HİNDİSTAN CEVİZİ SÜTÜ İLE İKİ FARKLI MUFFİN

herkese gecenin bir vaktinden merhaba :)
























ayrıca ustteki fotograftaki sag ust koşedeki muffinler ev için yapılanlar ozellikle yag katmadan h.cevizi sutunun kendi yagı yeter diye dusunerek yapıldı..cok hafif sakızımsı kıvamı var dedim ben ama kız kardeşim harika ya demekle yetindi galiba ona bu muffin için kusur sormamam gerekliydi :)


ÖNEMLİ...!! : bu tarifte 2 yumurta sarısı çöpe gitmedi akisne tart için kullanıldı onuda eklediğimde rahatca tarifi kullanabilirsiniz :))




 
























YAĞSIZ ÇİKOLATALI MUFFİN


200ml h.cevizi sutu

1 çay bardagı sut

3 yemek kaşıgı yogurt

1 tane yumurta + 2 tane yumurta beyazı

1 su bardagı şeker

1 paket kabartma tozu

2.5 su bardağı un

yaklasık 1 su bardagı kırık çikolata(ben kahve dunyasından aldıgım %70 kakao içeren bitter kullandım)

18-20 adet..190 derecede 15-20 dakika pişirin..

yumurta beyazları kar hale getirilir

diğer bir kapta y.sarısı şeker sut h.cevizi sutu yogurt homojenleşene kadar cırpılır

bu iki karısım yavasca birbirne yedirilir ve un k.tozu elenerek eklenir dikkat cok cırpmayın!

muffin kalıplarına paylasıtırlır ve fırına verilir..
























bu annemin arkadaslarına giden muffinler..garip olan annem resmen saniyesinde bitti anneler en cok cocuklarına aldı dedi :) cok mutlu oldum sonucta işin içine cocuklar girdi..

bu muffinler daha kıvamlıydı..






H.CEVİZİ SÜTLÜ BOL ÇİKOLATALI MUFFİN



200ml hi.cevizi sutu

2 cay bardagı sıvı yag

50 gr (iki paket) kakao

2 su bardagı şeker

4 yumurta

160 gr bitter çikolata kalınca kıyılmıs

2.5 su bardagı un

1 paket k.tozu


180 derecede 20 dakika
 
şeker ve yumurtalar çırpılır krema haline getirilir

sıvı yag ve h.cevizi sutu eklenip homojenleştirilir

un k.tozu ve kakao elenerek eklenir karısacak kadar cırpılır

en son kıyılmıs çikolata eklenir ve muffin kalıplarına pay edilip pişirilir

ben şeker hamuruyla suslemeler yaptım kurabiye ve keke..sade ama şirin oldular vaktim cokta olmadıgı için süslemeyle cok uzun vakit ilgilenemedim..ayrıca kurabiyelerinde minik çiçekler kondurmak fikrine iyiki kapılmısım dedim sonradan :) hasır sepet kargoyla suprize minik muffinler ise annemle arkadaslarına gittiler:)

dilerim herkes begenmiştir hediyesini çünkü ben cok cok eglendim:)))

çikolatalı ruyalar..


sevgiler...


gokche!