BİR EMEĞİN GETİRDİKLERİ VE BİRDEN FAZLA TARİF..

egeyi özledim ben..

mis kokulu zeytinyağları..

mini minnacık boncuklar gibi önüme dizilen zeytinleri..

tertemiz sahillerde balıkların kıvrılmalarını dans etmelerini..

akşamları sahile inerken hırkamı alıp kumların denizle şarkılarını dinlemeyi..

her defasında bir ege koyunda farklı kokuları rengarenk pazarları..

mis kokulu domatesleri incire yemiş diyen dedeleri elleri kınalı yanakları al al teyzeleri..

otelden sabahın nurunda cıkıp denize karsı kahvaltı etmeyi hemen sonra gıcırdaya gıcırdaya gectiğim iskeleyi..

yüzme bilmesemde suya girip o berraklıgı iliklerime kadar hissetmeyi..

kardeşlerimle yaptıgım elimizde bir kova minik balıkları tutma yarıslarını..



ve daha milyon tane ege kokulu ege tadında gecen zamanlarımı özledim..

başlıgıda sırf bu yuzden yazdım üstte ve altta bulunan sabunların daha dogrusu EMEKLERİN bana getirdikleriydi bunlar..o kadar farklı hissediyorumki elime her aldıgımda..

yok yok oyle el degmeyecek kadar pahalı değiller organikliğinin aksine..birde paketi gorseniz şirinmi şirin kurdeleleri ile tam etrafa ama once kendime :) hediye etmeliydim bunlardan :)) -süprizin ilk adımı belli oldu ama dayanamadım yayınlamazsam çatlayacaktım :)-

bilenler bilir ama bilmeyenler için diyeyim sabunlar delfinamın elleri öpülesi babasına ait..aldıgınızda anlarsınız gerçi ya o kadar guzel kokuyorlarki ben ekstra açıklama yapmadan pakete kavustugumda sabunları tek tek kokladıgımdaki hissettiklerimi yazdım girizgah olarak..umarım en net haliyle yazabilmişimdir hissettiklerimi :) kutudan kendi el yazınla cıkan not ise beni ayrıca mutlu etti bilesin delfinam :) senden cok sey ogreneceğim bu kesin :))) tekrar cok tesekkur ederim...eğer yolum sizin oralara duserse babanın ellerini opmeye gideceğim muhakkak :)























 

klasik limonlu kek diyerek heba edemem bu keki..Selin kutuculara ait bir reçete kendi..içindeki limon tadı o kadar guzel oranlanmıski biz ailecek bayıldık..ben genelde limonun tadı ve kokusu belli olan kekleri severim ve kesinlikle bu benim kekim..glazür dökmedim bir dahakine yapacagım mutlaka:)



LİMONLU KEK


5 yumurta

2 su bardagı tozşeker

1 limon kabugu rendesi

1/2 su bardagı sıvı yag

1/2 su bardagı limon suyu

1 paket kabartma tozu

2.5 bardak un

bir çimdik tuz



yumurtaların aklarını ve sarılarını ayırın aklarını ayrı bir kapta tuzlave 1 su bardagı tozsekerle çırpın kar haline getirin

sarılarını 1 su bardagı tozsekerle cırpın krema kıvamına getirin

bu iki karısmı yavas yavas spatula yardımıyla birbirine karıstırım kalan malzemeleri ekleyin(kurular elenecek) ve dusuk devirde homojenlesene kadar cırpın

önceden ısınmıs fırınayağladıgınız kalıbınıza(26 cmlik desenli kalıbımı kullandım) 175 derecede(ben 180de pişirdim) yaklasık 30-40 dakika fırınlayın
























KREMALI KEK

artan kekleriniz veya yaptıgınız kekin ara katına lezzet katacak bir krema..


1lt süt

2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı şeker

1 paket labne(200gr)

1 paket vanilin

1 yumurta sarısı

labne hariç tum malzemeleri kısık ateste muhallebi kıvamında pişirin ocaktan alıp labneyi ekleyin ve hızlı devirde mikserle çırpın(hem labne kolay karısacak ısıdan etkilenmeyecek hemde puturler kaybolcak varsa tabi :))sıcak oldugundan dolayı sıvı gozukecek ve kıvam almayacagını dusunmeyin buzdolabından cıkınca şaşırtacak bir krema..

kucuk kare borcama bir sıra ince dilimlediğim kalan keklerimden bir sıra kremamdan koyarak bu tatlıyı hazırladım en ustede damla çikolata serptim, buzdolabına kaldırdım..




şimdilik benden bu kadar..




sevgiler...


gokche!