ÖZGÜRLÜK SOLUMAK VE BİRİKTİRDİKLERİM..





özgürlük dedikleri böyle bir şey olmalı :) zafer kazanmak doğruya sabırla yaklaşıp amacına ulaşmak böyle bir şey değilmi :) ?

yasakları iliklerine kadar benimseyen birine bloggerda yasaklanmıs dendiğinde pek etkilenmez aslında..ya da ben oyle sanıyordum..ilkin gecer dedim ama morelim bozuktu...sonrasında uzadığını gördüm ve olayın suyu çıktı ve artık sıkıldıgımı hissettim..tamda işte şimdi şu postu yazmadan once acaba acılmısmı bakayım dedim ve açılmış!

hemen yazacaklarımı fotograflarımı sevincimi yuklendim ve yazmaya başladım :)
 
bu arada mutfaga girdim elbet cokca ama buruktum sonucta paylaşamayınca ne kadarda anlamsız kalıyor çikolata bile..

şeker hamuru ye etkinliğine katılması gereken bir tarifim daha vardı bayramda yaptıgım.. ama malum anca yetiştirebildim hemen mailinide yetiştirmem gerek:)

ps: bu pastanın pandispanyasını İSMEK yemek kurslarına giden bir bayandan almıs annem..cok begendik kekini kremasını muhakkak sende yap demişti ben tarifi 20 cmlik kalıba uygun ve kakaolu yaptım...



KROKANLI CREME OLELİ PASTA

pandispanya için:

3 orta boy yumurta

1/2 su bardagı sıvı yag(mumkunse fındık yagı kullanın)

1/2 su bardagı süt

1 su bardagı şeker

1 paket k.tozu

1 paket vanilin

25grlık bir paket kakao

1+1/4 su bardagı un


krema:

1 paket kakaolu creme ole

1.5 su bardagı süt

1 paket antep fıstıklı krokan

dışı için ise:

şeker hamuru kırmızı gıda boyası gümüş renkli inci şekerleme değişik boylarda kalp kopatlar

pandispanyayı bir gun önceden pişirdim..

yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz

süt ve yağı ekleyip 1- 2 dakika daha çırpıyor ve un k.tozu kakao vanilini eleyerek ekliyoruz

homojen bir karısım olana kadar çırpıp önceden ısıtılmıs 180 derece fırında yaklasık 40 dakika pişiriyoruz

ertesi gün sogurk sutle creme oleyi hazırlayoruz

2ye ayırdıgımız pandispanyamızı(3ede bolebilirsiniz)sütle ıslatıyoruz 
 
creme oleden tabandaki pandispanyamıza bolca sürüp üstüne krokanları kırarak atıyoruz yine ustune az miktarda creme ole sürüp üstüne diğer pandispanya dilimini kapıyoruz

hafifce birbirlerine tutunması için bastırıp dısını kalan creme oleyle sıvıyoruz ve şeker hamuruyla kaplıyoruz


dilerim bir daha boyle bir saçmalık yaşamayız..nice cumhuriyetli yıllara:)))


sevgilerimle..


gokche!