MP3 PASTA & YAŞ PASTA & DOĞUM GÜNÜM

25 OCAK 2009 EKLENTİSİ;


BUGÜN BENİM DOĞUM GÜNÜM NE KOMİKTİR Kİ DÜN GECE AKLIMA GELDİ :)

DİLERİM UZUN YILLAR YAZAR VE HAYALLERİMİ GERÇEKLEŞTİREBİLİRM :)

DOĞUM GUNUMU KUTLAYAN HERKESE TESEKKUR EDERİM :)


DOĞUM GÜNÜ KIZINDAN SEVGİLERLE... :)



























kutlayamadıgımız 2 dogum gunumuz vardı..babam ve kız kardeşim gelir gelmez once onlara giriştim :) ipod veya şirin bir mp3 yapacaktım kız kardeşime..babamada sade bir yaş pasta :) ama şirin bir mumu muhakkak olacaktı :)

kız kardeşimi aradım arkadaslarıyla bu aksam bizdesiniz dedim gun belirledim bol salatalı ve muzlu çilekli mp3 pastalı bir masa hazırladım..

kızlar pastayı cok begendi hatta sabah yaparken evde olan annemin arkadasları satısa gec diye ısrar etmeye ve sipariş vermek istediklerini soyleyince olayın boyutu benim için oldukca sevindirici oldu :) ama ben ne yaptım kendimi tam egitmeden sipariş almak istemediğimi belirtip yavasca mutfaga işimin başına sıvıştım :)


neyse tam adam akıllı pastacı olmak için eğitim sart..nasip inşallah becerebilirim..şimdilik amatör pastalarla idare etmek gerek:)


pastalardan kısaca bahsetmek gerekirse;

**pandispanya emel başdoğanın krema benim.verdiğim ölçüler iki pasta için!

**kaplamada yaklasık 1 kg seker hamurum gitti :) acilen evde kendim imal etmeliyim! :)

**meyve olarak MP3 pastasında çilek,muz kullandım.babamın yas pastasında ise muz ve frambuaz vardı. üst süslemeyede çikolataya bandırılmıs iki çilek oturtuverdim

**bu arada su keki duzgun katlandırmayı cozdum ama anladım ki eğitime ihtiyacım var :D































fotograflar oldukca karanlık cunku fotograf cekmek son dakka aklıma geldi hep..belki de tum problem buydu :)) yaş pastanın süslü çilekleri ise sogumayı beklemedikleri için biraz ilginç oldular pastanın üstünde:)



























dilim fotografı için bayağı ugrastım ısık,karanlık,makine ugrastım ama en sonunda cok tatmin etmesede fena olmayan bir fotograf cektim :)


aynı gun cıkarmak oldukca zor olsada son derece keyifliydi benim için sabah kız kardeşimin aksam babamın dogum gununu kutlayıp tum gun doyasıya pasta yedik :)))

tarifi detaylıca yazmaya calıstım :)

gerekenler;

** kakaolu nemli pandispanya
**beyaz çikolatalı krema
**frambuaz,muz,çilek
**yaş pastayı sıvamak için 200 ml krema ve 2 poşet krema sertleştirici veya 1/2 su bardagı sut + 1 poşet krem şanti ve hindistan cevizi



NEMLİ KAKAOLU PANDİSPANYA(kitapta çikolatalı pandispanya yazıyor)


**ben bu pandispanyayı orta boy yaklasık 20-23 cmlik kare borcam ve 18-20cmlik kelepçeli kalıpta pişirdim



12 yumurta

340 gr toz şeker (1,5 sb)

1 çay bardagı portakal suyu

225 gr un (1,5 sb)

100 gr kakao (2/3 sb)

**bahsedilen bardak 250mllik



175 derece 35 - 40 dakika


şekerin yarısı ile yumurta aklarını kar haline getirin.bıcakla kesilecek kıvamda olmalı

şekerin kalan yarısı ile yumurta sarısını çırpın. mayonez kıvamında olmalı

bir kaba bu iki karısımı boşaltın

kakao ve unu eleyerek ekleyin bir tahta kasık veya spatula ile yavasça karıstırın kesinlikle cırpmayın

**hamurun 1/3unu yuvarlak kalıba kalanı borcama doktum ben aslında tarif 2 adet 23cmlik kalıp için

fırına atın ve cıktıgında ters cevirip sogutun




BEYAZ(FİLDİŞİ) ÇİKOLATALI KREMA


3 su bardagı sut

3 yemek kasıgı un

2 yemek kasıgı mısır nişastası

1 yumurta sarısı

1 su bardagı beyaz(fildişi) çikolata kırığı


süt un ve nişastayı sos tencerenizde iyice karıstırın ve ocaga alıp pişirmeye baslayın

koyu kıvam aldıgında yumurta sarısınıda ekleyip fokurdamasını bekleyin

hemen ardından çikolatayı katıp ocaktan alın bir kenarda blendır veya mikserle çırpın

soguması için bir kenarda bekletin,kıvamı oldukca koyu olacak sizi zorlamayacak


yapım aşamaları;



pandispanyaları ikie kesin(3e bolunebilirdi fakat vaktim yoktu)

servis tabagınıza aldıgınız pandispanyaya kremayı dikkatlice sürüp meyveleri yerleştirin

meyvelerin uzerinede bir miktar krema sürüp diğer kek katını kapatın


burdan sonra 2 pasta için farklı adımlar var;

200 mllik soguk kremayı ve 2 paket krema sertleştiriciyi çırpın

mp3 pastası için;

dısını krema ile -az bir miktar- seker hamuru yapışsın diye yavasca sıvayın ve dikkatlice seker hamuru ile kaplayıp dilediğiniz suslemeleri yapın :)

yaş pasta için ise;

kalan tum kremayla sıvadıgımız pastamızı bolca hindistan cevizine bulayın yaklasık3 su bardagı gerekebilir:) ve en ustunede iki adet çikolatalı çilek oturtun :)



mutlu hafta sonları..



gokche!

45 yorum:

birdutmasali dedi ki...

gökçeciğim merhabalar canım.
doğum günlerini kutluyorum ailenin canım.
nice güzel günleriniz olsun.
çok sevgiler. NuNu

Canan dedi ki...

Sevgili Gökçe,
Yaşın çok genç ama belliki çok maharetlisin. Pastaların harika canım. Sitene şöyle bir göz attım ve dedim tek kelimeyle harika. Siteni bağlantılarıma ekliyorum güzelim iznin olursa.

Sevgiler

neslihan dedi ki...

Sevgili Gökçe babana ve kardeşine güzel yıllar diliyorum.pastaların harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Babacığına ve kardeşine mutlu yaşlar diliyorum canım..

Pastaların ikiside olağanüstüler..Ellerine sağlık bitanem..Eeeee,sen artık oldun canım..Güzel günlere tüm sevdiklerinle..


Sevgilerle kal pastacı prenses..

ÖZGÜLÜNTARİFLERİ dedi ki...

canim gokcem babanin ve kizkardesinin dohum gunlerini kutluyorum canim.Birbirinizle gecireceginiz cok guzel gunler diliyorum.

pasta nefis olmus ellerine saglik.
kucak dolusu sevgiler.

derya dedi ki...

Canım Gökçem öncelikle yaşgünü sahiplerine sağlıklı ve mutlu uzun yıllar dilerim.Yine harikalar yaratmışsın canım ellerine sağlık öptüm...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Babanın,kızkardeşinin doğum günleri kutlu olsun Gökçe'ciğim.

Ellerine sağlık.

Öpüyorum...

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

gökçem aile fertlerinin doğum günü kutlu olsun canım harika pastalar hazırlamşsın ellerine sağlık sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Babanın ve kardeşinin doğumgünlerini kutluyorum.Beraberce nice mutlu yıllara

pastalarda harika görünüyor.Ellerine sağlık

Begüm dedi ki...

Kardesinin ve Babanin dogumgünü kutlu olsun canim. nice saglikli, mutlu yillara...
pastalarda harika olmus. Ellerine saglik canim.

Özlem dedi ki...

İyiki dooğduuun Gökçeeee :))
Tüm dileklerin gerçek olsun,
Kardeşnin ve babanın da yeni yaşları hayırlı vr uğurlu olsun,
hepinize nice yıllar diliyorum,
sevgilerimle

mine dedi ki...

doğumgünlerinizi kutluyorum nice uzun yıllar hep beraber olmanızı dilerim pastalar da blogda mükemmel emeğinize sağlık

Baharcicegi dedi ki...

babanin ve kardesinin dogum günlerini kutlarim,pastalar cok güzel ellerine saglik genc pastaci

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Nice mutlu yıllar dilerim.

birdutmasali dedi ki...

HER YIL SANA ARZU ETTİĞİN BİR İNCİ TANESİ DAHA EKLESİN GÖKÇECİĞİM..
SEVGİLER CANIM.. SAĞLIKLAR BEREKETLER..........

pel!n dedi ki...

Gökçecim inan gün geçtikçe çok daha güzel pastalar yapıyorsun,tebrk ediyorum öncelikle...

Doğum günü kutlu olsun...Nice mutlu senelere...Tüm hayallerin gerçek olsun..


Bence blogunda bu pastaları satabilirsin..Telefonunu ve sana ulaşmanın yollarını mutlaka iliştir...

Sevgiler..

Renkli Kurabiyeler - Zülbiye dedi ki...

Gökçecim doğum günün kutlu olsun. Upuzun sağlıklı huzurlu ve mutlukluk dolu bir ömür gerçirmeni dilerim. Ellerine sağlık çok güzel pastalar yapmışsın. Gerçektende günden güne kendine bişeyler katıyorsun inşallah sansın açılır siparişlerde alırsın.

Hansa dedi ki...

Ttalım tüm ailen sevdiklerinle iyi seneler nice yaşlar canım.
öpüyorum seni marfiteli kız...

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

aaaa şimdi gördüm bu postunu.ii ki doğmuşsun Gökçecim.Demek ki sen de benim gibi Kovasın.nice senelere sağlıkla ve mutlulukla inşallah.benim de perşembe günü doğumgünüm.ama içimden hiç pasta yapmak gelmior bu yıl.yaş 33 olacak ya içim karardı bak şimdi:((
öptüm seni

Damak Tadı dedi ki...

Ben senin doğum gününün olduğunu görmedim canım..Veya atlamış olabilirim..Artık şaşkınlığım beni aştığından çok görmezsin bana umarım..))


Doğum günün kutlu olsun Gokche'm..Nice mutlu yaşlara tüm sevdiklerinle beraber..Güzel ve mutlu yaşa daima..(İnşallah)


Öpüyorum yanaklarından ve sevgilerimi gönderiyorum bir bir..)


Mutlu bir hafta geçirebilmen dileğiyle canım..

şeker pasta dedi ki...

Gökçecim, sen çok yeteneklisin canım pasta yapmak konusunda mp3 pasta çok güzel olmuş... ve tabii diğeride...
Ailenin yaş günleri kutlu olsun...
Hep birlikte nice seneler geçirmeniz dileğiyle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun fıstığımmm. Nice güzel yaşların olsun.

Kocaman öpüyorummmmm.

SERAP dedi ki...

Dogum günün kutlu olsun.

TAZE NANE dedi ki...

Pastalar harika yani.
Ellerine sağlık. Çok harika görünüyorlar.
Babanın ve kardeşinin yaş günleri kutlu olsun.
Mutluluklar ve sağlık dilerim.
Sevgiler.

berrin açılmış dedi ki...

gökçeciğim
hepinizin doğum gününü kutluyorum
bütün güzellikler sizlerle olsun

birdilimdus dedi ki...

Canım benim hepinizin doğum günü kutlu olsun ve sen de uarım tüm dileklerine ulaşırsın :))) Pastalar da harika!!!Ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Eda dedi ki...

Ay daha ne kadar adam akıllı pastacı olacaksın acaba :)) Müthiş olmuşlar..
Tüm doğum günü sahiplerine nice nice mutlu güzel yıllar dileriimm :)
Sevgiler canım

Semra Altay dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun. Benimde 27 ocak. Aynı burçtanız demek ki. Pasta harika. Ellerine sağlık.
Sevgiler.
www.semraninmutfagi.com

Nane Şekeri dedi ki...

Gokcecim kusura bakma gec oldu biraz Dogum gunun Kutlu olsun :)
Nice senelere canim.
Sevgiler
Not: Pastalar sahane

HÜLYA dedi ki...

merhaba gökceceiğim.

tüm doğum günlerini kutluyorum nice mutlu yıllara.

yaşına rağmen bunca hamaratlık maşallah valla. hemde bide öğrencisin 2. kez maşalalh..

pastalar süper görünüyor... ellerine sağlık.

sevgiler tatlım öptüm

Düş bahçesi (Düşler Mutfağı) dedi ki...

Canım kuzucuğum,

babanın ve kardeşinin yeni yaşlarını kutlar, hayırlı bir ömür dilerim ...Ellerine sağlık, her iki pasta da çok güzel görünüyor...

Sevgiyle kal,

Düş bahçesi (Düşler Mutfağı) dedi ki...

Bu arada kuzucuğum,

senin de doğumgününü kutlar, neşe sevgi ve enerjinin asla tükenmemesini dilerim...

Hep mutlu ol...

sevgi sev sağlıkla kal bitanemmm,

Adsız dedi ki...

elinize sağlık

Zeynep dedi ki...

canımmmm doğum günün kutlu olsun.
sağlıklı, huzurlu,pembe pembe aşk dolu günler dilerim sana:)
babanın ve kardeşinin doğum gününü de kutlarım.
iyiki doğmuşsun...

pastalarda nefis görünüyor.

öptümmmmmmmm

Adsız dedi ki...

pastalaranız çok güzel olmuş elinize sağlık pasdinpayayı düzgün katlandırmayı nasıl yapıyorsunuz

Zarpandit :) dedi ki...

düzgun katlandırma için pasta malzemeleri satan dukkanlarda ozel teller mevcut onları kullanabilirsiniz 10 ytl cok asırı pahalı değil

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Gökçem, senin , babanın ve kardeşinin doğum günlerini ayrı ayrı kutluyorum..Nice sağlıklı sıhhatli mutlu yıllara inşallah..

Pastalarına bayıldım, çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık tatlı bacım..
Öpüyorum çok...

Betül dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun, herşey gönlünce olsun Gökçe'ciğim.

Sevgilerimle.

RUMEYSA dedi ki...

oooo ne amatörüü yaa basbaya hazır pasta gibi olmuşşş :)

ellerine sağlıkk

bu arada tarafımca mimlendinn

Hatice dedi ki...

yeni yaşın kutlu olsun, sağlıklı, mutlu, hayallerinin gerçek olduğu bir ömür dilerim, küçük oğlumla doğum günleriniz aynıymış:))
pasta da nefis görünüyor, ellerine sağlık...
kardeşin ve babanın doğum günleri de kutlu olsun, hep birlikte nice güzel yıllar...
sevgiler...

lezzetyolculugu dedi ki...

Merbalar Gökçe senin ve ailenin geçmiş doğum günlerini kutluyorum pastaların hepsi birbirinden güzel.Genç yaşına rağmen çok maharetlisin.Ellerine sağlık.Bu arada belirteyim seni mimledim :)

Leyya dedi ki...

mutlu yıllar güzelim

Aybike Ceylan dedi ki...

Gec oldu ama, nice saglikli yillar ailene, Gokce'cigim,

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Gec oldu ama, nice saglikli yillar ailene, Gokce'cigim,

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

SOFRAM dedi ki...

Gökçe'ciğim doğum günün kutlu olsun canım, daha nicelerine sağlıkla mutlulukla ulaşırsın inşallah...Ayrıca baban ve kardeşin için yaptığın pastalar da çok güzel,ellerine sağlık, onlara da sağlıkla nice yıllar...
Görüşmek üzere sevgiler...