doğaçlama gelişti dışı hafif kıtır içi yumuşacık kurabiyelerim oldu hemde dogal muz ve tarcın aromasıyla :))


MUZLU TARÇINLI KURABİYELER


1 olgun muz ezilmiş

2,5 tatlı kasıgı tarcın

250 gr margarin/tereyag

2 su bardagı pudra şekeri

1 paket kabartma tozu

1 tatlı kasıgı karbonat

2,5 - 3 su bardagı un


oda ısısında margarin ve pudra sekerini çırpın/yogurun krema kıvamına gelmeli

ardından muz ve tarcını ekleyip iyice yedirin

en son karbonat ve kabartma tozunu ekleyip unu eleyerek azar azar ilave edin

yumusak bir hamur elde edeceğiz

yaglı kagıt serili veya yaglanmıs ve unlanmıs tepsiye 2-3 cm ara ile dizin

cok yayılmayacaklar pişerken o yuzden telaşa gerek yok :)

180 derecede 20-30 dakikada 20-25 adet kurabiyeniz olacak..pişme süresini yinede kontrol edin ustlerini catlayınca kontrole baslayın..





birde evimizin olmazsa olamazları var ki bunlardan biri bu tuzlu muffinler..dunyanın en guzel kurabiyeleri kitabımdan :)

annem ve babamın bizim damak tadımıza daha uygun demeleri sanırım içinde yeni nesil bir şey olmaması :)

örneğin alttaki kişi annem kesinlikle sevmedi..garip ama o şekilde ben yiyemem ki hem kremadan dolayı hemde tart tarzını sevmem dedi :)

içindeki baharat yogunlugu bazı damaklara fazla gelebilir o yuzden kendi damak tadınıza gore attırmak ve azaltmak mumkun..

içine konan kasar ertesi gün yenceği zaman dondugu için biz genelde yarım yaglı beyaz peynir küpleri kullanıyoruz..




PEYNİRLİ BAHARATLI MUFFİNLER



50 gr tereyag eritilmiş

2 yumurta

175 gr / 1,5 su bardagı un

1 paket kabartma tozu

30 ml / 2 yemek kaşığı toz şeker

5 ml / 1 tatlı kaşıgı toz kırmızı biber

5 ml / 1 tatlı kasıgı kurutulmus kekik

bir çimdik tuz

120 ml / 1/2 su bardagı süt

50 gr küp küp kesilmiş kaşar peyniri


eritilmiş sogutulmus tereyag ile yumurtaları çırpın

un kabartma tozu ve bahartaları ekleyin pütürsüz olmasına izin vermeyecek şekilde karısıtırn

muffin kalıplarına 1 tatlı kasıgı harctan koyup ustune bir iki adet kaşar küpü yerleştirin tekrar 1 tatlı kaşığı harçtan üstlerine koyup 9 adet muffin kalıbını doldurun
190 derecede 25 dakka sonunda 9 adet muffininiz olacak :)sıcakken kahvaltıda enfes bir lezzet olacak emin olun :)

bizim evde bu tuzlu muffin cok tüketiliyor bunu farkettim bir kaç farklı tarif acilen olusturulmalı :))




quiche(kiş) aslında türk toplumunun damak
tadına yakın bir lezzet..

ben elimdeki kitapları kurcalarken 3 beyazsız hamur işlerine rastlamıs ve oldukça sevinmiştim hatırlarsanız :)

ordaki kiş hamuru hem dogal hemde oldukca besleyici geldi ve birkaç deneme oldu..

hepsindede aynı sonuc alındıgı için rahatlıkla yazabilirim dye düşünüyorum..yanında şirin domateslerle servis edilince baya lezzetli olmuş dedik birbirimize..

tarife gecmeden once kiş hamuru haricinde harç karısımının kendime ait oldugunu söyleyeyim..
kendi kendimi bu karısım için tebrik ettim cunku kırmızı biber yemeyen kardeşlerimde caktırmadan yutuvermişlerdi :DD


ÇÖREK OTLU KIRMIZI BİBERLİ MISIRLI KİŞ (QUICHE)
hamuru için;

3 yemek kaşığı soğuk su

125 gr soğuk tereyag

1 yumurta

3 su bardağı tam bugday unu (o da ne ki diyenler kullandıgım bu un.. tıklayın)


harcı için;


1 yemek kasıgı çörek otu

5 adet orta boy közlenmiş kırmızı biber

2 yemek kasıgı mısır

5 yemek kasıgı ezilmiş beyaz peynir

1 yumurta

200 ml bir kutu krema

1/2 su bardagı sut


hamur için;

rondoya soguk tereyag un koyun ve ekmek kırıtısı gorunutsu alana kadar karısıtırın

bu karısımı bir kaba alın ve yumurtayı ekleyin iyice yogurun ve max 3 yemek kasıgı kadar su ekleyerek hamuru toparlayın ve 30 dakika buzdolabında dinlendirin


harc için biberleri közleyin sogutun boydan 4-5 parcaya bölün

1-2 cm uzunlugunda dilimleyin ve çörek otu mısır peynri ile karıstırın

diğer yanda süt krema ve yumurtayı cırpın

hamuru dolabtan cıkarıp 25-30 cmlik yaglayıp unladıgınız tart kalıbına hamuru yayın

**hamur artarsa sorun değil streç filmle kaplayıp buzluga kaldırın

hazırladıgınız mısırlı harcı sonrada kremalı harcı dokun ve 180 derece ısıtılmıs fırında üstü kızarıncaya kadar yaklasık 30-40 dakika pişirin



**bu posttaki tum tarifler baharat ye etkinliği içindir

**tarcınlı kurabiye ve muffinler minik atıstırmalıklar etkinliğine gonderilmiştir




aşırı yoruldum yazarken şimdilik durum bu olay sizin beğeninize kalmıs :)


sevgilerimle..



gokche!