TENCERE KEKİ






























internete yazdıgınızda envai çeşit blogda bu denemeyi gorursunuz ama ben aşagıda vereceğim şekilde yaptım ...tarifin aslı oktay ustaya ait..


































TENCERE KEKİ 


1 yumurta

1.5 çay bardagı şeker

1 çay bardagı süt

2 çay bardağı un


2 yemek kaşığı kakao(kakaosuz için yerine aynı mıktar un koyun)

1 paket k.tozu

1 paket vanilin



elde çırpınçada oluyor merak etmeyin şimdiden belirteyim tum fotograflarda elde cırptım ogrenci evinde mikser ne gezer dimi ama ? :)


yummurta ve şeker çırpılır ustune sut eklenip homojenleştirilir

en son un kakao k.tozu ve vanilin elenerek eklenir


fotograftaki gibi ister kahve fincanlarınıza ister mini kaselerinizin içine muffin kagıtlarınızı oturtarak harctan kaplarınızın 3/4üne gelecek sekilde harctan konur

tencereye yerleştirdiğiniz kaplarınızın 3/4üne gelecek şekilde su konur ve kapak kapatılarak ki bu anda kapagın altına bez sıkıstıranlar olmus sonucta buhar sonucu olusan damlalar keke damlamamalı ama ben yapmadım :) bişicikte olmadı :)

yuksek ateste kaynama noktasına gelene kadar bekleyin fokurdayınca altını kısıp 20 dakika daha pişirin ki bu raddede izlemek cok keyfli yavas yavas kabarıyor cok eglenceli :)


20 dakka sonunda kapagı acmadan 15 dakika daha bekleyin veeeeeeee acın kekiniz hazırrrr! :)



borcamda pişirirkende ufak bir diktortgen borcam kullandım ve verdiğim ölçülerin 3 mislini alıp 190 derecede pişirdim..

yagsız olusu asla ve asla tadında belli değildi..


sevgiler....


gokche!