İKİ RENKLİ CHEESECAKE( EBRULİ CHEESECAKE )























Anne willian'ın kitabından..





























EBRULİ / ÇİKOLATALI / İKİ RENKLİ CHEESECAKE


taban için;

150 gr / kepekli tatlı biskuvi (burçak)

75 gr / 4 corba kasıgı tuzsuz tereyag


peynirli dolgu için;

150 gr / 2 kare paket sade bitter çikolata

500 gr sürülebilir krem peynir veya lor peyniri

150 gr tozşeker / 2,5 kahve fincanı

2 yumurta

5 ml / 1 tatlı kaşığı vanilya



kalıbı yaglayarak baslamıstı işe anne willan ama ben kalıbı yaglamadım

çok ince çekilen burcakları eritilmiş tereyagınızla karıstırın 20 cmlik kalıbınızın kenarlarına tabanına eşit şekilde yayın ve sertleşene kadar buzdolabında 30 - 60 dakika soğutun

fırını 180 derecede ısıtın

çikolataları benmari usulu eritip sogurması için kenara alın

krem peyniri bir kapta yumusayıncaya kadar 2-3 dakika çırpın şeker ve vanilya esansını ekleyip
cırpmaya devam edin

yumurtaları birer birer ilave edin ve hava almamasına dikkat edin

bu dolgunun yarısını buzdolabında soguttugunuz kalıbın içine ekleyip kalan yarısına eritip soguttugunuz çikolatayı ekleyin

çikolatayı eklerken beyaz harcın ustune cember olusturun ve bir bıçakla ebruli desen vermek için s harfleri çizin bu sayede ebruli desen daha kısa surede olusacaktır

fırına verdiğiniz kalıbı 50-60 dakika pişirin ve en az 4 saat buzdolabında bekletin

kenarları sertleşmişse yeter ortası yumusak kalabilir


****ben ;


harca 3 yemek kasıgı silme un ekledim

peynir için ulkerin 550 grlık labnesiydi

çikolatam kahve dunyasının 170 gr bitter küvertürü idi

fırına minik kaselerle su yerleştirdim

ayrıca harcı ikiye bolmede sorun yasadıgım için iki renkli cheesecake elde ettim

frambuazla servis ettim ki bu en yakıstırdıgım servis sekli..

hımm bu arada sadece kenarlarda catlama oldu buda normalmiş sanırım :)





sevgilerimle..


gokche!