GECİKEN TARİFLER..



herhalde artık yazamayacagım dedim ilk kez bugun :) vakit bulamadım ilk defa..kurs arastır odevleri arastırmalara biriktir ama yapma bir zahmet :D ve arkadaslarla kakarakikiri :))


aslında istanbulda güncelleyecektim sayfamı ama bloggerda problem yaşadım bende flickr dan farklı fikirler arastırdım :))) gerçekten meraklımıyım neyim diyede dusunmedim değil :))


tabi bloglarda uluslararası arkadaşlık ödülü vardı..bana ödülü layık gören veya düşünüpte gönderemeyen herkese çooooook teşekkur ederim..bu derece sevildiğimi bilmiyordum aslında :) bu durumlarda domates misali kızarırım ve kızardım da:))
tekrar cok tesekkur ederimmmmmmm :))


işin garibi ben hala kime gönderceğimi bilmiyorum :( ilk önce tüm bu teşekkur ettiğim kanatsız meleklere gönderiyorum bu ödülü beni düşünmeleri dahi yeterdi :)




şimdide benim olusturmaya çalıştıgım listem;




heryerden ama önce hayattan yasemin ablam(& minikim :) )


sihirli kepçem feyza bacummm :)


pastarda dan purçoooooo :)

düş mutfağı züzü :)

kibele:)

delfinamın eğlenceli dünyası :)


ordan burdan en çokta hayattan yasemin ablam ve minicik kuzusu-yirim onu- :)

 bir anne ama en çokta sevimli şirin bir bayan :)





ayriyetten tüm blog listemde davetlidir:) bu gruptaki bayanlar ise umarım ödülümü kabul ederler :)))




gelelim tariflere bu kadar umursamazca görünen tavrımdan sonra(ama valla geç bitiyor derslerim heba oldum bir üniversite ugruna:D) birden fazla tarif şart oldu :)))



















bu galetalar elde sevilmez diye tahmin ettiğim tuzlular aslında ama kardeşim bittikten sonra yap diye tutturunca baya tutuldugunu anladım :))) herkesin evinde olan malzemelerle ama katı yağsız bir tarif..







GALETA



1 su bardağı yogurt

1 su bardağı z.yağ

1 paket çeşnili kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı şeker

1 yumurta

aldıgı kadar un (yaklaşık 2-3 bardak kullandım)





yumurta sıvı yağ ve yogurdu elimizle karıştıralım

üstüne tuz ve şekeri ilave ederek yavas yavas önce k.tozu sonra unu ekleyerek yumusak bir hamur elde edelim

dilerseniz kutuk şeklinde dilerseniz yuvralak ama parmak kalınlıgında parçalar koparalım


180 derecede üstü kızarana kadar pişirelim..


DRAJELİ H.CEVİZLİ PASTA



Kek için;
4 yumurta
½ çay kaşığı tuz
120 gr toz şeker
40 gr nişasta
100 gr un
60 gr yumuşamış tereyağ
Ara ve üst krema;
½ su bardağı süt (veya meyve suyu,şekerli su,kahve)
1 kutu(400ml)h.cevizi sütü
1 paket(2 poşet) krem şanti
Bir avuç kahve dunyasından aldıgım kahveli drajeler
Dışı süslemesi için;
Kakao
h.cevizi
file fındık
varsa truff
20 cmlik kek kalıbınıza..

Sıcak su dolu bir kaba yumurtaları yerleştirin
Kaynar su dolu tencerenin içine çukur bir cam kap yerleştirin
Sıcak suya bıraktıgınız yumurtaları bu kaba kırın
tuz şekeri ekleyin mayonez kıvamına gelene kadar çırpın
tencereye yerleştirdiğiniz bu kabı çıkarın ve karım soguyana kadar cırpmaya devam edin
nişasta ve unu başka bir kaba eleyin ve sıvı karısımımınızı ekleyin
en son yumuşayan tereyağınıda ekleyin kısa süre daha çırpın

yağlı kağıtla kapladıgınız kalıbınıza (ASLA KENARLARINI YAĞLAMAYIN KARISIM KALIBA TUTUNARAK
TIRMANARAK ÇIKACAKTIR. SÜRDÜĞÜNÜZ YAĞ İSE TUTUNMASINA YANİ KABARMASINA ENGEL
OLACAKTIR) karışımı dökün ve önceden ıstılmış 180 derece fırında yaklaşık 20-30 dakika pişirin
**fırın kapağını asla açmayın.pişip pişmediğini anlamak için kurdan testini uygulayın. yogun dokulu güzel bir pandispanyanız olacağı garantidir:)

Pandispanyamı bir gün önceden pişirmiştim ertesi gün;
pandispanyayı 2 ye böldüm- 3 ede bölünebilirdi -
400mllik soğuk Hindistan cevizi sütüne bir paket krem şantiyi ekledim ve çırptım
2 ye ayrılan pandsipanya parçalarını yarım su bardağı sütle ıslattım (kek çok kuru değildi ama ben
ıslak seviyorum diye ekledim siz eklemeyebilirsiniz)
Aralarına kahveli drajeleri ekledim ve drajelerin üstüne kremadan bir miktar daha sürdüm
Pastanın dışını kremayla kapladıktan sonra etrafına avcuma aldıgım fındıklardan döşedim ve hediye götüreceğim tabağa pastamı aktardım
en üstüne kakaoyu( tabağada olacak şekilde mümkünse bu sayede daha süslü durdu) serptim ve en son h.cevizinide ekleyip truffları ortasına yerleştirdim











bayramda bu tabak teyzeme gitmişti hatırlarsanız:)))




gelelim bir diğer tarife..bu tarifi dunyanın en guzel kurabiyeleri kitabından gorup yaptım...gosterdiğim tattırdıgım herkes begendi..rengarenk olunca hersey değişiyor galiba :))










ŞEKERLİ KURABİYE

12 adet
175 gr / 1.5 su bardağı un

75 gr / 6 yemek kaşığı küp şeklinde doğranmış
tereyağı

40 gr / 3 yemek kaşığı ince çekilmiş şeker

1 adet yumurta akı (ben ilk yaptığımda yerine 1.5 çay kaşığı silme karbonat kullandım)

30ml / 2 yemek kaşığı portakal suyu (ben mandalina kullandım)

225gr renkli meyveli şeker (orta boy bir kase dolusu şeker kullandım.bayram sağolsun :) )




**Dilerseniz kurabiyenin baş kısmını delerek kurdelelere geçirebilirsiniz. O zaman bir miktar kurdeleye ihityacınız olacaktır..
Bu tarifte rondo muthiş bir kolaylık şöyleki ;

Unu rondoya eleyin üstüne tereyağını ekledim sonrasında şeker yumurta akı ve kıvamlıca bir hamur
elde edene kadar portakal suyunu ekledim
Yağlı kağıt serili tepsilere kopatlarla şekil verdiğiniz kurabiyeleri yerleştirin ve istediğiniz kopatla
içinde boşluklar açın..örneğin kurabiyeyi yuvarlak kesip ortasına kalp kopatla şekil verdim..şekerleri-
dilerseniz kırdıgınız dilerseniz tüm şekilde- açtıgınız boşluklara doldurun..
işlemi bitirdiğinizde altın sarısı rengi alana kadar 15- 20 dakika fırında pişirin tepside soğuttun.

afiyet olsun!


ps: diğer dosyam hali hazırda bekliyor düzenlemeleri oldugunda yayına koyaacagım :)))


sevgilerimle...



gokche!