TİRAMİSU ;)




aslında ne tatlı ne pasta bu tiramisu..bol yumurtalı ve peynirli krema altına saklanan kahveli savoiardilerin eşsiz lezzetide denebilir :)

bence tiramisuyu tiramisu yapan yumurta mascorpone ve kahve ile ıslatılmıs savoiardiler..bunlardan biri eksik oldumu pek lezzetli olmuyor..tabi işin komik yanı evdeki mascorpone peynirinin bitmiş olması idi bu tiramisuya basladıgımda :)))

gecenin bir vakti oluşu ve marketlerin kapalı oluşu mecburen mascorponesuz tiramisu olmasına sebep oldu :))


ben yinede ertesi güne hemen yetiştirmeniz gerekn bir tatlınız varsa tavsiye ediyorum :)



TİRAMİSU


500 ml süt

1/2 su bardagı toz şeker

1/2 su bardagı un

200 gr mascorpone / ben krem peyniri kullanmak zorunda kaldım :)

1 yumurta sarısı (6-7 ye kadar cıkaranları okudum ama bir yerden sonra bende alerji yapıyor mecburen bu kadar kullandım)

1 paket savoiardi

1/2 su bardagı kaynar su + 4 tatlı kasıgı sert kahve(ben nescafe gold kullandım)

serviste kakao, beyaz çikolata rendesi, frambuaz

*** 6-7 kup için uygun oldu dilerseniz altta ki fotografta oldugu gibi ufak şirin bardaklarlada servis edebilirsiniz























önce süt un ve sekeri yumurta sarısını sos tencerenize atıp koyu kıvamına gelmesi için orta ateste karıstırın

fokurdamaya baslayınca ocaktan blendır/mixerle iyice çırpın,ılındığında eyn

kaynar suyla karıstırdıgınız kahveyi kuplara bir kaç parca halinde bölüştürdüğünüz savoiardilerin üstüne paylastırın

ustune kremanınızı dokup soguması için dolaba kaldırın

şayet bardaklarda servis edecekseniz bir sıra biskuvinizi bir sıra kremanızı dokup 2 katlı bir yapı elde edin


soguduktan sonra kakaoyu bir süzgeç yardımıyla serpin rendelediğiniz beyaz çikolatayı ortasına serpiştirip tam ortaya frambuazlardan birer adet yerleştirin

























ve benim gibi tum bu yorgunlugun ustune birtane kaçamak yapın! :)))


afiyet olsun :)



sevgilerimle..

gokche!