UZUN BİR ARADAN SONRA..



merhabalar herkese...

soğuk bir istanbul sabahı(ayakalarım uyuştu resmen), internetin olması dolayısıyla blog başındayım..uzun süredir olmama sebeplerimi tek tek açıklayacağım :)


1.okul başladı benim abbas yolcu durumumda başlamış bulunuyor ama mutfağı bırakmak yok:)

2.havalar soğudu ve vücudum halsizlikten kırılıyor! :(

3.internet malesef uzun süredir arandığı yerde bulunamıyor :S

4.maddeler bu kadar devam etmiyor bakmayalım lutfen :))



bu hafta sakaryaya gittim..staj okulunu bulma, ders programı ayarları(bizim üniversitede hiçbir zaman düzgün bir ayarlama yapılamaz muhakkak aksilikler çıkar bu seferki seçmeli ders problemi ve 20 kişilik sınıfa 60 kişiyi sığdırmaya çalışmaktı:S ) sakaryaya yeniden alışmaya çalışma başlıca sıkıntılarsada; arkadaşlarımın beni görünce yuzlerindeki o gülümseme ve ooooooo diye çığlıklarını duymak ayrıyetten arzunun bana evini açması ramazan boyunca yurdun berbat yemeklerinden kurtulmak yaşadığım en özel guzel şeylerdi:))) herkesin anlatacağı birşeyi vardı tek tek onlar dinlendi eve dönüldü..











PEYNİRLİ ÇUBUKLAR

Tarif Dünyanın En Güzel Kurabiyeleri kitabından..  



115gr/1 su bardağı sade tam buğday unu


5ml/bir tatlı kaşığı hardal(yerine incecik doğranmış taze kekik kullandım)

bir tutam tuz

115gr /yarım su bardağı tereyağ

75gr/3/4 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

bir tutam toz kırmızıbiber

2 yemek kaşığı su

1 adet çırpılmış yumurta



yapılışı;


200 derece 8-10 dakika

50 adet çubuk 8 adet halka(ben tek bir halkaya tum çubukları doldurdum ve çubukları uzun tuttum)


fırını ısıtmaya başalayın ve yağlı kagıtlı yada yağ sürülmüş tepsinizi hazır edin

un tuz ve hardalı karıştırım ustune tereyağını ekleyip kırıntı şeklinde bir hamur elde edin(ben bu işlemi rondoda yaptım)

peyniri, toz kırmızıbiberi-daha az çeşnili tat için arnavut biberi kullanın- (ve benim gibi kekiği) ve suyu ekleyin karıştırın en son çırpılmış yumurtanın yarısını ilave edin sert hamur elde edene kadar yoğurun

hamuru unlu yüzeyde açın ve 10cm uzunlugunda 5mm genişliğinde(kafanıza gorede takılabilirsiniz) çubuklar elde edin

halkalar için ise 6 cm çapında buyuk yuvarlak kalıp ve 5cm çapında delik açmak için yuvarlak kalıp kullanın

tepsiye koydugunuz halka ve çubukların üstüne kalan yumurtayı sürün (dilerseniz susam çörek otu haşhaş keten tohumu gibi alternatif süslemeler yapabilirsiniz) fırına gönderin

fırından çıktıktan sonra soğuması için 2 dakika bekletin sonra iyice soğusun diye tek ızgaranın üzerine aktarın

servistede benimki gibi halkalara cubukları ekleyin..










DİLBER DUDAĞI
 

hamuru;

1 paket margarin (yerine tereyağ kullanıyoruz)

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı yoğurt

1 adet yumurta

1 paket kabartma tozu

aldıgı kadar un (yumusak bir hamur elde edeceğiz)

yaklaşık 1 su bardağı bütün fındık



şerbeti;


4.5 su bardağı şeker

3.5 su bardağı su

2-3 damla limon suyu



ps: şerbet soğuk hamur sıcak olacak!




yapılışı;



180 derecede pembeleşene kadar

fırını ısıtmaya başlayın tepsinizi unlayın

sıvı karışımı homojenleştirip un ve kabartma tozunu eleyerek ekleyelim yumusak bir hamur elde edelim

hamuru yuvarlak açalım avcumuzda, tam ortasına bir veya iki fındığı yanyana koyup sağ ve sol kenarlarından fotogaftaki gibi sıkalım dudak şekli verelim..

unlanmıs tepsimize biraz mesafe bırakarak dizelim ve fırına gonderelim..
 


sevgiler...


gokche!