MİNİ KEKLER..MUFFİNLER :))


ÖNCELİKLE!!! bugün saldırgan kana susamış vahşiler yuzunden -insan demenin onlara şeref oldugu kanısındayım insan diyemeyeceğim- verilen şehitlerimiz için yasta oldugumuzu duyuruyorum! Allah bu felaketleri yapanlara daha beter felaketler yaşatsın diyorum! neler derdim neler söylerdim ama blogun belli sınırda kalması gerek..
ulkemizin PİSLİKLERDEN(!) TEMİZLENİP FERAHA HUZURA kavuşması dileğimle....







bayram o kadar yogunduki nefes almaya vaktim yoktu diyebilirim ustune birde grip salgınına yakalananlar kafilesine girdiğimde sonum tabiki yatak oldu :) ama olmaz duramıyorum mutfaga girdim bir kaç denemem oldu bloga baktım ama yazamadım :( bayramları bu yuzden gec kutladım :( muhakkak kutlayamadıklarım olacak cunku..


yukardaki fotografa gelince ne zamandır artık flickr kullanacagım desemde üşendiğimden off sonra yaparım diyordum ve en sonunda yataktan cıktıgımda mutfağa girmekten baska en iyi işi flickr'a fotograflarımı yuklemek oldu :)))



neyse alttaki muffinlere gelince..babam bir maç akşamı mahalledeki kankasını ayarlamıs gecenin 10 unda kendimizi onların evlerinde bulduk hem el öpecek buyuklerimiz vardı hemde babam arkadasıyla maç izleyecek keyif yapacaktı :))) 

babamın kankası bayılır kakaolu çikolatalı herseye:)) kakaolu muffini o amaçla yaptım daha oncedende- bilemiyorum tarifi aldıgım ustam yapmışmı ama ben yaptım:) - zencefil ve tarcınlısını yaptım :)))


ikisininde ana mantıgı aynı..



KAKAOLU MUFFİN


4 kahve fincanı şeker

2 yumurta

2 kahve fincanı yogurt

2 kahve fincanı sıvı yağ

6 kahve fincanı un

3 çorba kaşığı kakao

1 paket k.tozu



yapılışı;


yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın..

sıvı yag ve yogurtu ekleyip 1 dakika kadar daha çırpın..

unu k.tozunu kakaoyuda eleyerek ekleyin çırpın

****en son eger çikolata eklenecekse tahta kasıkla ekleyip karıstırın ve kalıplara pay edip ustunede bir miktar çikolata serpin..


180 derecede yaklaşık 30 dakika pişirin.. bende orta boy 16 adet muffin çıkıyor bu tarife gore..





ZENCEFİLLİ TARÇINLI MUFFİN



malzemelerden kakaoyu ve eger eklemişseniz çikolatayı çıkarın geri kalan tum malzeme ve yontem aynı..


unu ve kabartma tozunu elerken ;


2 tatlı kaşığı dolu dolu zencefil

1/2 tatlı kaşığı dolu dolu tarçın eklerseniz miss gibi muffinleriniz hazır olur:)


ben tarcını pek sevemiyorum ondan az kattım siz miktarı arttırabilirsiniz..

ayrıca uzum ceviz fındık ekleyebilirsiniz ama 1/2 su bardagını geçmesin..



sevgiler..


gokche!