ÖZGÜRLÜK SOLUMAK VE BİRİKTİRDİKLERİM..





özgürlük dedikleri böyle bir şey olmalı :) zafer kazanmak doğruya sabırla yaklaşıp amacına ulaşmak böyle bir şey değilmi :) ?

yasakları iliklerine kadar benimseyen birine bloggerda yasaklanmıs dendiğinde pek etkilenmez aslında..ya da ben oyle sanıyordum..ilkin gecer dedim ama morelim bozuktu...sonrasında uzadığını gördüm ve olayın suyu çıktı ve artık sıkıldıgımı hissettim..tamda işte şimdi şu postu yazmadan once acaba acılmısmı bakayım dedim ve açılmış!

hemen yazacaklarımı fotograflarımı sevincimi yuklendim ve yazmaya başladım :)
 
bu arada mutfaga girdim elbet cokca ama buruktum sonucta paylaşamayınca ne kadarda anlamsız kalıyor çikolata bile..

şeker hamuru ye etkinliğine katılması gereken bir tarifim daha vardı bayramda yaptıgım.. ama malum anca yetiştirebildim hemen mailinide yetiştirmem gerek:)

ps: bu pastanın pandispanyasını İSMEK yemek kurslarına giden bir bayandan almıs annem..cok begendik kekini kremasını muhakkak sende yap demişti ben tarifi 20 cmlik kalıba uygun ve kakaolu yaptım...



KROKANLI CREME OLELİ PASTA

pandispanya için:

3 orta boy yumurta

1/2 su bardagı sıvı yag(mumkunse fındık yagı kullanın)

1/2 su bardagı süt

1 su bardagı şeker

1 paket k.tozu

1 paket vanilin

25grlık bir paket kakao

1+1/4 su bardagı un


krema:

1 paket kakaolu creme ole

1.5 su bardagı süt

1 paket antep fıstıklı krokan

dışı için ise:

şeker hamuru kırmızı gıda boyası gümüş renkli inci şekerleme değişik boylarda kalp kopatlar

pandispanyayı bir gun önceden pişirdim..

yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz

süt ve yağı ekleyip 1- 2 dakika daha çırpıyor ve un k.tozu kakao vanilini eleyerek ekliyoruz

homojen bir karısım olana kadar çırpıp önceden ısıtılmıs 180 derece fırında yaklasık 40 dakika pişiriyoruz

ertesi gün sogurk sutle creme oleyi hazırlayoruz

2ye ayırdıgımız pandispanyamızı(3ede bolebilirsiniz)sütle ıslatıyoruz 
 
creme oleden tabandaki pandispanyamıza bolca sürüp üstüne krokanları kırarak atıyoruz yine ustune az miktarda creme ole sürüp üstüne diğer pandispanya dilimini kapıyoruz

hafifce birbirlerine tutunması için bastırıp dısını kalan creme oleyle sıvıyoruz ve şeker hamuruyla kaplıyoruz


dilerim bir daha boyle bir saçmalık yaşamayız..nice cumhuriyetli yıllara:)))


sevgilerimle..


gokche!

GECİKEN TARİFLER..



herhalde artık yazamayacagım dedim ilk kez bugun :) vakit bulamadım ilk defa..kurs arastır odevleri arastırmalara biriktir ama yapma bir zahmet :D ve arkadaslarla kakarakikiri :))


aslında istanbulda güncelleyecektim sayfamı ama bloggerda problem yaşadım bende flickr dan farklı fikirler arastırdım :))) gerçekten meraklımıyım neyim diyede dusunmedim değil :))


tabi bloglarda uluslararası arkadaşlık ödülü vardı..bana ödülü layık gören veya düşünüpte gönderemeyen herkese çooooook teşekkur ederim..bu derece sevildiğimi bilmiyordum aslında :) bu durumlarda domates misali kızarırım ve kızardım da:))
tekrar cok tesekkur ederimmmmmmm :))


işin garibi ben hala kime gönderceğimi bilmiyorum :( ilk önce tüm bu teşekkur ettiğim kanatsız meleklere gönderiyorum bu ödülü beni düşünmeleri dahi yeterdi :)




şimdide benim olusturmaya çalıştıgım listem;




heryerden ama önce hayattan yasemin ablam(& minikim :) )


sihirli kepçem feyza bacummm :)


pastarda dan purçoooooo :)

düş mutfağı züzü :)

kibele:)

delfinamın eğlenceli dünyası :)


ordan burdan en çokta hayattan yasemin ablam ve minicik kuzusu-yirim onu- :)

 bir anne ama en çokta sevimli şirin bir bayan :)





ayriyetten tüm blog listemde davetlidir:) bu gruptaki bayanlar ise umarım ödülümü kabul ederler :)))




gelelim tariflere bu kadar umursamazca görünen tavrımdan sonra(ama valla geç bitiyor derslerim heba oldum bir üniversite ugruna:D) birden fazla tarif şart oldu :)))



















bu galetalar elde sevilmez diye tahmin ettiğim tuzlular aslında ama kardeşim bittikten sonra yap diye tutturunca baya tutuldugunu anladım :))) herkesin evinde olan malzemelerle ama katı yağsız bir tarif..







GALETA



1 su bardağı yogurt

1 su bardağı z.yağ

1 paket çeşnili kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı şeker

1 yumurta

aldıgı kadar un (yaklaşık 2-3 bardak kullandım)





yumurta sıvı yağ ve yogurdu elimizle karıştıralım

üstüne tuz ve şekeri ilave ederek yavas yavas önce k.tozu sonra unu ekleyerek yumusak bir hamur elde edelim

dilerseniz kutuk şeklinde dilerseniz yuvralak ama parmak kalınlıgında parçalar koparalım


180 derecede üstü kızarana kadar pişirelim..


DRAJELİ H.CEVİZLİ PASTA



Kek için;
4 yumurta
½ çay kaşığı tuz
120 gr toz şeker
40 gr nişasta
100 gr un
60 gr yumuşamış tereyağ
Ara ve üst krema;
½ su bardağı süt (veya meyve suyu,şekerli su,kahve)
1 kutu(400ml)h.cevizi sütü
1 paket(2 poşet) krem şanti
Bir avuç kahve dunyasından aldıgım kahveli drajeler
Dışı süslemesi için;
Kakao
h.cevizi
file fındık
varsa truff
20 cmlik kek kalıbınıza..

Sıcak su dolu bir kaba yumurtaları yerleştirin
Kaynar su dolu tencerenin içine çukur bir cam kap yerleştirin
Sıcak suya bıraktıgınız yumurtaları bu kaba kırın
tuz şekeri ekleyin mayonez kıvamına gelene kadar çırpın
tencereye yerleştirdiğiniz bu kabı çıkarın ve karım soguyana kadar cırpmaya devam edin
nişasta ve unu başka bir kaba eleyin ve sıvı karısımımınızı ekleyin
en son yumuşayan tereyağınıda ekleyin kısa süre daha çırpın

yağlı kağıtla kapladıgınız kalıbınıza (ASLA KENARLARINI YAĞLAMAYIN KARISIM KALIBA TUTUNARAK
TIRMANARAK ÇIKACAKTIR. SÜRDÜĞÜNÜZ YAĞ İSE TUTUNMASINA YANİ KABARMASINA ENGEL
OLACAKTIR) karışımı dökün ve önceden ıstılmış 180 derece fırında yaklaşık 20-30 dakika pişirin
**fırın kapağını asla açmayın.pişip pişmediğini anlamak için kurdan testini uygulayın. yogun dokulu güzel bir pandispanyanız olacağı garantidir:)

Pandispanyamı bir gün önceden pişirmiştim ertesi gün;
pandispanyayı 2 ye böldüm- 3 ede bölünebilirdi -
400mllik soğuk Hindistan cevizi sütüne bir paket krem şantiyi ekledim ve çırptım
2 ye ayrılan pandsipanya parçalarını yarım su bardağı sütle ıslattım (kek çok kuru değildi ama ben
ıslak seviyorum diye ekledim siz eklemeyebilirsiniz)
Aralarına kahveli drajeleri ekledim ve drajelerin üstüne kremadan bir miktar daha sürdüm
Pastanın dışını kremayla kapladıktan sonra etrafına avcuma aldıgım fındıklardan döşedim ve hediye götüreceğim tabağa pastamı aktardım
en üstüne kakaoyu( tabağada olacak şekilde mümkünse bu sayede daha süslü durdu) serptim ve en son h.cevizinide ekleyip truffları ortasına yerleştirdim











bayramda bu tabak teyzeme gitmişti hatırlarsanız:)))




gelelim bir diğer tarife..bu tarifi dunyanın en guzel kurabiyeleri kitabından gorup yaptım...gosterdiğim tattırdıgım herkes begendi..rengarenk olunca hersey değişiyor galiba :))










ŞEKERLİ KURABİYE

12 adet
175 gr / 1.5 su bardağı un

75 gr / 6 yemek kaşığı küp şeklinde doğranmış
tereyağı

40 gr / 3 yemek kaşığı ince çekilmiş şeker

1 adet yumurta akı (ben ilk yaptığımda yerine 1.5 çay kaşığı silme karbonat kullandım)

30ml / 2 yemek kaşığı portakal suyu (ben mandalina kullandım)

225gr renkli meyveli şeker (orta boy bir kase dolusu şeker kullandım.bayram sağolsun :) )




**Dilerseniz kurabiyenin baş kısmını delerek kurdelelere geçirebilirsiniz. O zaman bir miktar kurdeleye ihityacınız olacaktır..
Bu tarifte rondo muthiş bir kolaylık şöyleki ;

Unu rondoya eleyin üstüne tereyağını ekledim sonrasında şeker yumurta akı ve kıvamlıca bir hamur
elde edene kadar portakal suyunu ekledim
Yağlı kağıt serili tepsilere kopatlarla şekil verdiğiniz kurabiyeleri yerleştirin ve istediğiniz kopatla
içinde boşluklar açın..örneğin kurabiyeyi yuvarlak kesip ortasına kalp kopatla şekil verdim..şekerleri-
dilerseniz kırdıgınız dilerseniz tüm şekilde- açtıgınız boşluklara doldurun..
işlemi bitirdiğinizde altın sarısı rengi alana kadar 15- 20 dakika fırında pişirin tepside soğuttun.

afiyet olsun!


ps: diğer dosyam hali hazırda bekliyor düzenlemeleri oldugunda yayına koyaacagım :)))


sevgilerimle...



gokche!




HEM POFUDUK HEM LEZZETLİ KEK : HAVUÇLU KEK..




ANNEMİN HAVUÇLU KEKİ

4 yumurta

2 su bardağı şeker

1 su bardağı sıvı yağ

3 su bardağı un

1 tatlı kaşığı toz zencefil + 1 tatlı kaşığı toz tarçın

2 su bardağı rendelenmiş havuç

1 su bardağı kırık ceviz

1 çay kaşığı karbonat + 1 paket kabartma tozu


180 derecede yaklaşık 40 dakika

şeker ve yumurta krema kıvamında çırpıldıktan sonra un k.tozu karbonat zencefil tarcını eleyerek ekleyelim

en son ceviz ve rendelenmiş havucu ekleyip spatulayla karıstırıp 28-30 cmlik bir kalıba döküp onceden ısttıgımız fırına veriyoruz
servis esnasında ben h.cevizi ile susledim..

sevgilerimle..


gokche!

VİŞNELİ ÇOK ÇİKOLATALI MUFFİN..














malum neslihan arkadasımız en sevdiğim iki yiyeceğin etkinliğini yapıyor aklımda baska tariflerde gondermek var ama şimdilik bu muffinleri gönderiyorum :))) kolay gelsin canım..



VİŞNELİ ÇOK ÇİKOLATALI MUFFİN

14 adet muffin

180derece 20 dk


2 yumurta

1 su bardağı şeker

1 su bardağı damla çikolata

1,5 su bardagı un

1 su bardağı ayıklanmış çözdürülmüş çekirdeği çıkarılmıs vişneee

1/2 su bardağı sıvı yağ

1/2 su bardagı yoğurt

1 paket kabartma tozu


oda ısınında beklettiğimiz yumurtaları iyice çırpıyoruz şekeride ekleyip mayonez kıvamına getiriyoruz..

sıvı yag ve yogurduda ekleyip bir kaç dakika daha cırpıyoruz..

un ve k.tozuda eleyip ekliyoruz yine birakaç dakika çırpıp homojenleştiriyoruz

en son vişne ve çikolatayı ekleyip silikon kalıpların 2/3 sini doldurup sıcak fırına veriyoruz..

cıkardıgınızda benim fırsatım olmadı minik eller devreye girdi cunku :) ustune crem ole,ganaş,veya seker hamuru kullanabilirsiniz ustleri cok kabarmayacaktır cunku..



sevgilerimle..


gokche!

FINDIKLI DİLİMLER & DEPRESYONDAMIYIM NEYİM ?


hayatta ben cok sıkıntılı bir konumda oldugumu dusunmusumdur hep..

hep iki derede bir arada kalmısımdır cogu zaman..

mesela pastacılık ve üniversite istanbul ve sakarya..seçimlerim dogrumu yanlısmı hala bilemiyorum gelecek belirleyecek..

birileri için kendimi yıpratarak yaptıgım şeyler belkide benim zararıma oldu ne bileyim hislerim su aralar hep boyle..çok yanlısım var toparlamaya zamanım varmı mechul ama dini konuda vicdanen hep bir sızı var..cok yanlısın var gokce hala da devam ediyorsun sonun hayır değil diyor bir şey içimde..

durduramadıgım yanlıslar var cesaretim kırık hep bir huzun hali mevcut ölümden korkuyorum ki korkmazdım gercek hayata adım derdim hep..hiç affedilmeyecek bir gunahkar oldugunuzu hissettiğiniz oldumu işte tamda boyleyimm..
sadece sıkıntılı bir donem galiba yasadıgım..bunalım depresyon?belki olabilir..ama su ara okulu bırakıp alıp basımı gitmezsem bir daha hiç gitmem gibi..



*************************************************************************************


neyse sıkıntılarımla bogmak değil amacım..gecenlerde bol fındıkla yaptıgım kurabiyelerimi yayınlamadan olmazdı..
annem hediye gelen bir torba fındığı kırdı kavurdu bir akşam ve ben izlerken aklımdan fındıklı tum tatlıları gecirdim..



FINDIKLI DİLİMLER

2 su bardagı toz fındık

1 orta boy yumurta

125 gr tereyag

1.5 su bardağı pudra şekeri

1/2 çay kaşığı karbonat(karbonatım bittiği için bu kadar koydum aklımda daha fazla vardı ama tam oldu)

1 su bardağı un




tart hamuru yaparken yaptıgım gibi rondoya toz fındıgı unu karbonatı ve soğuk tereyagını koyun ekmek kırıntısı gibi olana kadar cektirin..kırıntı haldeki karısımı mermer tezgaha alıp havuz yapıp içine yumurtayı kırın..bundan sonra hala ekmek kırıntısı biçimindeyse hamurunuza un ilave edebilirsiniz ama baton şeklini alabilecek seviyeye kadar yapın bunu un fazla katılmamalı..bana yaklaşık 1 su bardagı un yetti hemen baton şeklini verdim bıcakla 1 parmak kalınlıgında dilimledim biraz aralıklı fırın tepsisine dizdim

180 derecede yaklasık 20 dakikada oldu yayılıp ustu kahve tonlarında olana kadar pişirin..

servis önerisi:
çikolata sosuna , benmari eritilmiş çikolataya batırıp üstüne h.cevizi gibi çerezlerle süsleyip servis edebilir veya tabak sunumunu bu sekilde hazırlayabilirsiniz.. afiyet olsun..
 

sevgilerimle...


gokche!

MİNİ KEKLER..MUFFİNLER :))


ÖNCELİKLE!!! bugün saldırgan kana susamış vahşiler yuzunden -insan demenin onlara şeref oldugu kanısındayım insan diyemeyeceğim- verilen şehitlerimiz için yasta oldugumuzu duyuruyorum! Allah bu felaketleri yapanlara daha beter felaketler yaşatsın diyorum! neler derdim neler söylerdim ama blogun belli sınırda kalması gerek..
ulkemizin PİSLİKLERDEN(!) TEMİZLENİP FERAHA HUZURA kavuşması dileğimle....







bayram o kadar yogunduki nefes almaya vaktim yoktu diyebilirim ustune birde grip salgınına yakalananlar kafilesine girdiğimde sonum tabiki yatak oldu :) ama olmaz duramıyorum mutfaga girdim bir kaç denemem oldu bloga baktım ama yazamadım :( bayramları bu yuzden gec kutladım :( muhakkak kutlayamadıklarım olacak cunku..


yukardaki fotografa gelince ne zamandır artık flickr kullanacagım desemde üşendiğimden off sonra yaparım diyordum ve en sonunda yataktan cıktıgımda mutfağa girmekten baska en iyi işi flickr'a fotograflarımı yuklemek oldu :)))



neyse alttaki muffinlere gelince..babam bir maç akşamı mahalledeki kankasını ayarlamıs gecenin 10 unda kendimizi onların evlerinde bulduk hem el öpecek buyuklerimiz vardı hemde babam arkadasıyla maç izleyecek keyif yapacaktı :))) 

babamın kankası bayılır kakaolu çikolatalı herseye:)) kakaolu muffini o amaçla yaptım daha oncedende- bilemiyorum tarifi aldıgım ustam yapmışmı ama ben yaptım:) - zencefil ve tarcınlısını yaptım :)))


ikisininde ana mantıgı aynı..



KAKAOLU MUFFİN


4 kahve fincanı şeker

2 yumurta

2 kahve fincanı yogurt

2 kahve fincanı sıvı yağ

6 kahve fincanı un

3 çorba kaşığı kakao

1 paket k.tozu



yapılışı;


yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın..

sıvı yag ve yogurtu ekleyip 1 dakika kadar daha çırpın..

unu k.tozunu kakaoyuda eleyerek ekleyin çırpın

****en son eger çikolata eklenecekse tahta kasıkla ekleyip karıstırın ve kalıplara pay edip ustunede bir miktar çikolata serpin..


180 derecede yaklaşık 30 dakika pişirin.. bende orta boy 16 adet muffin çıkıyor bu tarife gore..





ZENCEFİLLİ TARÇINLI MUFFİN



malzemelerden kakaoyu ve eger eklemişseniz çikolatayı çıkarın geri kalan tum malzeme ve yontem aynı..


unu ve kabartma tozunu elerken ;


2 tatlı kaşığı dolu dolu zencefil

1/2 tatlı kaşığı dolu dolu tarçın eklerseniz miss gibi muffinleriniz hazır olur:)


ben tarcını pek sevemiyorum ondan az kattım siz miktarı arttırabilirsiniz..

ayrıca uzum ceviz fındık ekleyebilirsiniz ama 1/2 su bardagını geçmesin..



sevgiler..


gokche!

BAYRAM ALTERNATİFİ : KALBURABASTI & KADAYIF





hayırlı akşamlar...


bayrama devam ederken biten tatlılarınız için bir alternatif..














bir kaç yerde yediğim kalburbastı resmen şerbetli hamur halindeydi ki ben sadece bu durumu verdiğim dilber dudağı tarifinde seviyorum..bu tarifte irmik var...ve anneme ait..denediğinizde hiç pişman olmayacaksınız :) sadece bu halini yiyebiliyorumda ben :)


KALBURABASTI


malzemeler;


orta boy bir çorba kasesi ile


4 kase un

1 kase irmik

3 yumurta

1/2 kase p.şekeri

250 gr margarin (biz tereyag kullanıyoruz tum katı yaglar için)

1 tatlı kaşığı karbonat


şerbeti;


1.5 kg şeker

1.5lt su

1/2 limon suyu ve kabuğu(sıktıktan sonra hemen içine atılıyor rendeleme kesme yapılmıyor!doğal aroma niyetine..)





yapılışı;


sıvı malzemeleri elinle homojenleştirip kuruları eleyerek ekle..

kulak memesi kıvamında bir hamur olacak,fotoğrafta aşamaları göstermeye çalıştım..

yalnız suna dikkat edin fotograf 2 deki gibi bastırmadan yalnızca yuvarlayın bu sayede ortasındaki delik hava alacak heryeri pişecektir..

annemin o kullandıgı alete hala ad bulamıyoruz kalbura bastı aleti dedik en sonunda bilemiyorum tutarmı :) annem evde kırılan eski rondosunun delikli parçasını kullanıyor..ama siz kevgir kalbur süzgeç kullanın sağlıklı olan bu :D

tepsiye un serpin oluşturdugunuz kalbur biçimle tatlıyı tepsiye dizip 180 derecede 20 dakika pişirin..(bizimkiler ışıktan beyaz gözükmüş pişsede gözunuz aldanmasın :) )


şeker ve suyu ocaga koyun kaynamaya baslayınca yaklasık 15 dakika bekleyin sonra yarım limonu sıkın ve limon kabugunu içine atın 10 dakika daha kaynatın...


şerbet ve hamur sıcak olacak şekilde tepsiye şerbetimizi dökelim, yaklaşık 30 adet çıkıyor..














KADAYIF


malzemeler;


1 kg kadayıf

1.5 su bardağı sıvı yağ

kuru ceviz miktarı yaklasık yarım kg ama siz damak zevkinize gore azaltıp cogalta bilirsiniz..


şerbet;

2kg şeker ve üstüne 3 parmak geçesiye su(yaklaşık 10-12 bardak oldu ama yinede siz kontrol ederek dokun)




yapılışı;



kadayıfı didikleyin ve ardından sıvı yağı azar azar ekleyerek kadayıfa yedirin..

bir kasenin içine kadayıfı yayın ve içini oyun, yaptıgınız oyuga cevizi katıp bohca misali kasenin yanlarına tasan kadayıfı ustune kapayın ve avuc içinizin uzunlugunda bir burma elde edin..burda en önemli nokta tepsiye yaklasık 2 parmak aralıkla yerleştirmeniz burmaları,diğer turlu dipdibe kondugunda burmaların yanları pişmez..


ya da borcamınızın en altına yağlanan kadayıfı iyice yayın üstüne cevizden atıp tekrar kalan kadayıfı kapayın..burda en önemli nokta cok fazla sıkıştırmanız..



180 derecde üstü kahverengileşinceye kadar pişirin yaklaşık 30-40 dakika surdu bizim fırında..çıktıgında şerbet ve kadayıf ılık olacak şekilde şerbeti kadayıfa yedirin..




afiyet olsun...


sevgiler..


gokche!